קידום אתרים אורגני

קידום אורגני מבטיח לא רק שיראו את האתר שלכם, אלא שהוא יהיה באור הזרקורים. אבל אל תיקחו את המילה שלנו, דמיינו את זה: אתם גולשים בגוגל, מחפשים מוצר או שירות ומתבוננים בתוצאות. על אילו קישורים אתם מקליקים? באילו קישורים אתם בוטחים יותר? – אלה שבעמוד הראשון או אלו שקבורים אי שם בעמוד התוצאות ה-6 או בעמוד ה-8?

הגיע הזמן להצמיח את העסק

נקודות חשובות - ניווט מהיר

אם אתם כמו רוב האנשים בעולם, אז התשובה שלכם היא – אלו שנמצאים בעמוד הראשון, ואתם ממש ממש לא לבד. מחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות מראים שרק 0.44% ממשתמשי גוגל עוברים לעמוד התוצאות השני (מכאן).

מה זה קידום אורגני?

קידום אורגני (באנגלית SEO כלומר: Search Engine Optimization) עוסק בהעלאת דירוג אתרי אינטרנט לראש תוצאות החיפוש על מנת ליהנות מתנועה טבעית גדולה ממנוע החיפוש אל האתרים. דרך הכרות קרובה עם האלגוריתם המורכב והמתעדכן תדיר של גוגל ומינופו לטובתכם, ניתן להפוך אתרי אינטרנט לאטרקטיביים יותר הן למנועי החיפוש והן לגולשים.

קידום אתר בגוגל הוא שילוב בין אומנות לבין מדע, בין אסטרטגיה ארוכת טווח המספקת תוצאות לאורך זמן לבין טכניקה חכמה ומתקדמת, והוא חלק אינטגרלי משיווק דיגיטלי. קידום נועד להוביל את מנוע החיפוש היישר לאתר האינטרנט שלכם ולגרום לו לדרג את אתרכם גבוה במעלה תוצאות החיפוש, כך שתהנו מנראות טובה יותר, מחשיפה גדולה יותר, מיותר קליקים ומהרבה יותר לקוחות. ואם אתם מתלבטים אם כדאי להשקיע בקידום אתר האינטרנט שלכם, הינה כמה נתונים שיכולים לעזור לכם להגיע לכדי החלטה:

לחצו למקור המידע

65% מהמשתמשים בגוגל מקליקים על תוצאות החיפוש האורגניות, ולא על המודעות הממומנות

לחצו למקור המידע

על פי Similarweb, גוגל עודנו האתר הפופולרי ביותר בעולם, מבקרים בו 89.3 מיליארד פעמים מדי חודש ו-8.5 מיליארד מדי יום

לחצו למקור המידע

על פי GS Statcounter, גוגל שולטת בשוק מנועי החיפוש בעולם ומחזיקה בנתח של 91.9%

לחצו למקור המידע

כ-46% מחיפושי המוצרים ברשת מתחילים בגוגל, כך שהיא מהווה נקודת מוצא לכמעט מחצית מחיפושי המוצרים באינטרנט

מי שמוותר על קידום אורגני למעשה מוותר חשיפה אדירה ועל אלפי לקוחות פוטנציאליים חדשים, וזה חבל, כי הם ילכו ישר לחיקם של המתחרים…

ואם אתם שואלים את עצמכם למה להשקיע בקידום אתר בגוגל ולא במדיות אחרות, אז התשובה הקצרה היא שקידום אורגני הוא מרתון למרחקים ארוכים בעוד קידום ממומן במגוון מדיות – הוא ספרינט.

קידום אורגני דורש סבלנות, אסטרטגיה סדורה, ידע, כלים, ניסיון, התמדה ומחויבות ארוכת טווח. הוא כרוך ביצירת תוכן איכותי, בשיפור חוויית המשתמשים ומתן ערך אמיתי לקהל שלכם והוא ממשיך להיות משתלם גם זמן רב לאחר ביצוע העבודה. קידום אתר בגוגל זוהי השקעה בנראות, בסמכותיות ובאמינות של בית העסק שלכם, ובהשוואה לקידום ממומן גם ההחזר על ההשקעה (ROI) הוא הרבה יותר גבוה, שכן העלות הממוצעת לליד המגיע מקידום אורגני נמוכה בכ-35% מהעלות לליד המגיע ממדיות ממומנות אחרות.

 

תוכן איכותי

ערך ממשי ללקוח

שיפור חווית משתמשים

תוצאות ארוכות טווח

שיפור אמינות ויצירת סמכותיות

ROI גבוה

כאשר משקיעים בקידום אורגני נהנים:

לידים איכותיים יותר ומיותר המרות – קידום אורגני מבטיח מבקרים איכותיים באתר, כאלו שבאמת מתעניינים בתוכן שיצרתם ובמוצרים/בשירותים שלכם. על ידי שימוש במילות המפתח הנכונות והתאמת התוכן לצרכי הלקוחות, ניתן למשוך לאתר מבקרים שבאמת ובתמים מתעניינים במה שיש לכם להציע, ויש להם גם נכונות גבוה מאוד לבצע את הפעולה הרצויה לכם ולהמיר – לרכוש מוצרים/שירותים, להוריד תוכנה/ספר אלקטרוני או להרשם למועדון הלקוחות שלכם. תנועה אורגנית היא אפוא בעלת ערך רב מאחר שהיא ממוקדת יותר ובעלת סיכוי גבוה יותר להפוך מבקרים ללקוחות משלמים.

חשיפה גדולה יותר והרבה יותר תנועה – קידום אורגני מקצועי מגדיל את החשיפה של אתר האינטרנט בפני לקוחות פוטנציאליים. העלאת דירוג אתרי אינטרנט לראש עמודי תוצאות החיפוש של גוגל מבטיח חשיפה גדולה יותר ולכן גם תנועה ערה וגדולה יותר של לקוחות פוטנציאליים לאתר האינטרנט.

יחס הקלקה גבוה יותר – השקעה בקידום אורגני מניבה יחס הקלקה (CTR – Click Through Rate) גבוה יותר. יחס הקלקה זהו אחוז הגולשים מכלל אלו שנחשפו לקישור/מידע/מודעה/פרסום והקליקו עליהם, והוא מחושב באמצעות הנוסחה הבאה: מספר חשיפות חלקיי כמות קליקים {כמות ההקלקות / כמות החשיפות = יחס הקלקות}. מאחר שגולשים תופסים תוצאות אורגניות בעמודי התוצאות של גוגל כאמינות יותר, סמכותיות יותר, רלוונטיות יותר ואיכותיות יותר, אתרים הנמצאים בראש תוצאות החיפוש נהנים מיחס הקלקה גבוה יותר, וזאת חרף העובדה שעל פי רוב מעליהם ממוקמות מודעות פרסום ממומנות.

יותר הכנסות – כאשר אתר האינטרנט מציע חווית משתמשים טובה, כאשר הוא רלוונטי לשאילתות חיפוש של גולשים והוא מתמצב בעמוד התוצאות הראשון של גוגל במגוון מילות מפתח, נהנים מחשיפה גדולה יותר ותנועה גדולה יותר של לקוחות ומהרבה יותר המרות. התוצאה היא – הגדלת היקף ההכנסות מאתר האינטרנט ושיפור הריווחיות העסקית.

כיצד קידום אורגני עובד בפועל?

חברת גוגל שמה לה למטרה לעשות עבורנו "סדר באינטרנט". הם פיתחו אלגוריתם מורכב הממשיך להתפתח כל הזמן, הסורק כל העת את רשת האינטרנט ועוזר להבדיל בין טריליוני אתרי האינטרנט, הבלוגים והנכסים הדיגיטלים הקיימים כיום, ומדרג אותם.

במטרה להציג לגולשים את התוצאות המתאימות ביותר לשאילתת החיפוש שהקלידו במהירות הגבוהה ביותר, הם קבעו כמה מאות קריטריונים שלאורם האלגוריתם בודק אתרי אינטרנט. בהתאם לציוני עמודי אתרים בקריטריונים אלו ובהתאם לרלוונטיות של העמודים לשאילתות החיפוש של גולשים, האלגוריתם מדרג את העמודי האינטרנט בדפי התוצאות. כאשר הרעיון הוא פשוט, ככל שאתר אינטרנט מקבל ציון גבוה יותר בפרמטרים השונים שקבעה גוגל, כך גדל סיכויו של האתר להגיע לראש תוצאות החיפוש, ולהפך – ככל שהציון נמוך יותר בקריטריונים השונים כך יהיה לאתר קשה לזכות בחשיפה ולהתברג בעמודי התוצאות הראשונים של גוגל. וכך למעשה עובד האלגוריתם של ברין ופייג', שייסדו את חברת גוגל – על ידי סריקה, אינדוקס ודירוג.

בין הקריטריונים שהאלגוריתם של גוגל בוחן בבואו "להחליט" האם והיכן לדרג אתרים בעמודי התוצאות ניתן דגש מיוחד לאלמנטים הבאים:

מענה לכוונת משתמש: האלגוריתם של גוגל הוא "מכונה לומדת", אשר בלב ליבו נמצאת השאיפה לקלוע לכוונת המשתמשים (User Inent), להיכנס לנעליהם של הגולשים ולהבין מה מטרת החיפוש שלהם כאשר הקלידו שאילתת חיפוש מסוימת. להבין את ה"למה" הם חיפשו שמסתתר מאחורי "מה" שהם חיפשו. האם למשל כאשר גולש הקליד "אופניים" הוא חיפש מידע אינפורמטיבי על אופניים או אופניים לרכישה?!. לכן אחד הפרמטרים המרכזיים שעל פיהם גוגל מדרגת אתרי אינטרנט בתוצאות החיפוש הוא התאמה לכוונת הגולשים. ככל שמבינים את כוונת הגולשים, כך ניתן להתאים בצורה טובה יותר את מילות המפתח (ובפרט מילות מפתח עם זנב ארוך), כך ניתן להתאים את מבנה העמוד (עמודים שנועדו לגולשים עם כוונה לרכוש – יציגו את קטלוג המוצרים בראש העמוד ואפשרויות לביצוע רכישה בעוד עמודים שנועדו לגולשים עם כוונה לקבל מידע, יציגו מידע אינפורמטיבי בראש העמוד וכו'), להתאים את ההנעה לפעולה (כפתור הורדת תוכנה, טופס הרשמה למועדון לקוחות, כפתור "הוספה לסל" או"קנה עכשיו" וכו'), להתאים את אורך ואיכות התוכן בעמוד וכך להתברג גבוה יותר בעודי התוצאות של גוגל.

תוכן: האלגוריתם של גוגל בודק את איכות התוכן, האם יש שגיאות כתיב ותחביר, כמות התוכן, הרלוונטיות של התוכן לגולשים, שילוב מילות מפתח רלוונטיות, הימצאות כותרות וכותרות משנה, כתיבה בפסקאות קצרות וממצות ועוד. תוכן הוא לא רק המילה הכתובה הוא גם סרטונים, תמונות, דיאגרמות, סימבולים, תרשימים, אינפוגרפיקה וככל שאלו משולבים באתר, רלוונטיים ומשפרים את חווית המשתמשים – כך גוגל צפויה לדרג את עמוד האינטרנט גבוה יותר בעמוד התוצאות.

קישורים: תחום הקישורים נחלק ל-2, קישורים חיצוניים וקישורים פנימיים. קישורים פנימיים אלו הם קישורים הנמצאים בעמודי האתר השונים, מסייעים לגולשים באתר להתמצא ולנווט בו ומעשירים את חווית השימוש באתר. ומה לגבי קישורים חיצוניים? קישורים אלו הם קישורים המגיעים מאתרים אחרים ברשת והם משולים להצבעת אמון באתר. ככל שיש יותר קישורים חיצוניים המצביעים על האתר וככל שהקישורים החיצוניים מגיעים מאתרים איכותיים וסמכותיים יותר, כך גוגל תופסת את האתר כאיכותי יותר ורלוונטי יותר וצפויה לדרג את עמודי האתר במיקומים גבוהים יותר.

אלמנטים טכניים וטכנולוגיים: לצד כמות וטיב הקישורים והתוכן, האלגוריתם של גוגל מעניק ציונים גם לאלמנטים טכניים וטכנולוגיים באתרי אינטרנט. בין הקריטריונים הטכנולוגיים והטכניים שהאלגוריתם של גוגל סורק ובודק ניתן למנות: בדיקת תקינות קוד האתר, היררכית עמודים וקטגוריות, תגיות מטא (Meta title, Meta description וכו'), URL, זמן טעינת עמודי האתר, התאמה למובייל, רמת האבטחה של האתר ועוד.

בנוסף, לאור העובדה שגוגל פועלת בסביבה תחרותית הכוללת שפע של רשתות חברתיות, היא מבצעת כל העת שינויים באלגוריתם שלה ובנראות של עמודי התוצאות שלה כדי להיות תחרותית, כלומר מבצעת שינויים ב-SERP, ב-Search Engine Result Page. היא מנסה להעשיר את חווית המשתמשים מחד ולהשאיר אותם בעמודי התוצאות לאורך זמן מאידך, לכן ניתן לראות מגוון עשיר של פיצ'רים בעמודי התוצאות, ביניהם: תמונות, שופינג, סכמות, סרטונים, מפות, שרטוטים, Featured ,Snippet, גוגל לעסק שלי ועוד.

כמקדמי אתרים מקצועיים ועתירי ניסיון בתחום אנו בוובסם פועלים על מנת שאתר האינטרנט שלכם יקבל את הציון הגבוה ביותר בכמה שיותר קריטריונים ושתזכו לחשיפה אופטימלית גם ב-SERP. פיתחנו עם השנים אסטרטגיית קידום אורגני נקייה וחוקית, מנצחת ומוכחת, המבוססת על היכרות קרובה וארוכת שנים עם האלגוריתם של גוגל.

כך שבשורה התחתונה:

קידום אורגני מקצועי עם וובסם

העלאת דירוג האתר במנוע החיפוש גוגל

הגדלת החשיפה, התנועה, ההמרות וגם…ההכנסות

וכיצד מהפכת הבינה המלאכותית משפיעה על קידום אורגני?

בינה מלאכותית (AI- Artificial intelligence) כבר כאן, היא מחוללת מהפכה בתחומים רבים והיא אינה פוסחת על עולם השיווק הדיגיטלי בכלל ועל הקידום האורגני בפרט. יישומי בינה מלאכותית כמו ChatGPT התפרסמו תודות למודל השפה המתקדם שהוא מציע, המצליח לספק תגובות דינמיות ועשירות המדמות תגובות אנושיות, המתעלות על איכות התגובות של הצ'אטבוטים המוכרים לנו כל כך באתרי אינטרנט.

כבר עכשיו טכנולוגיות AI משפרות את התקשורת עם הלקוחות, ממקסמות את מאמצי הקידום ואת הביצועים של אתרי אינטרנט, והן צפויות לשפר אותם עוד יותר גם בעתיד הנראה לעין. AI מאפשרת יצירת חוויה משתמשים פרסונלית ואינטראקטיבית ותוצאות מותאמות אישית. מינוף היכולות של הבינה המלאכותית יכול להגדיל את שביעות הרצון של הלקוחות ולהגביר את נאמנותם.

בינה מלאכותית יכולה לנתח נתוני לקוחות ועל בסיס ניתוחים אלו ניתן ליצור קמפיינים העונים לצרכים וגם לציפיות הספציפיות של הלקוחות. יתרה מכך, על ידי ניתוח נתוני הלקוחות ניתן לזהות נקודות כאב ומוטיבציות של לקוחות,להתאים מילות מפתח שיענו על כוונת המשתמשים ועל בסיסם לפתח אסטרטגיות שיווקיות וקידומיות.

בינה מלאכותית עוזרת ביצירת תוכן אישי המותאם לקהל הלקוחות, היא מסייעת בשיפור איכות התוכן והרלוונטיות שלו, במתן רעיונות לתוכן, בכתיבת התוכן, ביצירת כותרות ובקופירייטינג.

כל אלו מעלים את זמן שהיית המבקרים באתר, מקטינים את אחוזי הנטישה, מגדילים את המעורבות של הגולשים ותורמים להעלאת דירוג האתר במנוע החיפוש של גוגל.

קידום אורגני לעומת פרסום ממומן

עכשיו אתם אולי שואלים את עצמכם רגע המרחב הדיגיטלי הוא גדול ויש יותר מערוץ פרסום אחד שניתן להשקיע בו, מהם אם כן ההבדלים בין קידום אורגני לבין פרסום ממומן?!

נתחיל מהגדרה. פרסום ממומן או קידום ממומן מייצג מודל פרסום שבו משלמים רק עבור פעולות שמבצעים גולשים; זה יכול להיות תשלום פר קליק, תשלום פר חשיפה, תשלום פר המרה. הצורה הנפוצה ביותר לפרסום ממומן היא פרסום פרסום פר קליק בגוגל אדס (Google Ads), מערכת הפרסום של גוגל, המאפשרת להקים קמפיינים של מודעות תוכן, הנחשפות לגולשים בהתאם למילות המפתח שהמפרסמים בוחרים. מודעות פרסום אלו מופיעו בראש דפי התוצאות של גוגל בדרך כלל, והן מתגלות כאשר גולשים מחפשים מילות מפתח אלו. היייחודיות של פרסום ממומן היא שגוגל מאפשרת למפרסמים להציע בעצמם הצעות מחיר למילות המפתח אשר בהן הם רוצים שמודעותיהם יחשפו בתוצאות החיפוש.

לאחר יצירת הקמפיין וקביעת הסכומים למילות המפתח, גוגל בודק את הקמפיין ובתוך זמן קצר המודעות מפורסמות ונחשפות בפני גולשים (זה לוקח בין כמה שעות לבין ימים ספורים).

גוגל "מחליטה" כמה חשיפה לתת למודעות והיכן למקם אותן בהתאם לאיכות המודעות, הרלוונטיות שלהן למילות מפתח, בהתאם לסכום שהציע המפרסם לכל מילה ביחס לתחרות שלה ובהתאם לאסטרטגיית הקידום הממומן ואיכות תכנון הקמפיינים.

ההבדלים בין קידום אורגני לבין קידום ממומן הם:

גם קידום אורגני וגם קידום ממומן אלו הן אסטרטגיות שיווק דיגיטליות שנועדו להגדיל את התנועה לאתרי אינטרנט. עם זאת, יש ביניהן הבדלים. כך למשל:

כמה זמן עד שרואים תוצאות? – בעוד שקידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח, הכרוך בשינויים הדרגתיים וכדי לראות תוצאות יש לעבוד מספר חודשים, פרסום ממומן מספק תוצאות מיידיות. עם אישור הקמפיינים מערכת הפרסום, המודעות מתחילות להופיע ולהוביל תנועה לאתר.

לאורך כמה זמן התוצאות נשמרות? – תוצאות קידום אורגני יכולות להוביל תנועה טבעית לטווח הארוך, בעוד שפרסום ממומן מוביל לתוצאות קצרות טווח ולפרצי תנועה , מהן ניתן ליהנות כל עוד ממשיכים לשלם על הקמפיינים הממומנים. ברגע שמפסיקים לשלם, הקמפיינים יורדים מהאוויר ונפסקת התנועה.

מהי רמת השליטה? – בקידום אורגני יש שליטה על האופן שבו עורכים את האופטימיזציה אך פחות שליטה על תהליך הדירוג, מאחר שהוא תלוי במידה רבה באלגוריתם של גוגל. מנגד, בקידום ממומן למפרסמים יש יותר שליטה בנתונים כמו מתי המודעות יפורסמו, היכן הם יפורסמו, באילו מילות מפתח הן יחשפו וכמה כסף יוקצה לכל מודעה וקמפיין.

כמה זה עולה? – קידום אתרים אורגני הוא שונה בעלויות שלו לעומת קידום ממומן. בקידום אורגני יש בדרך כלל עלויות שוטפות הקשורות באופטימיזציה ותחזוקה תקופתית. פרסום ממומן כרוך בתשלום עבור כל קליק, תשלום שיכול להגיע לסכומים גבוהים מאוד, במיוחד אם מדובר בענפים ובתחומים תחרותיים ושואפים להתברג בעמודי התוצאות הראשונים.

מה יותר אמין? – גולשים נוטים לסמוך יותר על תוצאות חיפוש אורגניות מאשר על מודעות פרסום ממומנות ותופסים אתרים המדורגים גבוה בתוצאות הטבעיות כאמינים יותר ומהימנים יותר.

אז מה עדיף - קידום אורגני או קידום ממומן?

התשובה לשאלה מה עדיף קידום אורגני או קידום ממומן תלויה במספר גורמים, ביניהם: מטרות עסקיות, מסגרת תקציבית ודחיפות. ההמלצה שלנו היא לשלב בין שני אפיקי הפרסום וליהנות מהטוב שבכל אחד מהם.

  • מאחר שלוקח זמן עד שרואים את התוצאות של קידום אורגני, כדאי לשלב פרסום ממומן בזמן שממתינים להעלאת הדירוג הטבעי וכך לזכות בחשיפה ובתנועה ממומנת עד להתמצבות עמודי האתר בעמודי התוצאות האורגניות.
  • שילוב בין קידום ממומן לאורגני מביא למקסום החשיפה והנראות הכוללים. כאשר האתר מופיע גם במודעות הממוממנות וגם בתוצאות האורגניות, האתר נהנה מחשיפה נרחבת יותר בכל עמוד תוצאות והסיכוי שגולשים יקליקו על הקישור/המודעה לאתר הוא גבוה יותר.
  • שילוב בין ערוצי הפרסום האורגני והממומן מעניק תובנות עמוקות יותר על מילות המפתח, הוא מאפשר לבדוק פוטנציאל של מכירת מוצרים/שירותים חדשים בשוק ומאפשר להיות נוכח בשלבים שונים במסעות הלקוח. אפשר לערוך בדיקות וניסויים באפיק הפרסום הממומן ולהטמיע את המסקנות והתובנות באסטרטגיית הקידום האורגני ארוכת הטווח.

פירוט פעולות נדרשות בקידום אורגני

זוכרים שציינו שהתרגום באנגלית לקידום אורגני הוא SEO = Search engine optimization קרי: אופטימיזציה למנוע חיפוש?

זה בדיוק מה שאנחנו, מקדמי אתרים, עושים. אנחנו מבצעים מספר רב מאוד של פעולות שנועדו להפוך את האתר לאופטימלי לאלגוריתם של מנוע החיפוש של גוגל ואופטימלי גם לגולשים.

פעולות אלו הן רבות מאוד, מאות פעולות, חלקן מתבצעות בעמודי האתר ונקראות On-Page, אחרות מתבצעות מחוץ לאתר ונקראות Off-Page ופעולות אחרות מסווגות כפעולות טכניות וטכנולוגיות. על מה בדיוק אנחנו מדברים? ובכן חלק מהפעולות כבר הזכרנו קודם כאשר דנו באלמנטים היסודיים של קידום אתרים, כעת נתעמק בפעולות שיש לבצע לצורך קידום ונפרט על אודותיהן.

פעולות טכניות וטכנולוגיות

  • מחקר מילות מפתח – מחקר זה הוא הצעד הראשון והבסיסי ההכרחי ליצירת איפיון אתר, היררכית עמודים ותוכן איכותי באתרי אינטרנט. זהו למעשה תהליך של זיהוי מילים וביטויים שאנשים נוטים להשתמש כשהם מחפשים מידע ברשת. מחקר מילות מפתח עוזר להכיר מקרוב את קהל היעד ואת השפה שבה הלקוחות משתמשים ושימוש נכון בממצאי מחקר מילות המפתח בעמודי האתר מבטיח שהאתר מותאם למונחים המדויקים שהלקוחות הפוטנציאליים באמת מחפשים. על ידי מיקוד התוכן באתר למילות המפתח שנתגלו במחקר, מגדילים את הסיכוי שעמודי התוכן יופיעו בתוצאות החיפוש ויביאו תנועה אורגנית וטבעית לאתר.
  • מחקר שוק ומחקר מתחרים – כמו כל אסטרטגיה שיווקית, גם מחקר שוק ומחקר מתחרים הם פעולות תשתית החיוניות להצלחת אסטרטגיית קידום אורגני. במסגרת מחקרים אלו אנו למעשה אוספים מידע על הזירה שבו פועלים העסק או החברה, על השוק, מנתחים אותו ולומדים גם את המתחרים. מחקרים אלו חשובים מאחר שהם עוזרים להבין את דינמיקת התעשייה, לזהות הזדמנויות אך גם איומים והם הבסיס ליצירת אסטרטגיה ולקבלת החלטות שיווקיות ועסקיות. מחקרים אלו עוזרים גם בהבנת מגמות השוק ובהשגת יתרון תחרותי.
  • קוד נקי ותקין – מכיוון שמנועי חיפוש כמו גוגל משתמשים בזחלנים או בבוטים על מנת לסרוק ולאנדקס אתרים, קוד אתר שהוא נקי משורות קוד מיותרות ושגיאות, כלומר קוד תקין מקל על הבוטים של מנוע החיפוש לעבד את התוכן לסרוק את עמודי האתר, מה שמוביל לדרוג גבוה יותר במנוע החיפוש.
  • זמן טעינה – אלמנט טכני נוסף שגוגל "משקללת" בבואה להעניק ציונים לעמודי אינטרנט בטרם היא מדרגת אותם הוא משך הזמן שלוקח לעמודי אינטרנט לעלות, להטען ולהתגלות בפני הגולשים. אנו חיים בעידן שבו לגולשים אין "סבלנות" להמתין זמן רב, ואם הם לא מקבלים את מבוקשם מיד, הם עוברים אל המתחרים. לכן רכיב זה הוא חשוב לקידום אורגני. כככל שזמן הטעינה של עמודי אינטרנט מהיר יותר כך הציון יהיה גבוה יותר, וככל שלוקח יותר זמן לעמוד אינטרנט נתון להיטען כך הציון יהיה נמוך יותר והסבירות שהוא יצליח להתקדם למעלה תוצאות החיפוש קטן יותר. יש דברים רבים המשפיעים על זמן טעינה, ביניהם: תקינות ואיכות הקוד, עומס של תמונות וסרטונים כבדים ועוד.
  • אבטחת אתר – גם רמת האבטחה של האתר משפיעה על הצלחת קידום אורגני, והזנחה של האבטחה יכולה להוביל להענשת האתר והוקעתו מתוצאות החיפוש. אתר מאובטח זה אתר אמין, זה אתר שגולשים יסכימו לשתף בו פרטי כרטיס אשראי, זה אתר שגולשים בוטחים בו. לכן, אחת מהפעולות הטכנולוגיות החשובות שיש לבצע בעת קידום אתרים היא וידוא שרמת אבטחת האתר היא מקסימלית. יש לוודא חיבור מאובטח עם אישור SSL, שאין חדירה של תוכנות דזוניות, שאין דואר זבל,שיש שימוש בפרוטוקל HTTPS וכו', שכן אלו עלולים להשפיע על ביצועי האתר ועל חווית המשתמשים.
  • שילוב סכמות – סכמות אלו הן למעשה תבניות פריטים ונתונים מובנות. הן עוזרות למנוע החיפוש להבין בצורה טובה יותר במה עוסק פריט בעמוד נתון והן גם עוזרות לגולשים לקבל תשובה מהירה וקצרה, שלעיתים תכופות מוצגת בעמוד התוצאות של גוגל, ב-SERP. יש מגוון סוגי סכמות למשל: סכמת שאלות ותשובות, סכמת מחירים מוצרים, סכמת ביקורות, סכמת דירוגים, סכמת שעות פעילות של בית העסק ועוד. סכמות יוצרות תצוגה עשירה של האתר בעמוד התוצאות, והן מגדילות את הסיכוי שגולשים יקליקו על תוצאה בגוגל של אתר האינטרנט.

אופטימיזציית On-Page

אופטימיזציית On-Page אלו הן סך כל הפעולות שאנו מבצעים בתוך האתר על מנת שהאלגוריתם של גוגל ימצא אותו כאמין, רלוונטי ומתאים, בעל ערך למבקרים וללקוחות וידרג אותו בראש תוצאות החיפוש במגוון מילות מפתח. כך למשל:

  • תוכן – שילוב תוכן רלוונטי, משכנע, אמיתי ונכון, באופן נוח לקריאה – קרי: מחולק לפסקאות ותוכן בעל ערך ממשי למבקרים באתר האינטרנט חיוני לקידום האתר. מאז הקמת האינטרנט אי שם בשנות ה-90 ועד ליום זה "התוכן הוא המלך" והוא קובע במידה רבה את הצלחת הקידום. ככל שהתוכן מעניין, חדש ורלוונטי יותר, וככל שהוא קולע לכוונת המשתמשים, כך גדל זמן השהות של המבקרים באתר, כך גדל הסיכוי שהם יבצעו את הפעולה הרצויה וכך גדל הסיכוי שגוגל ידרג את האתר גבוה יותר בעמודי התוצאות שלו. יתרה מכך, ככל שהתוכן מדגים מומחיות, נתפס כאמין ונכון יותר, נשען על עובדות ממשיות, וככל שנעשה שימוש בז'רגון ומונחים מקצועיים, כך גדל הסיכוי שהאתר יקבל ציון גבוה יותר בפרמטר E-A-T, קרי במדד המומחיות, סמכות ואמינות, והוא צפוי להיות מדורג גבוה יותר בעמודי התוצאות של גוגל.
  • כותרות H – כדי להתברג בראש תוצאות החיפוש יש לדאוג גם להירריכה של כותרות להשתמש בתגית הכותרת H. יש לשלב H1 אחת בכותרת ראשית, H2 ו-H3 בכותרות משניות. זה מבהיר למנועי החיפוש אך גם לגולשים את מבנה הטקסט ומה חשוב יותר.
  • תוכן מגוון – כפי שציינו מקודם תוכן הוא לא רק טקסט. כדי להתקדם בתוצאות החיפוש, לעניין את המבקרים ולמנוע אחוזי נטישה גבוהים יש לשלב גם תמונות, סרטונים, דיאגרמות, תרשימים, גרפים, אנימציה וכל תוכן רלוונטי אחר שתומך במסע הלקוח ומעשיר את חוויית המבקרים.
  • מילות מפתח – שילוב KeyWords בתוכן שבעמודי האתר, ב-URL, באלטים של התמונות, בתגיות המטא וכו' הוא הכרחי על מנת להביא לדירוג גבוה במנוע החיפוש. שילוב מילות מפתח מאפשר לאלגוריתם של גוגל "להבין" שכאן יש עמוד שמתאים לשאילתת חיפוש רווחת של גולשים וזה תורם למיקסום הדירוג.
  • תגיות מטא – תגית הכותרת (Meta Title), תגית התיאור (Meta Descripsion), אלו הן חלק מתגיות המטא שיש למלא בכל עמוד ועמוד על מנת "לאותת" לאלגוריתם של גוגל לאנדקס את האתר ולדרג את עמודיו בראש תוצאות החיפוש במילות מפתח ששילבנו בתגיות של כל עמוד.
  • כתובת העמוד, ה-URL – יש לוודא שכתובת העמוד, קרי: סיומת ה-URL, תהיה רלוונטית לתוכן העמוד, ואם אפשר שתהיה מורכבת ממילת המפתח המרכזית של העמוד. זו עוד דרך לאותת לגוגל על רלוונטיות למילות חיפוש.
  • קישורים פנימיים – הוספת קישורים פנימיים לעמודי האתר השונים חיונית גם היא לשיפור הדירוג. קישורים פנימיים עוזרים גם לזחלני גוגל המאנדקים עמודים וגם לגולשים להתמצא באתר ולעבור בהצלחה מעמוד פנימי אחד למשנהו. קישורים פנימיים מנווטים את מסע הלקוחות ומעשירים את חווית השימוש באתר.
  • מפת אתר – הוספת מפת אתר (קובץ XML) חשובה אף היא לקידום האורגני. היא יוצרת מיפוי-על לעמודי האתר השונים, וכך עוזרת גם לזחלני האלגוריתם של גוגל וגם לגולשים המבקרים באתר להתמצא ולנווט. מפת האתר מגדירה את היררכיית עמודי האתר השונים, היא עוזרת למנוע החיפוש לגלות תוכן חדש ולהוסיף אותו לאינדקס שלה, והיא גם יכולה לעזור לשלוט באילו דפים יוותספו לאינדקס של מנועי החיפוש ואילו לא.
  • רספונסיביות – אתר רספונסיבי זהו למעשה אתר שתצוגתו נראית היטב בכל המכשירים, בכל הרזולוציות וכל הגדלים. הוא נראה טוב במחשבים ניידים ובמחשבים נייחים, בטאבלטים, במובייל, בשעונים החכמים וכו'. אתר רספונסיבי חשוב לקידום אורגני מאחר שהוא משפר את חוויית המשתמשים. זמן השהייה באתר רספונסיבי הוא גדול יותר, שיעור הנטישה קטן יותר, הוא מספק חווית גלישה חיובית, הוא נטען מהר יותר, פוטנציאל המרה שלו גבוה בעשרות מונים מאתר שאינו קריא דרך המכשירים השונים ולכן יש לו סיכוי טוב להתברג בראש תוצאות החיפוש של גוגל.

אופטימיזציית Off-Page

אופטימיזציית Off-Page אלו הן הפעולות המיושמות מחוץ לאתר שנועדו לשפר את הדירוג שלו. אלו הם כל הדברים שעושים שלא במסגרת הפנימית של האתר במטרה לגרום לגוגל לראות את האתר כאמין, רלוונטי, ראוי וסמכותי.

  • קישורים חיצוניים – כפי שכבר ציינו, קישורים הנמצאים באתרים שונים ומצביעים על אתר האינטרנט חיוניים מאוד לקידום אורגני והם אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על דירוג אתרי אינטרנט בתוצאות החיפוש. ככל שיש יותר קישורים חיצוניים המצביעים על אתר האינטרנט, ככל שהקישורים מגיעים מדומיינים שונים, ומאתרים אמינים ואיכותיים יותר, כך גוגל "תופסת" את האתר כסמכותי יותר והסיכוי שהאתר יתברג בראש תוצאות החיפוש גדל בהתאמה.
  • שיווק באמצעות תוכן – שיווק תוכן נחשב לטקטיקה יעילה להעלאת דירוג האתר ולקידום אורגני. משמעותו פרסום תוכן מעניין, משכנע, מעשיר ובעל ערך במגוום נכסים דיגיטליים ברשת. שיווק תוכן עוזר ליצור סמכותיות, לבנות אמינות, לחזק את המוניטין והוא מגדיל את הנוכחות של העסק הדיגיטלי ברשת. הפצת תוכן במגוון רחב של ערוצים מגדילה את תשומת הלב לעסק הדיגיטלי ומאפשרת "העברת" גולשים מנכסים דיגיטליים שונים ברשת אל אתר האינטרנט. אפשר לשווק תוכן במגוון ערוצים: מרשתות החברתיות, אתרי חדשות גדולים ואתרים עתירי תנועה, דרך תוכניות שותפים, באמצעות פוסטים אורחים, בפודקאסטים, דרך משפיענים, פורומים, קבוצות עניין ממוקדות, דרך סרטונים ועוד.
  • קידום אורגני מקומי – יצירת פרופיל עסקי מקומי ב"גוגל לעסק שלי" (Google my Bussines – GMB) חשוב אף הוא ותכליתו להגדיל את החשיפה, המודעות והתנועה המקומית לאתר. GMY זהו כלי חינמי לגמריי שמאפשר לבעלי אתרים באשר הם ליצור פרופיל עסקי מקומי, הבא לידי ביטוי בעמוד התוצאות של גוגל. קידום מקומי עוזר לקידום האורגני הכללי והוא מאפשר רישום בגוגל מפות. הוא אפשר הצגת שעות פעילות של בית העסק, כתובת העסק, הוספת תמונות של בית העסק, תיאור העסק, תיאור מוצרים/שירותים, הצגת מספרי טלפון, כתובת אתר אינטרנט, שאלות ותשובות וגם הוספת דירוג ביקורות והמלצות. זה יכול להעלות את ציון האיכות של האתר במדד ה-E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness), פרמטר חשוב של גוגל שנועד לבחון את האמינות, המומחיות והסמכותיות של אתרי אינטרנט.

עשינו את כל הפעולות הנדרשות ועדיין התוצאות לא לטובתנו, מה עושים?

אם עשיתים את כל הפעולות שמנינו כאן למעלה ואתרכם עדיין לא התקדם דיו בגוגל, אל דאגה לא עשיתם שום דבר לא בסדר. יש לכך כמה סיבות:

  1. כפי שציינו קידום אורגני הוא סט של מאות פעולות שונות, כאן למעלה מנינו רק את המרכזיות שבהן.
  2. מטרתו של מנוע החיפוש של גוגל היתה ועודנה לספק לגולשים תוצאות כמה שיותר רלוונטיות לשאילתת החיפוש של גולשים כמה שיותר מהר. לכן, האלגוריתם של גוגל הוא דינמי, מתעדכן תדיר, ובכל עדכון נולדות הנחיות לפעולות נוספות שיש להחיל על האתר ומחוצה לו על מנת להעלות את הסיכוי להתברג בראש תוצאות החיפוש. אם לא דוגאים להתעדכן בשינויים, נותרים מאחור. עבור מי שאינו מקפיד להתעדכן, גוגל נראה כמו יישות בלתי צפויה שלא ניתן לחזות אותה. אבל מקדמי אתרים המקפידים לעקוב ולפעול על פי הנחיות ועדכוני גוגל התקופתיים, יודעים ויכולים להעלות את הדירוג של אתרי אינטרנט.

הגישה שלנו בוובסם בנושא קידום אורגני

אנחנו בוובסם יודעים לרתום את כוחה של התנועה האורגנית במנוע החיפוש לטובת קידום העסק שלכם. ובעוד שיש רבים המכירים בחשיבות של SEO ומבינים את ההשפעה הטובה של קידום אתרים אורגני, רק קומץ של מומחי SEO מבינים את המורכבות הטמונה במלאכת קידום אורגני ובבניית אסטרטגית SEO מתקדמת.

אנו בוובסם תמיד מעודכנים. מתעדכנים בעדכוני גוגל התקופתיים, עוקבים אחר אוטוריטות בתחום ה-SEO וממנפים את הידע הזה לטובתכם. אסטרטגיה זו מבוססת על ניסיון של שנים והיא מבטיחה שאתר האינטרנט שלכם יתגלה באופן עקבי לגולשים המחפשים באופן פעיל את מה שיש לכם להציע.

אנחנו בוובסם רואים את הפרטים הקטנים. ממחקר מילות מפתח וחקר מתחרים ועד לבחינת חווית המשתמשים, אף פרט הוא לא קטן מדי עבורנו ואנחנו מקדישים זמן לכל מה שבאמת חשוב. אנו חוקרים לעומק את הכדאיות והרלוונטיות של כל מילת מפתח, בודקים לעומק את את איכות התוכן באתר ואת היכולת שלו לספק ערך ממשי לגולשים, מצליבים מידע כדי לאמת פרטים ועושים הכול על מנת שאתם תיהנו מתנועה ערה של לידים איכותיים.

אבל גם מקדישים תשומת לב לתמונה הגדולה והכוללת. לצד ירידה לפרטים הקטנטנים, אנו מציעים גם ראייה מערכתית כוללת, כזו הרואה את התמונה במלואה. אנו בונים אסטרטגיה קידום אורגני אישית וכוללת לכל לקוח ולקוחה, ממפים את השוק שבו הם פועלים, מסתכלים על מתחרים בזירה הדיגיטלית אך גם על מתחרים שאינם נמצאים בגוגל, דואגים לחווית משתמשים חיובית וטובה, כי המאקרו חשוב לא פחות מהמיקרו.

יודעים לגשר על הפער בין צרכי הקידום האורגני לבין צרכי השיווק. לא פעם קיים מתח בין פעולות שיש לבצע לצורך קידום אורגני, למשל שילוב מילות מפתח לא תקינות בשפה העברית, לבין הצורך באתר שיווקי, מזמין ומשכנע, המציג למשל להציג תוכן בעל ערך מוסף. הניסיון שצברנו לאורך השנים מאפשר לנו להתגבר על מתחים אלו ולדאוג לאתרי אינטרנט שמשלבים גם את עקרונות ה-SEO וגם את הדרישות השיווקיות, מבלי לוותר על אף אחד מהם. כך שלקוחותינו נהנים מאתרים שהם גם ידידותיים למנועי החיפוש וגם ידידותיים למשתמשים.

מקפידים להגדיר KPI'S – Key Performance Indicator KPI אלו הם מדדי ביצוע מרכזיים, ועל פיהם אנחנו והן לקוחותינו בוחנים את הביצועים שלנו בוובסם. כבר בתחילת העבודה המשותפת שלנו ביחד אנו יוצרים מפת דרכים הכוללת מטרות ויעדים, בונים אסטרטגיה להשגת מטרות אלו, ובד בבד מגדירים גם מדדי ביצוע מרכזיים מבוססי תוצאות שעוזרים לעקוב ולאמוד את איכות העבודה שלנו. המטרה שניצבת לנגד עינינו היא שיפור מתמיד של הביצועים שלנו והתוצאות שלכם, ואנו עושים הכול כדי שאתם תיהנו מהרבה יותר חשיפה, מיותר תנועה ומשטף של לידים איכותיים.

בוובסם אנו משלבים בין קידום אורגני מתקדם לבין שיווק ממומן. הנראות, הנוכחות ומיצוב קהל לקוחותינו כמומחים ובעלי אוטוריטה בתחומם נמצאים תמיד לנגד עינינו. לכן אנו בוובסם משלבים בין קידום אורגני לבין שיווק תוכן ממומן באתרי התוכן המובילים בישראל, החל מפרסום תוכן ב-Ynet ועד לדה-מרקר. אנו דואגים שהלקוחות שלנו יקבלו חשיפה מקסימלית ויהנו מתנועה איכותית מתמדת לאתרי האינטרנט שלהם.

חשיבה מחוץ לקופסה ומינוף טכנולוגיות חדשות. אנו בוובסם משתמשים במיטב הכלים ובטכנולוגיות החדשניות ביותר על מנת לקדם ולהרחיב את העסקים של הלקוחות שלנו. אנו מעודכנים בכלים החדישים ביותר, מעודדים את הלקוחות שלנו לשלב כלים המשפרים את חווית המשתמשים, ועוזרים באמצעותם להגדיל את את היקף המכירות. טכנולוגיות בינה מלאכותית (AI) מסייעות לנו וללקוחותינו לייצר תוכן מגוון, עשיר ועדכני יותר, לקבל רעיונות וליצור תוכן פרסונלי ומשכנע יותר. כלי AI עוזרים לנו במיקוד מילות מפתח, באופטימיזציה של תוכן, בניתוח קישורים נכנסים, לזהות מגמות עתידיות ובאוטומציה של פעולות SEO שגרתיות.

שואפים להתברג בראש תוצאות החיפוש בגוגל ולהגדיל את התנועה לאתרכם? צוות מומחי קידום אורגני ממתין לכם בוובסם וישמח לעמוד לשירותכם!

תפריט
נגישות

השאירו פרטים כדי להזניק את העסק שלכם