מקרה בוחן: איך הגדלנו תנועה אורגנית לאתר לקוח בעזרת תוכן

  1. ראשי
  2. קידום אורגני
  3. מקרה בוחן: איך הגדלנו תנועה אורגנית לאתר לקוח בעזרת תוכן

מאת: נתן ליכטר

מחקר מתחרים הוא אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך קידום אתרים. רענון של מחקר המתחרים, חשוב לא פחות בהמשך דרכו של הפרויקט, ובמיוחד כאשר נתקעים ולא מצליחים להתקדם במיקומים, או שהמיקומים לא רעים אבל התנועה וההמרות לא ממש טובות. לפניכם מקרה בוחן על קידום אתר בתחום רפואי. מקרה הבוחן מסביר איך החודש שהיה אמור להיות החלש ביותר של הלקוח מבחינת תנועה אורגנית בפרט, ואצל עסקים רבים בכלל (ספטמבר הכולל את חגי תשרי), הפך להיות החודש השני החזק ביותר שלו באותה שנה (2021).

אתר הלקוח  –  חברה לשיווק מוצרים בתחום הרפואי. המוצרים אינם זולים. הזול ביותר עולה 1000 ש"ח.

מתחרים –  אתרי איקומרס באותו תחום ואתרי קופות חולים העוסקים במחלות הקשורות למכשירים רפואיים שהם הפתרון למחלה.

בעיה שהתגלת מחקר מתחרים – לחלק מהמתחרים יש הרבה יותר תוכן באתר והם נחשבים למותגים רפואיים גדולים ומוכרים יותר גם מעבר לתחום הספציפי. כמו כן, יש להם גם הרבה יותר קישורים חיצוניים. מכיוון שלאתר הלקוח נבנים קישורים איכותיים כל חודש, אבל יש לו פחות תוכן מאשר למתחרים, הצעתי להגדיל משמעותית את כמות ואיכות התכנים. ממאמר שעולה לאתר פעם בשבועיים, ל 2 מאמרים בשבוע. הלקוח אישר ויצאנו לדרך.

אסטרטגיה

 

 לשלב תוכן באתר בלי תכנון, מחקר והבנת קהל היעד, עלולה להיות טעות גדולה. לעלות תוכן רק בשביל לעלות תוכן במחשבה שאזכור מילות מפתח יקדם את האתר זה כמו לירות לכל הכיוונים ולא לפגוע בשום דבר. עשיתי את הפעולות הבאות:

 

  • רענני את מחקר המילים של הלקוח –  בדקתי אם יש שינוי בנפחי חיפוש ואם נוספו ביטויים חדשים.
  • בדקתי מה הפער שלו מול המתחרים –  כלומר על איזה ביטויים הם מופיעים והלקוח לא.
  • בחרתי להתייחס  לסימפטומים ולא רק למחלה – רוב הביטויים המקודמים של הלקוח בתכנית הקידום, התמקדו בפתרונות ומוצרים למחלה. בחרתי ללכת שלב אחד אחורה. כלומר ולהרחיב את קהל היעד. במקום להתמקד רק בקהל שמודע למחרה וסובל ממנה, בחרתי לפנות לקהל שיש לו סימפטומים של המחלה אבל הוא עדיין לא ממש מודע אליה. קהל שרק מתחיל להבין ממה הוא סובל.

 

תוכן ממוקד וספציפי מאוד

 

 עשיתי מחקר על הסימפטומים וגיליתי שיש לא מעט. לרובם יש נפח חיפוש ממוצע בין 100-1000 חיפושים בחודש. כמובן שהסימפטומים אינם ייחודים למחלה. הם יכולים להיות סימפטומים גם של מחלות אחרות, או של מצבים שמובילים למחלה, אבל בהחלט מדובר פה בפניה לקהל היעד של בעל העסק בשלב מוקדם יותר בו הלקוח מבצע חיפוש.

 

הזמנת ועדכון התוכן

כאמור, נבחרה אסטרטגיה של 8 מאמרים כל חודש (2 מאמרים בשבוע) כאשר כל מאמר יהיה בין 500-1000 מילים. לכל מאמר בוצעה אופטימיזציה מלאה בהתאם למילת מפתח עליה הוא אמור להיות מקודם ונוספה תמונה להמחשת המצב.

 

התוצאה 

עליה משמעותי כל חודש בכניסות לאתר הלקוח כל חודש מאז תחילת יישון התכנית. לפניכם צילום מהאנליטיקס של הלקוח.

 

  1. לאחר כמה שבועות התוצאות התחילו להגיע. אחד המאמרים התברג הישר לתוצאה אפס והפך להיות העמוד עם הכי הרבה כניסות לאתר. המשכתי עם התוכנית במשך ארבעה חודשים נוספים.
  2.  ארבעה מאמרים הפכו להיות העמודים עם הכי הרבה כניסות לאתר ישירות מחיפוש אורגני בגוגל. הם הופיעו במקום הראשון או בתוצאה אפס בגוגל. כמובן שלא כל המאמרים הגיעו הישר לעמוד הראשון. הם כמובן יגיעו בהמשך.
  3.  חודש ספטמבר עם חגי תשרי, שהוא לרוב העסקים החודש החלש ביותר בשנה בגלל החגים, חלש יותר אפילו מאוגוסט, הפך להיות החודש השני עם הכי הרבה כניסות לאתר במהלך 2021. כמות התנועה ביחס לאוגוסט עלה ב 40%. ביחד לחודש היא עלתה ב 102%.

      4.הכי הרבה שיחות טלפון באותה שנה –  למרות שמדובר בחודש השני במספר הכניסות, ספטמבר הפך להיות החודש עם הכי הרבה שיחות טלפון שבוצעו.

       5.התוכן עזר לביטויים אחרים להתקדם בגוגל –  תדירות ואיכות התוכן, שיפרה חלק ממקומי הלקוח ביטויים מרכזיים.

חשוב לדעת: אם אתם משלבים תוכנית שכולל הגדלת כמות התוכן לאתר, כדאי מאוד להתמיד בה כמה שיותר זמן שניתן. הקטנת כמות התוכן באופן משמעותי, עלולה לפגוע במיקומי האתר. זה קרה  לא אחת עם לקוחות שהעדיפו להפסיק את התהליך. מדוע זה קורה? לדעתי גוגל חושב שכשעולה פחות תוכן, או לא עולה תוכן בכלל, האתר הופך להיות פחות רלוונטי לגולש. הוא לא מתחדש מספיק ולכן הוא יעדיף אתרים אחרים שמעלים יותר תוכן ומספקים יותר ערך לגולש.

תפריט
נגישות

השאירו פרטים כדי להזניק את העסק שלכם