תנו גז על הקמפיין: 5 דרכים יצירתיות לעודד צפיות בסרטונים שלכם

  1. ראשי
  2. קידום אורגני
  3. תנו גז על הקמפיין: 5 דרכים יצירתיות לעודד צפיות בסרטונים שלכם

צוות הקריאייטיב של גוגל בחן אלפי סרטוני וידאו של מותגי רכב, מתוך קמפיינים שעלו ליו-טיוב בשנה החולפת, והנה מה שהם גילו…

מאז ומעולם (ליתר דיוק – מאז שהומצאה המכונית) קמפייני רכב התאפיינו ביצירתיות מתפרצת, קריאייטיב בהילוך גבוה ועוד קלישאות וסופרלטיבים באוקטן גבוה. כולם מתכנסים למסקנה עיקרית אחת: הדרך לליבו של הצרכן פתלתלה ומאתגרת. יחד עם זאת, ניתן להשפיע ולשפר את החזר ההשקעה על הקמפיין (ROI) באמצעות קריאייטיב איכותי ומעודכן.
איך עושים זאת? ובכן, צוות הקריאייטיב של גוגל לקח על עצמו לבחון אלפי סרטונים מתוך פרסומות למותגי רכב שונים שהופיעו ביו טיוב בשנה החולפת ועל פיהם גיבש 5 אסטרטגיות קריאייטיב מובילות שעשויות לשפר את נתוני הצפייה במודעות. אמנם המחקר של גוגל התמקד בפרסומות למותגי רכב, אבל את העקרונות המובאים כאן אפשר ליישם כמעט בכל נושא ובכל קמפיין. הנה הם לפניכם:

"התחילו הכי חזק שלכם ולאט לאט תגבירו" (קרמבו, מבצע סבתא)

ידוע לכל כי השניות הראשונות של הפרסומת הן המשמעויות ביותר וכי יש לנו בערך 5 שניות ללכוד את תשומת הלב של הגולש לפני שהוא מחליט אם להמשיך ולצפות או לחפש את הכפתור "דלג". אז מה עושים? מתחילים עם אקשן בהילוך גבוה, בקצב מהיר יותר מכפי שהעין רגילה לראות בפרסומות רגילות. הקצב הקולנועי של הסרטון, בליווי סאונד מהיר ועצבני, מעוררים אצל הגולש ריגוש המדמה נהיגה בקצב גבוה ומלווה אותו עד לשניות האחרונות של הפרסומת. הנה דוגמה נהדרת לכך:

שימו אנשים במרכז

עובדות, נתונים ומפרטים טכניים הם אמנם חשובים בבחירת רכב, אבל הם בהחלט לא הדברים היחידים המשפיעים על הבחירה של הצרכן.. בטח אם מדובר בהחלטה להמשיך לצפות בסרטון שלנו. התייחסות לממד האנושי והתמקדות בסיפור אנושי, יכולים לייצר אצל הגולשים הזדהות גבוהה וחזקה יותר עם המותג שלנו. הנה דוגמה אחת:

 

דוגמה רלוונטית נוספת מכיוון קצת אחר: "שברולט" הצליחה לאחד את כוכבי "הסופרנוס" ששיחזרו לטובת הקמפיין הנועז את הפתיח האייקוני של הסדרה, רק שהפעם הם נוהגים בשברולט חדישה וחשמלית. חובבי הסדרה גם נהנו מסוג של טוויסט בעלילה, שכן הפרסומת בעצם הוכיחה שהאחים לא נהרגו בפרק האחרון של הסדרה, כפי שחשבו מעריצים רבים, ואלה לא הסתירו את ההתלהבות מהמידע החדש ברשתות החברתיות. הנה כך זה נראה:

 

תנו לקהל את מה שהם רוצים לשמוע

מנועים רועמים, חריקות בלמים, המפגש של הצמיגים עם הכביש בסיבובים חדים – תמהיל הרעשים המוכרים האלה עוזר לעורר את הדמיון ולהעצים את החוויה. בהקשר הזה צריך לזכור כי 95% מהפרסומות ביו טיוב נצפות עם ווליום פעיל ולכן שימוש באמצעים שמיעתיים כדי להשפיע על חוויית הצפייה, היא משמעותית וחשובה. הנה דוגמה של קמפיין לרכב עירוני קטן, המשלב גם צלילים של עיר חיה ותוססת כמשלימה עבור הצופה את החוויה:

 

פיצ'ר אחד לסרטון

קמפיינים רבים סובלים מריבוי מסרים – יש כל כך הרבה מה לספר לקהל שלנו – איך נבחר את מה שחשוב באמת? איך נדלה את המוץ מהתבן? וזה עוד כשנושפת בעורפינו ההבנה שהפרסומות היעילות ביותר הן סך הכל בנות 15 שניות!
ובכן הסוד הוא בעקרון הישן נושן של עולם הפרסום – KISS (Keep It Simple Stupid). במקום לנסות להכניס הכל בפרסומת אחת, חלקו את הקמפיין שלכם למספר סרטונים ובכל סרטון התמקדו בפיצ'ר אחד בלבד. הנה דוגמה נהדרת לכך:

קודם כל מובייל

יותר מ-70% מהצפיות הגלובליות ביו טיוב מתבצעות מהנייד ולכן ההפקה של הפרסומת שלכם צריכה להתאים למסך שהוא לכל היותר בגודל של 5 אינצ'. איך עושים זאת? עושים שימוש בצבעים חיים, בכותרות גדולות ובמסרים קצרים ופשוטים. כך לדוגמה:

 

אוקי.. אנחנו סיימנו כאן אז תעצרו את הקמפיין (אני רוצה לרדת) – אבל לא לפני שנסכם כי שימוש באחת מ-5 האסטרטגיות מעלה יכול להציב את הקמפיין שלכם בנקודת פתיחה טובה, עם יכולת תמרון גבוהה לשחק עם המסרים ולרתום אותם לטובתכם ולטובת הגולשים שצופים בכם. אם אתם בשלים וערוכים לקמפיין למתקדמים, תוכלו לבחור ביותר מאסטרטגיה אחת ולבחון אותן זו מול זו ולראות מה עובד יותר טוב.

מקור:

https://www.thinkwithgoogle.com/

 

תפריט
נגישות

השאירו פרטים כדי להזניק את העסק שלכם