העיקר הכוונה: מענה לכוונת גולשים כאמצעי יעיל לשיפור הקידום האורגני

  1. ראשי
  2. קידום אורגני
  3. העיקר הכוונה: מענה לכוונת גולשים כאמצעי יעיל לשיפור הקידום האורגני

עם כל הכבוד לקידום הממומן (PPC), מענה נכון לכוונת גולשים (User Intent) יהפוך את הקידום האורגני שלכם למכונת לידים איכותית ומשתלמת במיוחד. איך עושים זאת? על כך בכתבה הבאה.

 

דמיינו את עצמכם במטבח עם רבע שעה בלבד לתקתק ארוחה. אבודים ונטולי רעיונות (בכל זאת.. הרגע נכנסתם הביתה וחבורה של ילדים מורעבים נושפת לכם בעורף) אתם נכנסים לגוגל ומחפשים "מתכונים ב-15 דקות". עולות 10 תוצאות חיפוש אורגניות (לא מודעות ממומנות). אתם נכנסים לתוצאת החיפוש הראשונה, מרפרפים במתכון, מגיעים למקום שבו מצוין זמן ההכנה ומגלים שייקח לכם שעה שלמה להכין את המנה. אתם מצקצקים קלות בלשונכם ובתסכול פולני מצוי יוצאים מהעמוד הזה ונכנסים לעמוד הבא. שם המתכון המוצע לכם באמת לוקח רבע שעה – בדיוק מה שחיפשתם! אתם נושמים לרווחה, נשארים בעמוד הזה ומסמנים וי על עוד ארוחה מתוקתקת וטעימה.

מה היה לנו פה? העמוד השני שאליו נכנסתם ענה בצורה מושלמת על מה שנקרא "כוונת הגולש". מבחינת גוגל, אם מספיק גולשים חווים את אותה המסקנה והעמוד הספציפי הזה עונה להם על מה שהם חיפשו – גוגל ידרג את העמוד הזה במיקום גבוה יותר מהעמודים המתחרים על אותו הביטוי (כאמור: מתכונים ב-15 דקות).

למה כוונת הגולש חשובה לנו?

המטרה העליונה ביותר של גוגל – אפילו יותר מהכנסות מפרסום – היא לתת מענה ראוי לכוונת הגולש. היסטורית, זה מה שהבדיל אותה ממנועי חיפוש אחרים ששלטו באינטרנט בראשית דרכו (אלטה ויסטה, יאהו ועוד) והאלגוריתם המפותח של גוגל, שקבע שהגורם המשפיע ביותר על המיקום בתוצאות החיפוש יהיה איכות התוכן ולא המחיר שהמפרסם יהיה מוכן לשלם כדי להופיע במקומות הראשונים, הוא שהפך את גוגל למנוע החיפוש המועדף על מרבית האנשים בעולם – מאז ועד היום.

בהתאם לכך, אם העסק שלכם מקדם את עצמו באמצעות קידום אורגני (SEO) אז כוונת הגולש צריכה להוות חלק מרכזי באסטרטגיית הקידום והתוכן שלכם. במילים אחרות, עניינים טכניים המשפיעים על התוכן (כמו למשל כמות הפעמים שהביטוי הרלוונטי מופיע בטקסט, הקישורים החיצוניים ועוד) אמנם משפיעים מאוד על ציון העמוד ועל המיקום שלו בתוצאות החיפוש, אבל התאמה לכוונת הגולש הולכת ותוספת מקום משמעותי בציון האיכות של העמוד ומבחינת גוגל – זה בדיוק הכיוון שאליו התחום הזה הולך.

כדאי להמחיש את הנקודה באמצעות דוגמה נספר על מקרה שהיה לנו לפני כמה שנים, בו כתבנו מאמר בנושא קידום אורגני (SEO) ובמרכזו מקרה בוחן ספציפי שתיאר את המהלך ואת התהליך שיצרנו כדי לקדם את אותו הלקוח. ולמרות שכתבנו כתבה נהדרת וסיפקנו תוכן איכותי ואפילו הוספנו גרפים, תרשימים, תמונות וסרטון וידאו, העמוד סירב להגיע לעמוד הראשון של גוגל ונאלצנו להסתפק בעמוד השני. כמובן שלא יכלנו להשלים עם המצב אז הפכנו את הכתבה על פיה ויצרנו מסמך כללי יותר, שלא מדבר על מקרה ספציפי אלא על עקרונות נכונים של קידום SEO באופן כללי. הפלא ופלא, הכתבה החדשה זינקה בתוצאות החיפוש והגיעה לעמוד הראשון בגוגל תוך פחות משלושה חודשים, תחת הביטוי: אסטרטגיות קידום אורגני מומלצות.

למה זה קרה? הסתבר שגולשים לא התעניינו במקרה בוחן שלנו, אלא במידע המקצועי הכללי יותר שיש לנו לספק. ברגע שנתנו להם את המענה הנכון להם, גוגל ידע לעשות את כל השאר ואף סיפק לנו מקום של כבוד בשלישייה הראשונה של העמוד הראשון שלו. איזה גבר הגוגל הזה!

 

איך יודעים מהי כוונת הגולשים?

ככלל, ניתן לסווג 99% מהתוכן המופיע בגוגל לפי 4 סוגים שונים: אינפורמטיבי, ניווטי, שיווקי ומכירתי.

לדוגמה:

אינפורמטיבי – כמה קלוריות יש בתפוח? איך להפוך סרטון לקובץ Mp3?

ניווטי – יו טיוב / לינקדאין כניסה לחשבון / פיצה דומינוס יוקנעם

שיווקי  –  קורס פילאטיס /  מתנות לגבר / ביטוח משכנתא

מכירתי – כרטיס טיסה מתל אביב לרומא / קניית ירקות ופירות אונליין / רחפן מצלמה לקניה

כוונת הגולש נגזרת מהביטוי שאותו חיפשנו. אם חיפשנו "כיסא משרדי מחירים" אנחנו מן הסתם מחפשים להשוות מחירים ולרכוש כיסא, אך אם נחפש "האם כיסא אורטופדי מונע כאבי גב?" כוונת החיפוש שלנו שונה במהותה ואנחנו קודם כל מבקשים לקבל מידע ותשובה לשאלה מהותית שיש לנו, בטרם נגבש החלטה לגבי הקניה.

גוגל יודע לזהות את התנהגות הגלישה שלנו בהתאם למה שחיפשנו. בדומה לדוגמה בראש העמוד עם המתכון ב-15 דקות, אם נצא מהעמוד שאליו נכנסנו תוך מספר שניות (מה שנקרא גם יחס הנטישה / bounce rate) אז מבחינת גוגל העמוד לא תואם את מה שחיפשנו ולכן הדירוג שלו יהיה נמוך יחסית.

ניתן לקבל רעיונות לדברים שאנשים מחפשים לפי ההמלצות של גוגל. למשל, הזינו את הביטוי "איך קונים מחשב נייד?" גללו למטה בעמוד התוצאות ותגלו ביטויים רלוונטיים נוספים שגולשים אחרים שאלו. הנה לדוגמה:

זה יספק לכם בסיס טוב להכיר יותר לעומק את כוונת הגולש ולכוון את התוכן שלכם בהתאם.

עוסקים בקידום SEO / PPC בגוגל? רוצים להעמיק באפשרויות החיפוש והבחירה של ביטויים רלוונטיים לכוונת גולש? לחצו כאן למאמר מקצועי בנושא. חלק מהמידע במאמר הוא טכני מאוד ומכיל מידע המבוסס על ידע מתקדם במערכות גוגל. קחו זאת בחשבון.. .

 

חכו רגע עם תוכן חדש – קודם שפרו עמודים קיימים

מבלי להכיר את האתר שלכם באופן אישי, קרוב לוודאי שהתוכן הקיים בו הוא בעל פוטנציאל גדול להיות ידידותי יותר לגולשים וגם לגוגל. הנה כמה דברים שתוכלו לעשות כבר היום כדי לשפר את ציון האיכות בו:

  • בדקו את מהות העמוד – לאיזה קטגוריה הוא מכוון? האם אינפורמטיבי / ניווטי / שיווקי / מכירתי? התאימו את התוכן בו בהתאם לקטגוריה ועל ידי כך התאימו אותו לכוונת הגולש.
  • הגבילו פופ-אפים – גוגל לא אוהב פופ-אפים (חלונות צפים / קופצים) והאמת שגם גולשים לא ממש אוהבים אותם. מומלץ לעשות בהם שימוש רק במקרים של "exit intent" בו הגולש עומד לצאת מהעמוד.
  • השתמשו בפונט גדול יחסית (14+) על מנת שיהיה קריא. פוסט מעניין שאינו קריא דיו – פשוט לא יקבל דירוג גבוה.
  • השתמשו בהיררכיה נכונה של כותרות – כותרת ראשית, כותרת משנה ובראשי פרקים. היררכיה נכונה עוזרת לגולשים למצוא את הנושא המתאים להם – כלומר את התשובה לשאלה ששאלו מלכתחילה.
  • מומלץ לשלב בנוסף לתוכן גם אמצעי מדיה נוספים כגון תמונות וסרטונים.

 

בשורה תחתונה: תוכן איכותי העונה על כוונת הגולש ישפר את תוצאות הקידום של האתר שלכם ויהפוך אותו למכונת לידים משומנת היטב.

 

תפריט
נגישות

השאירו פרטים כדי להזניק את העסק שלכם