10 מיתוסים שגויים בקידום אורגני לאתרי אינטרנט

  1. ראשי
  2. קידום אורגני
  3. 10 מיתוסים שגויים בקידום אורגני לאתרי אינטרנט

מאת: נתן ליכטר

קידום אתרים אורגני אינו מדע מדויק. ישנם דברים וכללים המקובלים על כל אנשי ה-SEO כגון חשיבות נתוני המטא (כותרת ותיאור) לקידום האתר, איכות התוכן ובניית היררכיה טובה וכד', קיימים פרמטרים רבים אחרים שהם בגדר דעה שלא כל אנשי ה-SEO מסכימים איתה. אחת הדוגמאות לחילוקי הדיעות בין אנשי SEO היא למשל השאלה, האם יש לחסום לסריקת האלגוריתם של גוגל עמודי מוצרים שנמצאים מעבר לעמוד הלובי של הקטגוריה. האם נכון להוסיף להם קנוניקל שיוביל לעמוד הלובי, או בכלל להשאיר אותם פתוחים לסריקה. במקביל, קיימות כמה הנחות שגויות הקשורות ל-SEO, שהפכו למיתוסים שמקצועני הקידום האורגני נוהגים להשתמש בהן לקידום מכירות. אלה הם 10 המיתוסים השגויים הנפוצים ביותר בתחום. לפחות לדעתי:

1. ככל שיש יותר תנועה מקישור שבניתם, כך הקישור חזק יותר – זה ממש לא נכון. לתנועה מקישורים אין שום השפעה על חוזק הקישור. ג'ן מולר הודה בעצמו שאין התחשבות בכמות התנועה או כמות ההקלקות על קישור כדי לקבוע את עוצמתו. כמובן, צריך לקחת בערבון מוגבל את מה שהוא אומר, אבל זה נשמע הגיוני. מדוע? כי אם זה היה נכון, אז היינו רואים במיקומים גבוהים בחיפוש אורגני רק אתרים חזקים מאוד, כאלה שלבעליהם יש תקציב לקנות קישורים מאוד יקרים מאתרים עם טראפיק גדול מאוד. בפועל – זה אינו המצב – כך שגם לאתר של עסק קטן יש סיכוי להתברג בעמוד הראשון – בתנאי שהאתר שלו יותר נכון למשמעות החיפוש האורגני. מה בכל זאת משפיע על עוצמת הקישור? ככל הנראה, איכות האתר עצמו, עד כמה הוא אמין וסמכותי, האם הוא נהנה מטראפיק אורגני גדול, האם הוא מותג בתחומו ועוד.

2. אחוז הנטישה משפיע על מיקום האתר שלכם – ממש לא. העובדה שהאתר שלכם מחובר לגוגל אנליטיקס, לא אומרת שגוגל מתייחסים לאחוז הנטישה כפרמטר בדירוג האורגני. מדוע? כי ניתן גם ליצור בצורה מלאכותית אחוז נטישה אפסי. כלומר, לקבוע שגם גלילת עכבר היא פעולה באתר, ואז לרוב הכניסות לאתר יהיה אחוז נטישה אפסי. כהוכחה לכך ראינו, שבאנלטיקס 4 כבר לא קיים הפרמטר של 'אחוז נטישה'. במקומו שולט כפרמטר משמעותי באיכות SEO של האתר הפרמטר של 'אחוז מעורבות' באתר.

3. גוגל לא אוהבים תוכן בקטגוריות כי זה לא טבעי – שמעתי את התירוץ הזה כל-כך הרבה פעמים ממקדמים ולקוחות במקרים בהם ראיתי אתרי איקומרס ללא תוכן בקטגוריות, ואף פעם לא מצאתי בכך את היגיון. המציאות הפוכה לגמרי. בכל פעם שהזנתי תוכן לקטגוריות של אתרי סחר, מתחת למוצרים, הפעולה השפיעה על המיקום לטובה. כל עוד התוכן איכותי, רלוונטי ומספק ערך מוסף לגולש, אין בזה שום דבר לא טבעי. יהיה לכם הרבה יותר קשה לקדם את האתר ללא שילוב תוכן במתחת למוצרי הקטגוריות. רצוי אפילו להטמיע שורה וחצי מעל המוצרים.

4. אם מישהו העתיק מכם תוכן הוא יהיה זה שיפגע – בתאוריה זה אמור להיות נכון. זה גם מאוד צודק. מי שהעתיק מכם תוכן הוא זה שאמור להיפגע. אבל במציאות זה לא תמיד נכון גם אם לא מדובר בכניסת תוכן אלא פשוט פרסום אותו מאמר בכמה מקורות כאילו אנחנו עכשיו 2008. האלגוריתמים של גוגל לא תמיד מצליחים לזהות מי המקור. רוצים להשתמש באותו תוכן בכמה אזורים באתר או בכמה אתרים? עשו קנוניקל למקור, כלומר לעמוד שאותו תרצו לקדם בגוגל. זה לא פותר את אי הצדק של האלגוריתם – אבל זה מונע לפחות מצב של גול עצמי.

5. אי אפשר לקדם אתר בלי קישורים – זה ממש לא נכון. זה כמו שתגידו שלאילת אפשר להגיע אך ורק במטוס ולא ברכב. אם תשתמשו במהלך קידום האתר בקישורים חזקים, תגיעו פשוט מהר יותר. אם ישנה בעיה להשיג קישורים איכותיים, מה שצריך לעשות הוא להשתמש בכמות גדולה יותר של תוכן איכותי. כמה? לפחות 2 מאמרים איכותיים בשבוע מייצרים ערך אורגני מהותי נוסף.

6. לכותרת H1 יש השפעה על הקידום – מה שחשוב הוא היררכית הכותרות. הכותרת הראשית לא חייבת לבוא לידי ביטוי ב H1. היא יכולה לבוא לידי ביטוי בגודל או בהדגשת הגופן. מה שחשוב הוא שתהיה כותרת ראשית בפונט גדול וברור יותר, משאר כותרות האתר. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת, היא פשוט לסמן H1 וכמובן מכיוון שפחות נוח לשנות את גודל הפונט.

7. חשוב לבנות עמודים עם היררכיה ב URL – כאמור, ההיררכיה חשובה מאוד לקידום האתר וחווית המשתמש. לכן יש לסדר את תפריט האתר בצורה כזו שתאפשר לגולש להגיע לעמודים הכי חשובים בלא יותר מ 2-3 קליקים. אבל זה לא אומר שזה צריך לבוא לידי ביטוי גם ב URL. כלומר, אפשר להטמיע כתובת שנראית כך:
www.site.co.il/article
ואפשר גם כך:
www.site.co.il/blog/article

לא תהיה השפעה על הקידום לא לטובה ולא לרעה אם תבחרו בכתובת הכולל היררכיה. בעידן המובייל, להיררכיה Url אין שום משמעות שכן מעל ל 70% מהתנועה היום מגיע בכלל מהמובייל, ושם כתובת זו לא נגישה ולא שמישה לאף גולש שרוצה לנווט באתר. וגם אם נתייחס בדסקטופ; מתי בפעם האחרונה מצאתם את עצמכם מוונטים ע"י הסרה חלק מה url? בכל אופן, את ההיררכיה בונים בעזרת התפריט ומחזקים בעזרת מבנה נכון של פירורי לחם.

8. מטא מילות מפתח עוזר לקידום – למרות שכלים שונים ומערכות ניהול שונות, עדיין מאפשרות הזנת מטא מילות מפתח – זה חסר משמעות ומיותר ממש כמו כוסות רוח למת. גוגל עצמה הכריז השהיא לא מתייחסת כלל למטא מילות מפתח לכן אל תטרחו לעדכן אותם במערכת הניהול. כאשר אתם סורקים את האתר ב-Screaming frog, אל תייחסו לזה שום משמעות.

9. מפת xml תשפר את המיקומים שלכם – ההשפעה של המפה הזו על האתר היא מזערית עד לא קיימת. היא טובה לסריקת גוגל, להבנת גוגל את מבנה האתר, אבל אם האתר שלכם בנוי בצורה היררכית טובה, מתעדכן בתוכן לעיתים קרובות, אתם בונים קישורים באופן קבוע ואין לכם המון עמודים דלים ומיותרים, אז אין לכם מה לדאוג בנושא. זה לא אומר שצריך לוותר על המפה. בעיניי היא בגדר טוב שיש אבל לא עליה יקום ויפול קידום האתר. עדיין לא קרה שלקחתי אתר ותיק בלי מפת אתר, הזנתי לו מפה, והאתר קפץ בדירוגים. למעשה מעולם לא ראיתי שום השפעה לרעה או לטובה של מפת xml.

10.  הרבה קישורים בפרק זמן קצר יקדמו את האתר מהר יותר – אחת הטעויות הגדולות ביותר שיש. למעשה, מה שעלול לקרות הוא ההפך. מבחינת גוגל, כל קישור שנבנה לאתר בצורה יזומה, הוא לא קישור טבעי. מה כן נחשב לקישור טבעי? קישור שהגולש בנה לאתר או בעל עסק אחר, כי התוכן עניין אותו והוא רצה לשתף אותו עם אחרים. זה נחמד בתיאוריה, אבל זה לא פרקטי. עדיין חשוב לבנות קישורים בצורה יזומה כל חודש. אבל, אם אתם חושבים שאם תבנו הרבה קישורים כל חודש, זה יזרז את קידום האתר שלכם, אתם טועים. זה עלול להוביל לעונש מגוגל. ראיתי לא מעט מקרים בהם נבנו עשרות אם לא מאות קישורים בחודש לאתרים (בין היתר ע"י בוט), האתר באמת עלה בדירוגים, אבל במוקדם או במאוחר הוא נענש ונעלם מגוגל ברגע שהאלגוריתם קלט שמדובר במניפולציה.

מקווים שהטיפים הללו יסייעו לכם בין אם אתם עוסקים בקידום אורגני – ובין אם אתם לקוחות חכמים
שמבינים את חשיבות הקידום האורגני להצלחה העסקית והשיווקית שלכם.

 

 

תפריט
נגישות

השאירו פרטים כדי להזניק את העסק שלכם