מה אם היו אומרים לכם שיש טריק אחד פשוט מאוד, שאם תיישמו אותו בקביעות תצליחו להגדיל את אמינות האתר שלכם בגוגל ובכלל?

מאת: עמית אדלר

רובנו בתחום ה- SEO מכירים את ה"טריק" הזה – אבל לא תמיד מיישמים אותו (במיוחד כאשר מדובר בהחלפות או ברכישות של קישורים).

כבר ניחשתם באיזה "טריק" מדובר?

קישורים יוצאים.

מדובר גם בקישורים פנימיים שמחברים בין עמודים באתר שלכם, אבל לא פחות חשוב – גם קישורים מהאתר שלכם אל אתרים חיצוניים רלוונטיים.

החשיבות של קישורים יוצאים לא מודגשת מספיק בקמפיינים של קידום אתרים, ובמיוחד כאשר מדובר בקישורים יוצאים לאתרים אחרים. אם אנשי SEO כבר יקפידו על קישורים יוצאים, יהיו אלה בעיקר קישורים בין עמודים באתר שאותו הם מקדמים – ופחות קישורים יוצאים אל אתרים חיצוניים.

אל תהיו בונקר – תקשרו גם אל אתרים אחרים

אחת השיטות בהן גוגל מזהה אתר איכותי היא השימוש בקישורים יוצאים. ככל שאתם מקשרים למקורות רלוונטיים ואיכותיים יותר, כך אתם מעלים את ערך התוכן שלכם אצל המשתמש ואצל גוגל.

מדד Trust Rank הוא אחד החוקים הלא כתובים והפחות ידועים בקידום אורגני: אתרים איכותיים מקשרים אל אתרים איכותיים אחרים. לא מאמינים? תעיפו מבט בכל אתרי החדשות והתוכן הגדולים – הם מקשרים לכל מיני מקורות מכל מיני עמודים.

לגוגל יש רשימת אתרים סופר-איכותיים ואמינים המהווים Seed Set, שככל שמתרחקים ממנו כך רמת האמינות יורדת. מיהם אותם אתרי איכות? הרשימה הזו ידועה רק לגוגל, אבל מניסוי וטעייה הובהר שמדובר ככל הנראה באתרים של גופי תקשורת ידועים, אתרי אקדמיה וממשלה, אתרי חברות ידועות, אתרי נישה בתחומים ספציפיים ועוד.

אם נקבל קישור ישירות מאחד מאתרי ה- Seed Set, רמת האמינות של האתר שלנו תקפוץ פלאים. אם נקבל קישור מאתר אחר שקיבל קישור מהרשימה, נקבל קצת פחות TR וכן הלאה.

Trust Rank


טיפ של מקצוענים #1
– אם כבר הוספתם קישור לאתר חיצוני, רצוי שהוא ייפתח בחלון חדש כדי לא להוציא את המשתמש מהאתר שלכם.

מה ההבדל בין Trust ובין Authority?

לפעמים יש נטייה להתבלבל בין שני סוגים המדדים המאוד אמורפיים האלה, וכנראה שבצדק. הנה כמה מאפיינים עיקריים של כל אחד מהם:

1. בעוד שככלל Authority מחושב ברמת העמוד, Trust מחושב בדרך כלל ברמת הדומיין.
2. סמכות ניתן לשפר באמצעות תוכן טוב, אופטימיזציה יעילה וכמובן קישורים נכנסים. אמינות, לעומת זאת, פחות ניתנת לשינוי בטווח הקצר.
3. סמכות פירושה כמה רלוונטי האתר שלכם בנושא בו הוא עוסק. אמינות פירושה כמה קרוב האתר לאתרים האיכותיים שהוגדרו על ידי גוגל.

חשוב לציין שבגוגל מעולם לא ציינו במפורש או בעקיפין מדד Trust כלשהו לפיו הם בוחנים אתר; זאת בניגוד ל- Authority שעליו כן נאמרו מספר דברים בעבר. למעשה, המצאת הטראסט ראנק מיוחסת לשלושה אנשים שאף לא אחד מהם עבד בגוגל בשעתו (שניים מאוניברסיטת סטנפורד ואחד מחברת יאהו).

אז למה רוב אנשי ה-SEO לא מקשר החוצה?

בעיקר כי אנו פוחדים שיותר מדי קישורים למקורות חיצוניים, ישתו לנו את כל ה-PR והלינק ג'וס באתר. "למה שאתר אחר יהנה מכל העבודה הקשה שהשקעתי?"

אם יש משהו שמאפיין החלפות או רכישות של קישורים, הוא עניין הכמות. בדרך כלל תקבלו קישור אחד תמורת קישור אחד שאתם נותנים בתמורה. אם תעזו להוסיף איזה קישור או שניים נוספים למקורות אחרים, רוב המקדמים שאיתם עשיתם את ההחלפה לא יאשרו את זה.

חשיבה כזו לא מועילה לאף אחד, ובטח שלא לאתר שלכם. לפעמים אין ברירה וחייבים להסכים להחלפות מעצבנות שכוללות רק קישור אחד לאתר שלכם, ללא קישורים נוספים שיעידו על רמת אמינות העמוד.

אבל במקביל השתדלו למצוא מקורות נוספים, שכן יסכימו לתת לכם כמה קישורים בעמוד – קישור אחד לאתר שלכם ועוד 2-3 למקורות נוספים. זה יעשה רק טוב לאתר המוציא וגם לאתר המקבל.

טיפ של מקצוענים #2 – קישור הוא אפקטיבי בעיקר כשהוא יוצא מתוך גוף התוכן המרכזי בעמוד. אם כל הקישורים שלכם יוצאים אך ורק מאלמנטים רוחביים באתר (תפריטים, וידג'טים, פוטר), הם פחות אפקטיביים. רק קישור טקסטואלי מגוף התוכן הוא בעל משמעות אמיתית (אפשר גם מתוך תמונה, אבל לא לשכוח לתת Alt Text מתאים שישמש כטקסט עוגן).

trust

מה עושים כדי לשפר את ה- Trust?

כאמור רשימת האתרים האיכותיים לא ידועה לאיש, אבל בכל זאת ניתן להגיע לכמה מסקנות אודות הרשימה האוטופית בהתבסס על ניסיון עבר. דוגמה מייצגת לאתרים בעלי TR גבוה, תהיה כנראה:

אתרי ממשלה ורשויות מקומיות (gov, muni).
אתרי חינוך ולימודים לסוגיהם (edu, ac, wikipedia).
אתרים של גופי תקשורת מובילים ומוכרים (חדשות, עיתונות, רדיו, טלוויזיה).
אתרים של חברות וארגונים מובילים (גוגל, מיקרוסופט, אפל, אמזון, דפי זהב, בזק, תנובה וכו').
רשתות חברתיות מובילות (פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, רדיט ועוד).
אתרי תוכן בתחומים נישתיים (טק קראנץ', מאשאבל).

קישור ישיר מאחד מהאתרים הללו בהחלט יכול לתרום משמעותית לשיפור ה-TR של האתר. ככל שהקישור שנקבל יהיה רחוק יותר מאתרים שכאלו, כך ידולל ה-TR שנקבל.


אז מה ניתן לעשות לשיפור ה- TR? הנה כמה דוגמאות:

לעבוד עם משרד יחסי ציבור / פרסום שיכול להשיג אייטמים באתרי התוכן והחדשות.
להוסיף את האתר / העסק למדריכי העסקים המובילים דוגמת דפי זהב, בזק, איזי ואחרים.
לוודא שבאתר יש עמוד אודות מפורט, עמוד צור קשר, תנאי שימוש, תקנון, ממליצים, לקוחות ועוד.
להקים ולתפעל פרופילים חברתיים דינמיים ומייצרי עניין ואינטראקציה.
לבנות קישורים בצורה נכונה מתוך חשיבה אסטרטגית – הנה כמה דוגמאות >>>

טיפ של מקצוענים #3
– אל תהיו בונקר! קשרו החוצה מהאתר שלכם לאתרים רלוונטים אחרים. זה נראה הרבה יותר טבעי מקישור בודד באמצע מאמר, וזה יעשה טוב גם לכם וגם לאתרים שאליהם קישרתם.

תפריט
נגישות