שיווק באינטרנט לעסקים – הצרכן קובע את הטון, והתוכן שוב במרכז

  1. ראשי
  2. קידום אורגני
  3. שיווק באינטרנט לעסקים – הצרכן קובע את הטון, והתוכן שוב במרכז

נמצא שארגוני B2B לא מקבלים את הערך הגבוה ביותר משיטות שיווק באינטרנט לעסקים בהן השתמשו עד היום. על אף ניצול מסגרות שיווק דיגיטליות רבות…

מאת: רועי בן ארי

הכוללות אתרי אינטרנט, קידום אתרים, קמפיינים בדוא"ל, פרסומות דיגיטליות, ניהול מדיה חברתית ופרסומי בלוגים, נראה שעדיין חסר מרכיב, שיגדיל את כמות ההמרות.

שיווק גלובלי משולב

בשנה הקרובה, המשווק בדיגיטל לא יסתפק בקריאת מאמר בבלוג האתר על ידי לקוח פוטנציאלי. בתום קריאת המאמר, יחפש המשווק את "הקורא החם", דהיינו, הקורא שמעוניין לדעת עוד, וישמח לקבל גם מסרים במייל, שיעניקו לו תוכן משמעותי יותר. המפרסם ייאלץ להנגיש לקורא תוכן איכותי בעל ערך מוסף, ולפתות אותו בכל קסמיו לבקש תוכן נוסף כאן ועכשיו.

נראה שהתוכן הולך לתפוס מקום של כבוד, מה שדי צפיתי שיקרה, אך יחד עם זאת, חשוב להבין, שנדרשת תשתית טכנולוגית, שתתמוך במהלכים השיווקיים, תתכנן אותם ותשלב אותם בצורה נכונה וחכמה. מדיה חברתית אחת לא תספיק וגם לא כלי CRM בודד, בדיוק כמו שציפור אחת לא מבשרת על בואו של הקיץ, כך שמומלץ להצטייד במחסנית מלאה.

אוטומציה שיווקית מתקדמת

היצירתיות אינה מספיקה, ועל מנת להפוך את עבודת השיווק ליעילה, חשוב לבחון את הכלים שעומדים לרשותכם ליישום אוטומציה שיווקית מיטבית לביצוע פעולות השיווק ולניתוח התוצאות.

האסטרטגייה השיווקית מקבלת תפנית, וכוללת ניתוח מעמיק יותר של הנתונים המתקבלים מהמדיומים השונים, והתמקדות במדיום אחד עלולה להיות לא רעה. לכן מומלץ להיעזר בטכנולוגיה שתסנכרן בין המדיומים ותעבוד בשבילנו, ובצורה כזו נצליח גם לחסוך זמן רב וגם לבצע אינטגרציה בין מגוון הרשתות החברתיות, הבלוגים, האפליקציות וכו'. נסו את IFTTT או ZAPIER.

שיווק באינטרנט לעסקים בשנת  2019 – מסקנות וגישות חדשות

במהלך כל שנות עבודתי בתחום השיווק באינטרנט הוקסמתי תמיד לגלות את התנהגות הצרכנים, והשינויים שחלו בה לאורך השנים. בחנתי רבות כיצד בוחרים המשתמשים לרכוש מוצרים ושירותים, וניתחתי רבות סוגים שונים של קמפיינים מקוונים מסוגים שונים. בשנה האחרונה איגדתי את כל המידע שאספתי, ניתחתי אותו ומצאתי דפוס חוזר של 3 התנהגויות, שהביאו לאימוץ של חוויות דיגיטליות חדשות, אותן אני מכנה 3 התנהגויות הליבה של הרשת:

  1. גישה לתוכן

הצרכנים מחפשים אינטרקציה עם תוכן דיגיטלי באמצעות גישה לנתונים דיגיטליים במהירות ובנוחות מירביות. חשבו על הודעות טקסט בטלפונים הניידים ועל מהפיכת התקשורת שהתרחשה עם היכולת לקבל ולשלוח הודעות מכל מקום ובכל עת. המשתמשים מחפשים את הדרך המהירה והקלה להגיע אל מבוקשם, נמנעים מלדפדף ולחפש באופן אקטיבי את מה שהם מבקשים, ואפילו נעזרים יותר בחיפושים קוליים.

  1. המושכות בידי הצרכנים

לאחר שהצרכנים השיגו את התוכן שהם מבקשים, הם רוצים לעסוק במשהו שמתאים לצורכיהם. הרצונות הדיגיטליים של הצרכנים מסומנים בצמא לתוכן, ונכון לומר ש"התוכן הוא המלך", אבל מדוייק יותר לומר, שהתנהגות הלקוח היא הנהג הראשי בנסיעה הזו, מה שאומר שעלינו לקלוע בדיוק רב יותר גם לתוכן שהגולש מבקש לצרוך וגם לתוכן שהוא עתיד לדרוש. אם תצליחו להיכנס אל מוחו של הגולש ולהבין במדוייק לאן הוא חותר הרי שלכדתם אותו ברשת.

המטרה היא להפוך את השיווק המקוון המסיבי לאינטרקציה אישית, שמערבת את הצרכן בתוכניות השיווק המקוון, ולהפוך למקור של תוכן מוערך עבורו. האתגר למצוא את הלקוח הפוטנציאלי הופך גדול יותר ודורש כנות ועומק במסעות הפרסום, אך לכידת הלקוח ברשת התוכן מבטיחה את נאמנותו.

  1. התאמה אישית

הצרכנים מבקשים להתאים את חוויותיהם באופן אישי על ידי בחירה ושינוי של מגוון רחב של מידע, שירותים ומוצרים. ב- 2 העשורים האחרונים נטשו הצרכנים את ערוצי הטלוויזיה לטובת עולם דיגיטלי עשיר, המכיל יותר מטריליון דפי אינטרנט, והוכשרו על ידי הרשתות הדיגיטליות שלהם לצפות לאפשרויות בחירה אישית נוספות. באופן חד משמעית ניתן לומר שהם אוהבים את זה! הצרכנים נמשכים לתכנים מותאמים באופן אישי בכל המדיומים, החל בשידורי הטלויזיה והרדיו ועד לפרסום בגוגל.

רגע לפני סיום

למעשה אין הרבה חדש תחת השמש. נראה שבשנת 2019 מתפתחות המגמות באופן טבעי, ואומר בזהירות, קצת צפוי. התוכן עדיין שולט, אך הכוח שבידי הצרכנים הולך וגדל, מה שמעיד על כך שמחקר השוק בו הלקוחות שלכם מתחרים הופך להיות משמעותי עוד יותר. איפשהו מרגיש שבעבר היה קל יותר לשווק, אבל תמיד אמרתי ששיווק מדוייק ומקצועי דורש חריצות והתמדה.

תפריט
נגישות