מאת: דניאל זריהן

זה לא סוד שתחום הליבה שלי היה ונשאר קידום אתרים אורגני (SEO) ואני עדיין מאמין שזוהי השיטה הטובה ביותר להתקדם בגוגל ולהזרים תנועה אורגנית לאתר שלכם.

אבל כשמדברים על שיווק בגוגל – לא ניתן להתעלם מפרסום בגוגל, או קידום ממומן בגוגל (PPC), שלו עדיין יש מספר לא מבוטל של יתרונות. יתרונות כאלו עשויים להפוך אותו אפילו לעדיף על פני SEO במקרים מסוימים. במקרים אחרים (ולמעשה בחלק לא קטן מהם), שילוב של PPC ביחד עם SEO הוא דווקא השילוב המנצח. אז למה בכל זאת PPC?

 

הוא מהיר ודינאמי

 

מרגע שאתם מגדירים את הקמפיין שלכם ב-Google Ads (מערכת ה-PPC של גוגל), המודעות שלכם יתחילו להופיע. בהתחלה אולי לא במקומות הכי אטרקטיביים, אבל עם ההגדרות הנכונות קל להגיע לעמוד הראשון לפחות בחלק מהשאילתות, משהו שב-SEO יכול לקחת הרבה יותר זמן גם עבור ביטויים לא מאוד מאתגרים (הזנב הארוך).

בנוסף, אם החלטתם שצריך לבצע שינוי בקמפיין כמו למשל עריכת מודעה או שינוי של מילות מפתח, אפשר לעשות זאת באופן מידי באמצעות הממשק הוובי או Google Ads Editor. Google Ads Editor היא תוכנה שמורידים למחשב (או כאפליקציה לטלפון) ומאפשרת לבצע מספר גדול של שינויים בבת אחת, כאשר לאחר מכן היא מתחברת לשרתים של גוגל ומעבירה את כולם אל תוך החשבון שלכם.

מושלם לתחומים מאתגרים מסוימים

 

יש תחומים שקשה מאוד להתקדם בהם במהירות באמצעות קידום אתרים ולא משנה כמה טוב המקדם שלכם. לדוגמה, זירת בעלי המקצוע היא אחת מהצפופות ביותר בגוגל: לא רק שיש עשרות אם לא מאות אתרים של בעלי מקצוע פרטיים, אלא קיימים גם אינדקסים ייעודים וחזקים מאוד (המקצוענים וכו').

במקרים כאלו לפעמיים אין בררה אם רוצים להשיג לקוחות בטווח הקצר, אלא להשתמש בקידום ממומן תוך כדי שממשיכים לקדם את האתר בדרכים הרגילות על ידי ביצוע אופטימיזציה לדפים, בניית קישורים וכו'.

עסקים קטנים ובינוניים יכולים לעבוד גם עם תקציבים מוגבלים ולקבל תמיכה מגוגל

 

אחד מהיתרונות של PPC הוא שכל עסק יכול להשתמש בו בלי שיבדקו אותו בציציות. יש אומנם תחומים כמו הימורים וכמובן כל מה שאינו חוקי שאי אפשר לפרסם, אבל מעבר לזאת אפשר לפרסם כמעט כל דבר. למרות שתמיד רצוי לעבוד עם מנהל קמפיינים מקצועי, גוגל מציעה תמיכה רשמית למי שמעולם לא עבד עם המערכת ובאופן כללי האופן בוGoogle Ads  עובדת הוא הרבה יותר שקוף.

 

חושף מילות מפתח בצורה כמעט מלאה

 

מילות המפתח שמביאות את הגולשים לתוצאות האורגניות כמעט ואינן מופיעות ב-Google Analytics מהסיבה הפשוטה שהחיפושים של כל מי שמחובר לחשבון הגוגל שלו עוברות הצפנה. זוהי הסיבה שאם ניגשים לדוח מילות המפתח האורגניות רואים בעיקר "not set" או "לא מוגדר".

אומנם יש לנו את ה-Search Console, אבל המידע שם הוא מוגבל וגם לא מאפשר לנו לעקוב אחרי גולשים ספציפיים, אלא רק אחרי מילות מפתח או מאפייני ההתנהגות בעמודים ספציפיים (לאחר החיבור עם Google Analytics).

לעומת זאת, בדוח מילות המפתח של Google Ads אנחנו יכולים לראות את מילות המפתח שהגדרנו וגם הובילו להצגת המודעות שלנו וללחיצות, כולל התאמות קרובות (נעלי נשים מול נעלים לנשים).

מעבר לכך, אם הגדרנו לדוגמה "ורדים אדומים", אבל הרבה אנשים חיפשו "ורדים לא אדומים" והגיעו למודעות שלנו, נוכל להחליט שביטוי החיפוש הזה ייכנס לרשימה "שלילית" שהמילים בה לא יציגו בכל מקרה את המודעות שלנו.

 אם נרצה, נוכל גם לייבא אותן אל תוך Google Analytics ולבדוק את כל המדדים החשובים לנו כגון שיעור נטישה, מספר הדפים שנצפו, משך השהייה באתר וכמובן המרות. 

מאפשר להגיע לקהל יעד שלא תמיד מבדיל בין התוצאות האורגניות לממומנות

 

גוגל עשתה מאמצים רבים לגרום לכך שיהיה קשה להבחין בין התוצאות הממומנות והאורגניות. הגישה הקודמת הייתה להבליט את התוצאות הממומנות באמצעות רקע שונה, אך נראה כי גוגל הגיעה בסופו של דבר למסקנה שעדיף לתת לתוצאות האלו להשתלב באופן אינטגרטיבי יותר בדפי התוצאות (אולי בהשראת פייסבוק). 

מסיבה זו, נכון להיום המודעות הממומנות נראות כמעט כמו התוצאות האורגניות, אך עם סימון קטן של "מודעה" שגם מקדמים (אורגנים וממומנים) לא תמיד שמים  לב אליו. גם מספר המודעות בתחילת דפי התוצאות גדל משתי מודעות או שלושה לעד חמשה. ואגב, אם אתם מחפשים מהנייד ולוחצים על "עוד תוצאות", אתם תראו אפילו עוד סט של תוצאות ממומנות מבלי שבאמת תעברו דף (מכיוון שגוגל עדיין מתייחס לכל סט של תוצאות כדף נפרד).

כתוצאה מכך, מאוד יכול להיות שאם תסתמכו רק על תוצאות אורגניות, תפספסו קהל יעד שההבנה הטכנולוגית שלו היא קצת פחות טובה ולא תמיד שם לב שמדובר במודעות. ישנם גם מותגים שרק הופעת השם שלהם מספיק על מנת שילחצו עליהם, בין אם מדובר בתוצאה ממומנת ובין אם לא. 

לדוגמה, אם אתם מנהלים קמפיין ממומן עבור דף זכויות באתר הרשמי של ביטוח לאומי, אתם יכולים למנוע מאתרים ששואבים מכם מידע ומשכתבים אותו להתקדם מעליכם בתוצאות (הסבירות היא נמוכה, אבל אף פעם אי אפשר לדעת באילו שיטות מקדמים משתמשים). 

 

                                             

                                           דניאל זריהן

עוסק בשיווק דיגיטלי בדגש על קידום אתרים משנת 2009. בעל בלוג קידום אתרים מהמובילים בארץ. נשוי+2 ומוסיקאי בזמן הפנוי 🙂

תפריט
נגישות