כוחו של שיווק ויזואלי: סטטיסטיקות שימוש ויעילוּת

  1. ראשי
  2. מדריכים
  3. כוחו של שיווק ויזואלי: סטטיסטיקות שימוש ויעילוּת


90% מהמידע המשודר למוח הוא ויזואלי, והוא מעבד תוכן ויזואלי פי 60,000 מהר יותר מתוכן טקסטואלי
. העובדות הפשוטות הללו משפיעות בסופו של דבר גם על תחום השיווק, ומאפשרת למשווקים להשפיע על קהלי היעד שלהם ביעילות גבוהה יותר, באמצעים ויזואליים שו‏נים.

מאת: עמית אדלר

שיווק ויזואלי יכול לבוא לידי ביטוי באמצעים רבים – החל מחוויית המשתמש באתרי אינטרנט ובדפי נחיתה, המשך בעיצוב נקודתי של עמודי תוכן וכלה באלמנטים ויזואליים כגון תמונות סטטיות או דינמיות, סרטונים ותוכן אינטראקטיבי (חידונים, למשל).

השיווק באינטרנט הופך יותר ויותר ויזואלי ככל שחולף הזמן. במובן זה הוא רק מדביק את השיווק והפרסום הקונבנציונליים, שתמיד נסמכו על אלמנטים ויזואליים בדרגת שימוש כזו או אחרת (פרסומות בטלוויזיה, שילוט חוצות וכן הלאה). למרות שבתחום ה-SEO היד נטויה יותר לכיוון הטקסטואלי (עמודים בעלי 2,400 מילים מתברגים טוב יותר בעמוד הראשון בגוגל), אין זה אומר שלאלמנטים ויזואליים אין חשיבות או השפעה גם בקידום של אתר.

הסידור הוויזואלי של התוכן (טיפוגרפיה) לא פחות חשוב מהמידע הכלול בתוכן עצמו. מה תעדיפו – גוש טקסט ארוך של 2,000 מילים ללא שום תמונה? או פסקאות קצרות וממוקדות, המופרדות ויזואלית באמצעות כותרות משנה, מלל מודגש, תמונות וסרטונים?

הנתונים המרתקים הבאים מאתר Hubspot יכולים להוסיף בדיוק את הטאץ' הוויזואלי לאסטרטגיית השיווק שלכם (אונליין ואופליין).

כוחו של שיווק ויזואלי

כללי

מידע גרפי מקל על הקורא, ומאפשר להסיק מסקנות ביעילות גבוהה בהשוואה לטקסט בלבד:

אלמנטים צבעוניים מגדילים ב-80% את הנכונות לקרוא פיסת תוכן.
תמונה בסמוך לתוכן מאפשרת ל-65% מהמידע להיחקק בזיכרון גם לאחר 3 ימים. כשמדובר בתוכן ללא תמונה, רק 10% מהמידע יישאר בזיכרון לאחר 3 ימים.
46% מהמשווקים אומרים שצילום הפך לרכיב חשוב בשיטת השיווק שלהם.
34% מהמשווקים אומרים שאלמנטים ויזואליים הם התוכן החשוב ביותר עבורם, מייד אחרי בלוגים (45%) ולפני סרטונים (19%).
תוכן עם אלמנט ויזואלי רלוונטי מקבל 94% יותר צפיות מאשר תוכן עם אלמנט ויזואלי לא רלוונטי.
40% מגיבים טוב יותר למידע ויזואלי מאשר טקסטואלי, ו-46.1% אומרים שעיצובו של אתר הוא הקריטריון הראשון בחשיבותו המעיד על אמינות העסק שמאחוריו.

לדוגמה – 4 תכסיסי קופי וטיפוגרפיה שיגרמו לגולשים לרצות עוד >>>

מידע גרפי תורם לשיווק יעיל

וידיאו

אם תמונה שווה אלף מילים, לא קשה לנחש כמה שווה סרטון:

כ-52% מהמשווקים בעולם מציינים את הווידיאו כסוג התוכן הטוב ביותר מבחינת החזר השקעה.
לצרכנים הצופים בסרטון יש סיכוי גדול פי 1.81 לבצע רכישה, לעומת אלו שלא צפו בסרטון.
שילוב המילה "וידיאו" בשורת הכותרת במייל מגדיל את אחוזי הפתיחה ב-19% ואת אחוזי ההקלקה ב-65%, ומוריד ב-26% את אחוז הרשומים המסירים עצמם מרשימת התפוצה.
במחצית 2015 הצפייה בסרטונים הגיעה לכדי 44% מנתח המדיה בניידים (עלייה של 74% מאז 2014 ועלייה של 844% מאז 2012).
בין אפריל לנובמבר 2015, הצפיות היומיות בסרטונים בפייסבוק הוכפלו (מ-4 ל-8 מיליארד צפיות ביום).
ברבעון השני של 2015, סמארטפונים וטאבלטים היוו 49% מסך הצפיות בפרסומות וידיאו (עלייה של 38% לעומת הרבעון הראשון). ברבעון שקדם לכך, צפיות וידיאו במחשבים שולחניים ירדו מ-62% ל-50%.
פוסטים עם סרטונים יוצרים פי 3 יותר קישורים נכנסים, והגולשים שוהים בהם 100% יותר זמן – מאשר פוסטים עם טקסט בלבד.
חברת Syndacast צופה שבשנת 2017 כ-74% מהטראפיק באינטרנט יגיע מווידיאו.

ועוד 50 סטטיסטיקות וידיאו שכדאי לכל משווק להכיר >>>

שיווק בווידיאו

אינפוגרפיקה

אנשים אוהבים נתונים מספריים, ואם הם מגיעים בפורמט גרפי קל יותר להבין אותם:

הגולשים באינטרנט שמים לב במיוחד לתמונות נושאות-מידע, ובאופן כללי מקדישים לתמונות יותר זמן מאשר לקריאת טקסט.
אינפוגרפיקות מקבלות פי 3 יותר לייקים ושיתופים במדיה חברתית מאשר סוגי תוכן אחרים.
אינפוגרפיקות הן טקטיקת השיווק שצמחה הכי הרבה בין 2014 ו-2015 (מ-51% ל-62%).
הנחיות הגעה הכוללות גם טקסט וגם תמונות, יעילות ב-323% יותר מאשר הנחיות ללא תמונות.
מי שמשתמש באינפוגרפים נהנה מעלייה ממוצעת של 12% בטראפיק, לעומת אלו שאינם משתמשים באינפוגרפים.
חברה שהפיקה כ-50 אינפוגרפיקות במשך שנתיים, קיבלה הודות להם עשרות אלפי ציוצים בטוויטר, לייקים בפייסבוק וקישורים נכנסים מאלפי אתרים שונים, לצד 2.5 מיליון מבקרים באתר החברה.

שיווק באמצעות אינפוגרפיקה

מדיה חברתית

לשתף זה כיף, ואם זה סרטון או תמונה אז על אחת כמה וכמה:

לתוכן ויזואלי יש פי 40 יותר סיכוי לקבל שיתופים במדיה חברתית, לעומת תכנים מסוגים אחרים.
מאמרים בהם יש תמונה אחת לכל 75 עד 100 מילים, קיבלו פי 2 יותר שיתופים חברתיים מאשר מאמרים עם פחות תמונות.
משווקי B2C טוענים שתכנים ויזואליים חשובים יותר מאשר משווקי B2B. כ-42% מהראשונים אומרים שתוכן ויזואלי הוא החשוב ביותר עבורם.
פוסטים בפייסבוק הכוללים תמונה, מקבלים פי 2.3 יותר מעורבות-גולשים מפוסטים ללא תמונה.
ציוצי טוויטר עם תמונה מקבלים 150% יותר ציוצים חוזרים מאשר אלו בלי תמונה (עבור משתמשי Buffer).
קהילת אינסטגרם צמחה לכדי יותר מ-400 מיליון משתמשים נכון לספטמבר 2015. תמונות עם פנים מקבלות 38% יותר לייקים באינסטגרם מאשר תמונות ללא פנים.
כ-88% מאלו שעשו PIN למוצר כלשהו בפינטרסט – גם רכשו אותו בסופו של דבר. 49% רכשו 5 מוצרים או יותר.
פינטרסט שלחה יותר טראפיק לעסקים בתחילת 2012 מאשר גוגל פלוס, יוטיוב ולינקדאין ביחד.

social-media

רגע לפני סיום

תמונות הן מן הסתם האלמנט הגרפי הקל ביותר לשילוב בתוכן שלנו, בעוד שאינפוגרפיקות וסרטונים דורשים יותר השקעה. כמובן שאפשר להיעזר גם במקורות המשלבים מספר אלמנטים יחד, כגון חידוני פלייבאז.

התנסו באלמנטים הוויזואליים השונים ובחרו את אלו שהכי קל לכם לייצר, או לחילופין את אלו שמביאים לכם הכי הרבה תועלת.

זה ישתלם לכם בסופו של דבר.

תפריט
נגישות