כשאומרים "חיפוש", האינטואיציה ישר מובילה אותנו לענקים כגון גוגל או בינג. פייסבוק הוא המקום האחרון שעליו נחשוב בבואנו לחפש מידע, מוצרים ושירותים – אבל למעשה יש בו מעל 2 מיליארד חיפושים בכל יום (בגוגל יש כ-6 מיליארד חיפושים ביום, לשם השוואה).

מאת: עמית אדלר

מה ההבדל בין חיפוש בפייסבוק לחיפוש בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר?

מעבר לתחכום האלגוריתמים, כנראה שההבדל טמון בסוג המידע אותו מחפשים.

בעוד שבגוגל או בבינג מחפשים בעיקר מידע, מוצרים ושירותים – רוב החיפושים הנעשים בפייסבוק ניתנים לתיוג תחת "פנאי": פרופילים ופוסטים של אנשים, דפי פייסבוק שיש לנו בהם עניין, סרטונים וכן הלאה. למרות זאת, חלק ניכר מהחיפושים בפייסבוק ודאי קשור לדפי פייסבוק מסוגים שונים, כך שעסקים בהחלט נכללים בהגדרה הזו.

בשנה האחרונה פייסבוק שיפרה את יכולות החיפוש שלה במספר דרכים, ובהן גם שימוש במיקור המונים (Crowdsourcing) להשלמת פערי מידע. ככה זה כשיש לך 2 מיליארד איש במערכת – חוכמת ההמונים הופכת למשהו שמיש ויעיל ביותר (תראו את ויקיפדיה, למשל).

חיפוש עסקים בפייסבוק

איך תוודאו שימצאו את העסק שלכם בפייסבוק?

לקראת סוף 2016 דיווחה פייסבוק שקיימים 60 מיליון דפי עסק באמתחתה (לעומת 50 מיליון ב-2015), מתוכם 4 מיליון מפרסמים באופן פעיל בתשלום. איך תבטיחו שהעסק שלכם יצוץ בתוצאות החיפוש, בתוך ים העסקים הזה?

הנה כמה הנחיות שיסייעו לכם במלאכה:


שם העמוד
צריך להיות שם העסק, רצוי בתוספת של ביטוי כלשהו שמבהיר את תחום העיסוק ("עידו לב שיווק דיגיטלי", למשל). כמו כן רצוי שכתובת העמוד תהיה זהה לשם העמוד (facebook.com/idolev-digital-marketing).

בדקו את פרופיל העסק שלכם בפייסבוק, וודאו שהוא מלא עד סופו בכל הפרטים הנחוצים. בדומה לגוגל לעסק שלי (Google My Business), גם פה פרופיל מלא ככל האפשר צריך לכלול כמה שיותר פרטים אודות העסק, פרטי התקשרות וכן גם אפשרויות אינטראקטיביות נוספות (ראו בהמשך).

ודאו שפרטי המיקום של העסק אכן נכונים, ומציגים מפה עם הכתובת המדויקת בראש פרופיל העסק. סיכת המיקום (Map Pin) אמורה להופיע אוטומטית על גבי המפה שנוצרה. שימו לב שלעתים המפה לא מופיעה, למרות שהקלדתם את הכתובת המלאה של העסק. ללא המפה, חשיבות הכתובת מצטמצמת פלאים.

הוסיפו קטגוריות המתאימות לעסק שלכם, ומתארות אותו בצורה הכי טובה ומדויקת. אומנם בעת הקמת הדף לראשונה תוכלו לבחור אך ורק בקטגוריה אחת; אך לאחר מכן תוכלו לחזור לחלק ה"אודות", שם ניתן להוסיף 2 קטגוריות נוספות שעשויות לשפר את נראות הדף בחיפוש, בהתאם לשאילתה של המשתמש.

ודאו ששום חלק בפרופיל ובדף לא נשאר ריק, משום שאז פייסבוק ייאלץ להשלים פערי מידע באמצעות פנייה לפרמטר מיקור ההמונים. זה דומה מאוד לטייטל ולתיאור של עמוד המופיע בתוצאות גוגל – אם לא תמלאו טייטל ותיאור ייחודיים לעמוד, גוגל ימלא אותם לבד בהתאם לגחמותיו שלו. ענו על כל החלקים והשאלות שאתם נשאלים לגבי העסק, גם אם התשובה היא "לא" או שמדובר בשאלה שאינה רלוונטית לעסק שלכם.

הפעילו את כפתורי השירות שפייסבוק מציע לכם – שיחה בקליק (Click To Call), תיאום פגישה וכן הלאה. כל אלו יכולים לסייע לכם להפנות עוד טראפיק לדף הפייסבוק בזמן חיפוש.

צרו פוסטים, סרטונים, תמונות ותכנים מעניינים ורלוונטיים לקהל היעד שלכם. ככל שדף הפייסבוק יהיה פעיל יותר ויצבור יותר תגובות, לייקים ושיתופים – כך הוא יהיה רלוונטי יותר ויצוף מעלה בתוצאות החיפוש. זה נכון גם לגבי מענה מהיר לפניות באינבוקס של הדף. טיפ כללי: פייסבוק נותן עדיפות לתכנים שלא מוציאים את המשתמשים מחוץ לפייסבוק, בעיקר סרטונים וסרטוני לייב. מכיוון שהחשיפה האורגנית בפייסבוק רק מצטמצמת והולכת, כדאי לשקול ברצינות גם את אופציית הפרסום בתשלום.

רגע לפני סיום

פייסבוק החלה את דרכה כרשת חברתית נטו, המיועדת לאינטראקציה בין אנשים. בתחילת דרכה אף התנגד מארק צוקרברג להצבת כל פרסומת שהיא בפלטפורמה, מחשש שהדבר יבריח משתמשים.

כיום פייסבוק כבר מזמן הפכה למעצמה עסקית, עם 8 מיליארד דולר הכנסות ברבעון הראשון של 2017. בעוד שגוגל דיווחה לאחרונה כי ל-60% מהעסקים בעולם אין בכלל אתר אינטרנט, ניתן להניח שרוב העסקים כן מוצאים את דרכם לפייסבוק – פשוט כי קל יותר להקים ולתחזק עמוד פייסבוק לעסק, מאשר אתר שלם.

בניגוד לארצות הברית, שם טוויטר כבש את האמריקאים בסערה, בישראל פייסבוק היא הרשת החברתית החזקה ביותר. אם העסק שלכם לא שם – יהיה לכם קשה יותר לקבל חשיפה (במיוחד בהתחשב בעובדה שהמתחרים שלכם כבר נמצאים שם, וגורפים לקוחות על חשבונכם).

המזל הוא שאפשר לעשות זאת בכמה צעדים פשוטים, שבדרך כלל לא דורשים השקעה כספית.

תפריט
נגישות

השאירו פרטים כדי להזניק את העסק שלכם