רוצים לדבר? אנחנו כאן





captcha

הנני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים ודיוורים

פורומים ואתרי שו"ת כפלטפורמת שיווק

16 דצמ

פורומים ואתרי שו"ת כפלטפורמת שיווק


מי שחושב שהאינטרנט מסתכם בגוגל ובפייסבוק, מוטב לו שיסתכל בכמה מהפורומים הפעילים בישראל. הקהילות הקדחתניות הללו הם מקור מצוין לחשיפה וטראפיק, כל עוד מתנהלים בהתאם.

מאת: עמית אדלר


כולם יודעים שקישור מפורום לא שווה כלום כי הוא מקבל No Follow.

וכולם טועים.

כלומר, הקישור אכן NF אבל זה ממש לא אומר שאין בו תועלת. אם אתם מתנהלים בהתאם לכללי הפורום / הקהילה, הקישור יכול להביא לכם חשיפה, טראפיק ואפילו שיפור מיקומים במנועי חיפוש.

לדוגמה, ניקח את האתר הגדול בעולם לשאלות ותשובות – Quora. הענק המפלצתי הזה מייצר כל כך הרבה טראפיק, עד שיש אינספור מאמרים שמלמדים כיצד לנצל את הפלטפורמה הזו. אותו דבר לגבי רדיט (Reddit), למרות שהוא יותר מסובך ופחות סובלני לניסיונות שיווק.

social

אז למה פורומים ואתרי שאלות ותשובות טובים לשיווק?

1. הם מאפשרים ליצור פרסונות פעילות לאורך זמן, לענות על שאלות, להשתתף בשיחות ולהשחיל בטבעיות דברים שעוזרים לעסק לקבל יותר חשיפה, טראפיק ועוד.

2. כל קישור מפורום ואתר שו"ת – בין אם NF ובין אם DF – הוא פוטנציאל לטראפיק איכותי (Referral). שמתם לב פעם באנליטיקס מהם אחוזי ההמרה המגיעים מאתרים חיצוניים? זה מעיד על איכות הקישורים וההקשר בו הם מוצבים. כבר היו כמה מקרים בעבר בהם קישורים שהצבתי בפורומים נישתיים הביאו לא רק טראפיק, אלא גם לידים.

3. פורומים ואתרי שו"ת מאפשרים לכם לקבל חשיפה כאנשי מקצוע מובילים, ולהפוך אתכם לסמכות בתחומכם. אומנם מיתוג אישי אינו יעיל כמו מיתוג עסקי (כפי שגילה על בשרו מומחה השיווק ניל פאטל), אבל זה בהחלט לא מזיק – ואף רצוי. ודאו שהפרופיל שלכם מכיל תמונה (רצוי שלכם), פסקת תיאור אטרקטיבית וקישורים לאתר ולפרופילים החברתיים שלכם.

4. קישורים גלויים (www.websem.co.il) ואזכורים טקסטואליים משפיעים גם על קידום אורגני בסופו של דבר. אלגוריתם פנדה עוקב אחרי קישורים ואזכורים, ומשתמש בהם כדי לברור את המותגים מכל השאר.

כללי זיהוי והתנהלות

אפשר למצוא פורומים בקלות על ידי חיפוש בגוגל. פשוט חפשו [פורום+נושא] או [קהילת+נושא], ותקבלו לא מעט תוצאות. מחפשים מתקדמים יותר יכולים להשתמש באופרטורים של גוגל כגון inurl או intitle ודומיהם.

מכיוון שלא כל פורום או קהילה שווים את הטרחה, החוכמה היא לדעת לברור את התבן מן הבר כדי שלא תבזבזו זמן לחינם ובסוף לא תקבלו תוצאות. ברגע שמצאתם את הפורום / אתר השו"ת הרלוונטי, היכנסו ובדקו מתי הייתה ההודעה / התגובה האחרונה. אם הקהילה המדוברת לא פעילה מזה חצי שנה, אל תשתמשו בה.

אל תהפכו את השימוש בפורומים, קהילות ואתרי שו"ת לעיקר עבודת השיווק. זה טוב כשזה נעשה במינון סביר, במיוחד מטעמי SEO (גיוון מקורות וטקסט עוגן).

הקישורים שיוצאים מפורומים לא צריכים לכלול טקסט עוגן (אנקור), אבל לפעמים אפשר לגוון עם איזשהו מלל (ובתנאי שלא יהיה על מילות המפתח המדויקות. אם כבר אנקור, עדיף משהו בסגנון "לחץ כאן" או משהו ארוך מעל 3-4 מילים).

אל תציבו קישורים בחתימת הפרופיל, אלא אך ורק מהודעות חדשות שאתם מציבים בפורום (מומלץ כתגובה לשאלות ולתגובות של אחרים, כדי לשמור על טבעיות עד כמה שניתן). אתם רוצים שהקישורים יהיו חשופים למשתמשי הקהילה, כדי שיקליקו עליהם ואולי אפילו ימירו דרכם.


טיפ 1# למתקדמים
– דרך מעולה וסופר-טבעית להציב קישורים בפורום, היא לפרסם מודעת דרושים (במידה שיש צורך, כמובן). מציבים את הנוסח בפורום ולאחריו (כמובן) קישור לאתר, טלפון וכל פרט נחוץ אחר.

פורומים וקהילות שכדאי להכיר

באופן אישי אני אוהב להשתמש במספר פורומים פעילים, שמחלקם לקוחותיי קיבלו טראפיק ואפילו המרות. הנה כמה דוגמאות:

FXP – פורום ייעודי לילדים ובני נוער, עם אלפי יוזרים פעילים בכל רגע נתון. מי שחושב שהנוער ברח מפייסבוק, כנראה ש- FXP אחראי לגניבה. מכיוון שמדובר בפורום לבני נוער, יש אפשרות להציב הודעות במגוון רחב של תחומים כגון לימודים, צבא, מיניות, משחקים ועוד.

rotter.name – האח ה"חורג" והכביכול אקסקלוסיבי של פורום רוטר המקורי, שדורש תשלום עבור חברות. אחת הפעמים המוצלחות ביותר, בהן הצלחתי להביא גם טראפיק וגם המרות, היו מהפורום הזה. גם פה מדובר בפורום רב-תחומי, שאינו מוגבל אך ורק לנושא מסוים.

פרוג – הפורום של Prog, בית הספר ללימודי תכנות ועיצוב, דורש אימות קפדני בטרם תאושרו כחברים. למרות זאת, מי שמצליח לעבור את שאלות הכניסה (בנושאי יהדות, אם תהיתם), מובטח לו פורום איכותי בנושאי דיגיטל, עיצוב אתרים, תכנות ועוד.

Ask People – אתר שאלות ותשובות המציע ייעוץ אנונימי בכל נושא אפשרי עלי אדמות (אם כי עיקר התחומים באתר עוסקים באהבה, מין ואחיהם לנטייה).

ג'יפולוג – קבוצת פורומים בנושא רכב שטח, אך ניתן להשחיל פנימה גם נושאים נוספים שקשורים לעולם הרכב באופן כללי.

קפה דה-מרקר – קהילת דה מרקר עשירה בפורומים במגוון תחומים. קהילה קצת שחוקה, אבל בהחלט יכולה להועיל.

מגזין הבית הדיגיטלי HT – קבוצה של מספר פורומים ומגזינים בנושאים טכנולוגיים (בעיקר מובייל, קולנוע ביתי וכו'). ביניהם יש גם פורום מפתיע בנושא קפה, ששימש אותי מספר פעמים עבור לקוח בתחום.

הפורומים הדתיים-חרדים – בחדרי חרדים, ערוץ 7, כיפה ושאר אחיהם לנישה. יש להתנהל בזהירות ולכבד את כללי ההתנהגות.

פורומים בנושאי עיצוב ואדריכלות – SAF.co.il וארכיג'וב הם שניים מהמוצלחים יותר, כאשר מסביב יש כמה נוספים כגון architecture.org.il או פורום בניין ודיור.

אפשר להמשיך עם עשרות דוגמאות בכל נושא אפשרי, אבל נראה לי שהרעיון ברור.


טיפ 2# למתקדמים
– הוסיפו את שם העסק / שם המותג / כתובת ה- URL שלכם להתראות גוגל (Google Alerts). בכל פעם שמישהו יזכיר אתכם, תקבלו התראה ותוכלו להגיב. באותו אופן אפשר לעקוב אחרי אזכורים של מתחרים, ובכל פעם שהשם שלהם צץ בפורום כזה או אחר – להגיב מיידית (ולנסות לשלב לפחות קישור או אזכור למותג שלכם). אפשר לעלות שלב ולעקוב גם אחרי ביטויים ומילות מפתח, אבל זה כבר יצריך מכם מענה בתדירות גבוהה יחסית.

רגע לפני סיום

כמו בכל דבר ב-SEO, שאלת המינון חשובה כאן מאוד. כפי שצוין כבר קודם לכן, אל תהפכו את הפורומים לעיקר העבודה (פחות מ-10% מכלל הקישורים לדעתי). פשוט השתמשו בהם כדי לגוון את מקורות הקישורים שלכם מדי פעם. הקפידו לחבר את האתר שלכם לגוגל אנליטיקס, כדי שתוכלו לראות כמה כניסות והמרות היו לכם מכל קישור שהצבתם. מדד מעולה ליעילות העבודה.

בהצלחה!

× How can I help you?