האם הקמפיינים שלך צריכים Conversion Linker? כך תדע

  1. ראשי
  2. קידום ממומן
  3. האם הקמפיינים שלך צריכים Conversion Linker? כך תדע


יום בהיר אחד החליטה חברת אפל לא לאפשר מעקב במכשיריה, וענקי פרסום כגון גוגל נאלצו למצוא פתרון יצירתי.

כל מה שצריך לדעת על Conversion Linker בתג מנג'ר (וגם קצת על gtag).

מאת: עמית אדלר

בחודש יוני 2017 הודיעה אפל שתמנע מעקב אחרי עוגיות דפדפן צד שלישי (ITP – Intelligent Tracking Prevention).

המהלך הזה פוגע באפשרויות המעקב של שירותי פרסום המשתמשים בעוגיות מסוג זה; או בעברית צחה – מודעות גוגל (פייסבוק משתמשת בשיטות מעקב אחרות, מבוססות-משתמש ולא עוגיות).

אם נדייק, ITP מאפשר מעקב רק במשך 24 שעות מרגע שהמשתמש נכנס לאתר באמצעות ספארי (הדפדפן המובנה במכשירי אפל).

לאחר 24 שעות המעקב נפסק, ולאחר 30 יום העוגיות נמחקות כליל. אז מה האפשרויות שלנו במקרה כזה?

conversion-linker


הערת ביניים
– לפני תחילת כל עבודה חשוב מאוד לוודא שאפשרות התיוג האוטומטי (Auto Tagging) מופעלת בכל הקמפיינים, כדי שגוגל יצמיד את פרמטר GCLID לכל קליק שהגיע מהממומן.

לאחרונה גוגל הודיעה שהתיוג האוטומטי יופעל אוטומטית עבור חשבונות מסוימים (או עבור כולם, לא ברור). בכל מקרה כדאי מאוד לוודא זאת מראש.

כך תדעו האם צריך להוסיף Conversion Linker לקמפיינים שלכם


1. אם חיברתם בין מודעות גוגל ובין אנליטיקס
– אין שום בעיה ואין צורך להשתמש בלינקר. בניגוד לגוגל אדס (אדוורדס לשעבר), גוגל אנליטיקס כן משתמש בעוגיות צד ראשון ומשתף את המידע עם מודעות גוגל.

2. בנכסים ללא תג מנג'ר, בהם הקודים מותקנים ישירות, תצטרכו להטמיע את התג הגלובלי gtag או לחזור לסעיף 1 ולחבר בין גוגל אדס לאנליטיקס (אחד משניהם). gtag הוא הדור החדש של קודי המעקב בגוגל, שמטרתו לאחד בין כל סוגי המעקבים תחת קוד אחד (אנליטיקס, המרות, רימרקטינג וכו').

3. אם התקנתם את קוד ההמרות הישן של גוגל דרך תג מנג'ר, אבל לא חיברתם את מודעות גוגל לאנליטיקס (או שאתם משתמשים בכלי אנליטיקס אחר), אתם חייבים להשתמש בקונברז'ן לינקר. אחרת הנתונים שתקבלו יהיו חסרי ערך בכל הנוגע להמרות ממכשירי אפל.

איך מתקינים קונברז'ן לינקר?

פשוט מאוד, ניגשים לחשבון הרלוונטי בתג מנג'ר:

1. מקימים תג חדש מסוג Conversion Linker.
2. בוחרים טריגר All Pages, שומרים ומפרסמים.

זה הכול.

רגע לפני סיום – התג הגלובלי של גוגל (gtag)

גם התג הגלובלי של גוגל הוא פתרון מצוין לבעיית המדידה שנוצרה בעקבות המהלך של אפל.

כפי שציינתי קודם לכן, מדובר בדור חדש של קודי מעקב – והוא מגיע בשני חלקים:


1. התג הגלובלי
– יש להציב בכל עמודי האתר. תג גלובלי אחד מסוגל לעקוב אחרי חשבונות גוגל מרובים, פשוט על ידי הוספה של מזהי החשבון אחד מתחת לשני בתוך הקוד.

2. תג הפעולה – את תג הפעולה מוסיפים לדפים ספציפיים, בהתאם למה שאנו רוצים לבצע או למעקב הדרוש: המרות, רימרקטינג, החלפת מספר טלפון (Forwarding Number) ועוד.

גם קודי גוגל אדס וגם קודי אנליטיקס מגיעים כיום בפורמט החדש של gtag, ומומלץ מאוד עד חובה להתקין אותם במקום הקודים הישנים; זאת לשם רמת דיוק גבוהה יותר במדידה, שלא תתאפשר בצורה אחרת.

למעשה אלו הם הקודים שמאפשרים לגוגל לעקוב אחרי משתמשים אמיתיים, בריבוי של דפדפנים ומכשירים שונים (Google Attribution).

הטמעת אנליטיקס gtag

עם תג מנג'ר – פשוט מקימים תג חדש מסוג אנליטיקס ומדביקים בו את המזהה UA יחד עם טריגר All Pages.

בלי תג מנג'ר – מעתיקים את הקוד מהחשבון ופועלים בהתאם להנחיות המופיעות בצמוד (הדבקה ב- HEAD בדרך כלל).

כדאי לדעת שה- gtag של אנליטיקס מספיק גם לצורכי מודעות גוגל, ואפשר לשלב בתוכו גם את קודי ההמרות והשאר.

הטמעת גוגל אדס gtag

אם לא משתמשים באנליטיקס ורוצים להטמיע רק את גוגל אדס gtag, הכי טוב יהיה לשים לב להנחיות שמגיעות עם הקוד בממשק גוגל אדס.

עם תג מנג'ר – אין צורך להטמיע את התג הגלובלי, אלא רק את תג הפעולה הדרוש + הטריגר המתאים (דף תודה בלבד, טלפון מסוים ועוד). במצב זה חובה עליכם להפעיל גם את Conversion Linker כפי שהוגדר לעיל.

בלי תג מנג'ר – מדביקים את התג הגלובלי בכל עמודי האתר (HEAD) ואת תג הפעולה בדף המתאים.

בהצלחה!

תפריט
נגישות

השאירו פרטים כדי להזניק את העסק שלכם