קידום אתרים בגוגל בשנת 2019 – מה השתנה ומה צפוי לקרות?

  1. ראשי
  2. קידום אורגני
  3. קידום אתרים בגוגל בשנת 2019 – מה השתנה ומה צפוי לקרות?

קידום אתרים בגוגל בשנת 2019 ממשיך במגמה של השנים האחרונות, ומעמיד את הגולש במרכז העניינים, אך להבדיל משנים קודמות, ההתמקדות עוברת מהתוכן אל הגולש. 

מאת: רועי בן ארי

אף על פי שאיכות התוכן עדיין נדרשת, רצונות הגולש ונטיותיו מקבלים משקל כבד יותר. בקרוב כולנו נשתמש יותר במושג "כוונת המשתמש", מאחר ורלוונטיות התוכן לגולש והדיוק בהגשת התוכן לו הוא זקוק חשובים יותר מתמיד. חברה לקידום אתרים בגוגל שתשכיל לאמץ את הגישה המתפתחת תצליח לבצע המרות רבות יותר ולהביא לידים איכותיים ביותר ללקוחותיה.

היו יצירתיים

המערכות החכמות של גוגל משתכללות, ואיתם גם כל תחום קידום אתרים בגוגל. כמקדם אתרים אני מבין שיצירתיות היא שם המשחק. האינטיליגנציה המלאכותית על פיהה צובעים אותי וכל גולש בהתאם לבחירותיו אינה מאפשרת לאף אחד מנוס, מה שמשאיר לנו רק לנצל זאת לטובת קידום האתרים.

כיצד קולעים לכוונת המשתמש?

על מנת לקלוע לכוונת המשתמש, עלינו לבחון למה בדיוק הוא התכוון כשהקליד את השאילתא בגוגל. התשובה לא תמיד ברורה, אך בעזרת 3 סיווגים ניתן להגיע לדיוק מירבי:

1.     האם הגולש מחפש אינפורמציה אודות מוצר או שירות?

2.     האם הגולש מבקש מידע לטובת יצירת קשר עם חברה או נותן שירות, או עבור ניווט למיקומם?

3.     האם הגולש מבקש לרכוש או למכור מוצר או שירות?

לצורך העניין, אדגים:

בהנחה שהגולש מתעניין בטיפולי ספא, עלינו לבחון האם הוא מעוניין במידע אינפורמטיבי אודות סוגי טיפולים מסויימים? האם הוא מבקש ליצור קשר עם מכון ספא בקרבת מקום? או האם הוא מציע טיפולים בעצמו?

לא פשוט להיות פשוט

נכון, הדברים לא תמיד קלים כל כך לסיווג, ופעמים רבות מקישים הגולשים מושג כללי בלבד, מה שמקשה עלי כמקדם אתרים להנגיש עבורם את המידע המדוייק ביותר לבקשתם. אז על מנת לדייק את תוצאות החיפוש, הגולש ייאלץ לדייק את השאילתות שלו, וככל שאלו יהיו מפורטות יותר, לי יהיה מענה מתאים ונכון יותר, לדוגמה:

ביטוח למטופל בטיפולי ספא

ציוד מקצועי טיפולי ספא

טיפולי ספא לזוגות עד הבית

מה זה דורש מחברה לקידום אתרים בגוגל?

כמקדם אתרים וכמי שעוסק בשיווק דיגיטלי עליי לערוך מחקר מעמיק מאוד באשר למילות המפתח ולחיפושים קונקרטיים. כנראה שאעבוד קשה יותר, אבל כפי שציינתי, כמות ההמרות תצביע על הצלחתי.

כשהגולש לא יודע מה הוא מחפש…

כשהגולש לא בטוח במידע שהוא מחפש, או כאשר לא ניתן לקלוע במדוייק לחיפושיו עקב חשבון גוגל שלא פעיל זמן רב לדוגמה, גוגל משתמש בחוכמת ההמונים, ומנגיש עבורו את המידע הכי רלוונטי בהתאם לחוק המספרים הגדולים.

סדר הפעולות של מקדם האתרים בשנת 2019

רוצים לפצח את כוונת המשתמש בגוגל? ככה תעשו את זה:

ראשית, חקרו את הביטויים, שדרכם הוזרמה כמות הגולשים הגבוהה ביותר לאתר שלכם, בחנו את כמות ההקלקות והפעולות הנוספות אליהן הובילו הכניסות הללו, ובחרו מביניהם את הביטויים האפקטיביים ביותר.

בתום התהליך מיינו את הביטויים ל- 3 הסיווגים שציינתי (אינפורמציה- יצירת קשר/ ניווט- רכישה/ מכירה), בצעו התאמות בדפי האתר והוסיפו קריאה לפעולה.

מגמות נוספות שמתפתחות ממש עכשיו

בשנת 2019 מתפתחות 2 מגמות נוספות, הכוללות חיפושים קוליים באתרי האינטרנט, בעיקר במובייל וחיפושים פנימיים באתר שיתרחבו במטרה לחסוך לגולש זמן גלישה ודפדוף מיותר.

רגע לפני סיום

אז אין הרבה חדש תחת השמש. גם בשנה הקרובה, גוגל ממשיכה להשתכלל ועדיין תהיה מנוע החיפוש השולט במדינתנו. כשלקוח מבקש ממני קידום לעסק שלו, אני אמשיך לומר, שכמו שאני לא מוותר על גוגל לעסק שלי, כך גם אני לא אוותר עליו בשבילו. היתרונות עצומים, וההשקעה משתלמת.

תפריט
נגישות