פרסום בפייסבוק

פרסום בפייסבוק יכול לחולל מהפכה בכל חברה, ארגון ועסק ולהניע צמיחה עסקית. פייסבוק היא רשת חברתית עם עתירת פעילות ויש בה למעלה מ-3 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש (על פי Statista) כמו גם כלי פרסום מתוחכמים.

הגיע הזמן להצמיח את העסק

נקודות חשובות - ניווט מהיר

פייסבוק מציעה הזדמנות ייחודית לעסקים להתחבר לקהל היעד שלהם. פרסום בפלטפורמה החברתית הפופולארית הזו הוא הכרחי עבור כל מי שמבקש להרחיב את הנוכחות שלו במרחב הדיגיטלי, להגביר את המודעות למותג ולהגדיל מכירות, ובנוסף מדובר באפיק פרסום משתלם מאוד, במיוחד אם משווים את הפרסום בו לאמצעי התקשרות המסורתיים. על פי דוח של WordStream שיעור ההמרות הממוצע של מודעות פייסבוק בכל הענפים הוא 9.21%. זהו נתון גבוה מאוד, לכל הדעות.

תמונה מספר 1: קרדיט: גרף המציג את שיעור ההמרות הממוצעות בפייסבוק.

וגם המחיר הממוצע שמשלמים על כל קליק הוא יחסית נמוך ועומד על פי WordStream על כ-1.72 דולרים בלבד.

תמונה מספר 2: קרדיט: גרף המציג את העלות הממוצעת לקליק בפייסבוק בתעשיטת השונות.

לצד טווח הגעה נרחב לקהל פוטנציאלי אדיר ועלויות פרסום נמוכות, פייסבוק מציעה גם אפשרות לפרסום ממוקד. ניתן למקד פרסום בפייסבוק על בסיס אינטראקציות קודמות (רימרקטינג), לפלח ולטרגט על בסיס גיל, מין, מיקום (ערים, מדינות) תחביבים, עבודה וקריירה, תחומי עניין וגם לטרגט לקהלים דומים, החולקים מאפיינים דומים עם הלקוחות הקיימים. כאשר היכולת למקד בצורה מדויקת חוסכת למפרסמים כסף על חשיפה לקהלים שאינם רלוונטיים, היא מאפשרת יצירת קמפיינים ומסרים מותאמים אישית המתכתבים עם נתונים אישיים ודמוגרפיים ומאפשרת להשקיע משאבים בקהלים בעלי נכונות גבוהה יותר לרכוש.

כך שאם אתם נמנים עם אחרוני המאמינים שאין כל הכרח להיות נוכח בפייסבוק ושהעסק או החברה שלכם יוכלו לשגשג לאורך זמן מבלי לפרסם ברשת החברתית הגדולה בעולם, אז אנחנו כאן כדי לספר לכם שהתעלמות מהכוח האדיר של פלטפורמת הרשת החברתית הזו היא פספוס קהל לקוחות הגדול יותר מאכלוסיית הודו וסין ביחד, ופירושה השארת כסף שהיה יכול להיות שלכם – כך סתם זרוק על הרצפה.

אבל יש לנו גם חדשות טובות והן שאף פעם לא מאוחר להתחיל לפרסם בפייסבוק, ואם השתכנעתם כי הבנתם שעדיף עכשיו מלעולם לא, אז הצעד הראשון שלכם צריך להיות הקמת עמוד עסקי.

הקמת עמוד עסקי בפייסבוק

עסקים וחברות המעוניינים לפרסם בפייסבוק צריכים בראש ובראשונה לפני הכול, לבנות את הנכס הבסיסי שלהם – עמוד פייסבוק עסקי. מדוע עמוד עסקי כשיש כבר יוזר פרטי? כי כך פייסבוק דורשת, הפרדה מוחלטת בין עמודים עסקיים לבין עמודים של אנשים פרטיים. במידה ומנסים לתפעל עמוד עסקי מפרופיל פרטי – פייסבוק צפויה לסגור את העמוד הפרטי בטענה שזה נוגד את כללי הפלטפורמה, אז לא מומלץ לנסות "להערים עליה", חבל על המאמץ והזמן שמשקיעים.

כך פותחים עמוד עסקי בפייסבוק – שלב אחר שלב:

1. כדי ליצור עמוד עסקי בפייסבוק יש ללחוץ על כפתור Create Page ולבחור בעמוד עסקי. לאחר מכן יש לבחור את שם החברה/העסק. שימו לב, חשוב לבחור היטב מראש את שם העמוד כי פייסבוק לא מאפשרת שינוי מהיר של השם במידה ומתבלבלים או במידה שרוצים לשנות את השם מאוחר יותר. לוקח לפייסבוק הרבה זמן לאשר שינוי שם ולעיתים היא לא מאשרת. לכן, חשבו היטב איזה שם אתם רוצים להזין לפני שאתם מקלידים. בגדול שם זה צריך לייצג את החברה שלכם, שכן כך גולשים ימצאו אתכם ויזהו אתכם. לאחר מכן יש לבחור קטגוריה. חשוב מאוד לבחור את הקטגוריה המתאימה ביותר מבין האפשרויות שפייסבוק מציעה. אפשר לבחור מבין מגוון רחב מאוד של אפשרויות וחשוב לדייק ולבחור את הקטגוריה המתאימה ביותר לתיאור בחברה שלכם. משרד עורכי דין לא יכול לבחור רפואת שיניים, ודמות פוליטית, עליה פייסבוק מפקחת בשבע עיניים, לא יכולה לבחור קטגוריה של אדריכלות. בניגוד לשם העמוד, הקטגוריה ניתנת לשינוי בעתיד, אז יש מקום לטעויות. לאחר מכן, יש למלא את ה-BIO, זה אופציונלי אך מומלץ. אפשר לתאר את החברה, לפאר אותה ולעזור ללקוחות להכיר אתכם יותר טוב דרך ה-ביו.

2 . בשלב הבא יש להוסיף תמונת פרופיל. מרבית העסקים מכניסים לוגו של העסק/החברה – זה משהו שלרוב החברות יש בשליפה מהירה, אך חשוב להתאים את זה לממדים של פייסבוק. בנוסף, יש להוסיף תמונת נושא. האזור של תמונת הנושא הוא אפשרות לפרסום מידע נוסף על העסק – אפשר לשלב מספר טלפון, כתובת או להחליט על תמונה יפה המציגה את העסק.

3. בשלב זה מומלץ מאוד להעלות ולהעשיר את העמוד בתמונות, סרטונים ותיאור אודות העסק, כדי שיהיה ללקוחות מה לראות כאשר הם יגיעו לעמוד העסקי שלכם לראשונה. אם אין תמונות וסרטונים, אז כדאי להפיק כאלו.
4. הגדרות זה השלב הבא וכאן יש לקבל כמה החלטות חשובות, נסקור את המרכזיות שבהן:

א. Visitors posts – האם לאפשר לגולשים לפרסם פוסטים בעמוד העסקי. ברירת המחדל היא כן. אך אפשר לשנות ולא לאפשר פרסום פוסטים של עוקבים או לבחור בסקירה לפני פרסום – אפשרות שבה בודקים ומאשרים איזה פוסט יפורסם ואיזה לא.
ב. News feed audience and visibility posts – כדאי להפעיל הגדרה זו מאחר שהיא מאפשרת לפלח קהלי יעד של פוסטים אורגניים על בסיס גיל, מיקום גיאוגרפי, תחמי עניין, מין ועוד.
ג. Massages – מאפשר לגולשים ליצור קשר עם החברה/העסק.
ד. Tagging ability – מאפשר לגולשים לתייג את העמוד העסקי. כדאי לשנות את ברירת המחדל שאינה מאפשרת תיוג.
ה. Post & story shering – מאפשר לגולשים לשתף את פרסומי העמוד. כדאי מאוד להשאיר את ברירת המחדל, המאפשרת שיתוף.
ו. Age restrection – אפשרות להגבלת גיל. מתאים חברות/עסקים הדורשים הגבלת גיל כמו חברות אלכוהול, טבק וכו'.
ז. Country restrection – מאפשר להגביל את חשיפת פרסומי העמוד למדינות מסוימות. לא מומלץ להגביל כי אנחנו רוצים כמה שיותר חשיפה לקהל כמה שיותר גדול. לעיתים כדאי להגביל, למשל בתקופות של מתיחות ביטחונית.
ח. Similar page suggestions – מאפשר לפייסבוק להמליץ על העמוד העסקי שלנו במידה וגולשים סמנו לייק לעמוד עסקי הדומה לשלנו. ברירת המחדל היא אפשרות להמליץ, אז מוטב להשאיר אותה. זה מאפשר חשיפה לגולשים חדשים שסימנו לייק למשל למתחרים שלנו.

אופטימיזציה: טיפים לייעול עמוד עסקי בפייסבוק להגברת הנראות ומעורבות

שימו לב! חשוב מאוד למלא כמה שיותר שדות בהגדרות העמוד העסקי, להעשיר את העמוד בתוכן ושהתוכן יהיה כמה שיותר מגוון. חשוב שהמבקרים בעמוד העסקי יבינו בדיוק לאן הם הגיעו ושמדובר בעמוד חי, בועט ופעיל. לכן כפי שציינו העשירו את העמוד בתוכן, תמונות, בסרטונים, הפניות לכתבות, הפניות לאתר החברה ועוד.

מהו ההבדל שבין מודעה ממומנת לבין Boosted Post בפייסבוק?

מדובר בשתי דרכים לפרסם פוסט בפייסבוק, כאשר יצירת מודעות פייסבוק מתבצעת דרך מנהל המודעות (Facebook manager) בעוד שפוסט ממומן יוצרים מפוסט שכבר קיים בפיד, על ציר הזמן, ומחליטים לפרסם אותו כדי שהוא יקבל חשיפה נוספת.

כך נראה מנהל המודעות של פייסבוק:

וזה הכפתור שמאפשר לקדם פוסט מציר הזמן

בשתי האפשרויות ניתן לבחור ולטרגט לקהלים מסוימים שבוחרים, ניתן להגדיר תקציבים, ומשך הזמן שהפוסט יפורסם. ניתן להוסיף בשניהם גם כפתורי הנעה לפעולה, למשל כפתור לשליחת הודעה.

עם זאת, במודעת פייסבוק אותה יוצרים במנהל המודעות יש יותר אפשרויות: לדוגמה יותר אפשרויות של סוגי מודעות – מודעות קרוסלה, מודעות וידאו, מודעות לפודקאסט וכו'. יש יותר אפשרויות הנעת פעולה – לייקים, הורדת אפליקציה, קישור לאתר ועוד. יש יותר אפשרויות למיקוד מטרת המודעה – הגדלת מעורבות, הגדלת טראפיק, לידים, מכירות ועוד.

יצירת מודעת פייסבוק זה עסק די פשוט. בתפריט (Menu) יש לבחור Ad קרי: מודעה.

לאחר מכן בוחרים את מטרת המודעות: הגברת מודעות, הגדלת מכירות, לידים, תנועה וכו'.

נותנים לקמפיין שם ייחודי שיעזור לנו לזהות אותו, במידה שיהיו לנו הרבה מודעות והרבה קמפיינים, וגם כדי שנדע לשייך את המידע האנליטי לכל קמפיין ומודעה.

לאחר מכן קובעים תקציב ואת התזמון להופעת המודעות

ובשלב הבא בוחרים את הקהל, מפלחים אותו ומטרגטים אליו.

בחירת קהל וטרגוט זו אמנות בפני עצמה, הינה כמה טיפים שיעזרו לכם בתהליך:

1. תחילה יש להבין בכלל מי הלקוח האידיאלי שלנו. לכל מוצר/שירות את הלקוחות הייחודיים שלהם. לכן בשלב הראשון יש לשבת עם עצמנו,לחשוב ולאפיין את הלקוח הטיפוסי לכל מוצר/שירות עבורם אנו בונים את המודעה/קמפייין.
דמוגרפיה- כדאי להתחיל עם היסודות: מיקום (עיר, מדינה), גיל, ג'נדר, שפה, רמת השכלה.
תחומי עניין – בשלב הבא יש לאמוד מהם תחומי העניין של קהל היעד: תחביבים, מותגים אהודים, פעילויות פנאי וכו'. זה מומלץ מאר שמערכת הפרסום בפייסבוק מאפשרת פילוח על בסיס תחומי עניין והתנהגויות ייחודיות.
צרכים ונקודות כאב – לבסוף נסו לחשוב מה מניע את קהל היעד, איזה בעיה המוצר/השירות יכול לפתור, עם אילו אתגרים הלקוח הפוטנציאל הטיפוסי מתמודד. הבנת הצרכים ונקודות הכאב תאפשר ליצור מסרים שיהדהדו וימשכו את הקהל הנכון למודעה.

2. מנפו את תובנות הקהל שפייסבוק מציע. Facebook Ads Manager הוא בעצם מכרה זהב של נתונים. כנסו ל-Audience Insights והתחילו לקחור תחומי עניין, דמוגרפיה והתנהגויות של קהלים שונים שכבר הגיעו לעמוד העסקי שלכם. השתמשו במידע זה כדי לחדד עוד יותר את קהל היעד ולהבטיח שהמודעות יחשפו בפני האנשים הנכונים.

3. השתמשו באפשרויות המיקוד שמערכת הפרסום של פייסבוק מציעה:

  • קהלי ליבה – מיקוד על בסיס נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין והתנהגות.
  • קהלים מותאמים אישית – ניתן לייבא למערכת הפרסום בפייסבוק נתונים שאגרתם בקובץ אקסל, כמו רשימות דוא"ל של לקוחות, וליצור קהלים מותאמים לכם אישית.
  • קהלים דומים – פייסבוק מציעה אפשרות ליצור עבורנו קהלים הדומים במאפייניהם לקהלים שאנחנו כבר יצרנו.
  • קהלים שמורים – חשוב לשמור קהלים הנמצאים בשימוש תדיר עבור קמפייינים עתידיים.

4. השתמשו בסגמנטים ובמיקרו סגמנטים – סגמנט זה קבוצה הומוגנית של אנשים שיש להם מאפיינים דומים, למשל הם יהיו בני אותו גיל, אותו מין, מאפיין אחר דומה – למשל אימהות או ספורטאים. ומיקרו סגמנט זה חלוקה לתת קבוצה בתוך הסגמנט. למשל: נשים בגילאי 25-40 שמתעניינות בכושר ואשר ביקרו לאחרונה באתר חדר כושר.
5. בדיקות – אל תצפו לקבל תוצאות נהדרות בניסיונות הראשונים. לוקח זמן עד שממקדים את קהלי היעד ונהנים מביצועים טובים. כדאי מאוד להשתמש באפשרות של בדיקות A/B המובנות במערכת של פייסבוק, לבחון קהלים שונים כדי לראות מה מביא את הביצועים הטובים ביותר.

מיקומי מודעות – Placement

במיקומי מודעות בוחרים היכן יופיעו המודעות בפני הגולשים, וכאן יש כמה וכמה אפשרויות במערכת הפרסום בפייסבוק:

  • באילו מכשירים המודעות יופיעו – מכשירים ניידים ו/או מחשבים שולחניים.

לאחר מכן צריך לבצע עוד בחירות למיקומי המודעות:

  • בפיד, בציר הזמן
  • במודעות וידאו המשודרות
  • בהפסקת פרסומות
  • בהצעות לסרטונים
  • במודעות בצד ימין – זמין רק לגולשים במחשבים
  • במאמרים מיידים – זמין בגולשים במובייל בלבד
  • במרקטפלייס
  • בסטורי – זמין רק לגולשים במובייל

מומלץ להגדיר בעצמנו את הפלייסמנט ולא לתת לפייסבוק לבחור עבורנו, כי המודעה עלולה שלא לקבל את החשיפה המקסימלית במיקום האידיאלי הרצוי לנו. כדאי להתאים את המיקום לצרכים הפרסומיים שלנו.

לאחר בחירת קהל ומיקומים לוחצים "אישור" והמודעה תוצג. כאשר את המודעה ניתן לשפר ולעדכן כל הזמן, בהתאם לנתונים האנליטיים שפייסבוק מספק לנו על ביצועי כל מודעה.

רימרקטינג בפייסבוק

רימרקטינג (שיווק מחדש) זהו כלי שיווקי רב עוצמה שכל מי שעוסק בשיווק דיגיטלי בכלל ובפרסום בפייסבוק בפרט חייבים להכיר, מקרוב. רימרקטינג למעשה מאפשר להציג מודעות דומות בפלטפורמות מגוונות לגולשים שהראו התעניינות כלשהי במודעה שלנו. כלומר רימרקטינג מאפשר לנו בעצם "לרדוף" ברחבי המרחב הדיגיטלי אחרי גולשים בעלי נכונות גבוהה יותר לרכוש, ומכאן כוחה. לא מבזבזים כסף ומשאבים סתם כך על חשיפה כללית אלא על גולשים עם כוונה גבוה לביצוע הפעולה הרצויה לנו, ולכן בדרך כלל יחסי ההמרה שקמפיינים של רימרקטינג מניבים הם גבוהים. ייתכן וגולשים אלו רק לחצו על מודעה, ייתכן שהם החלו להעמיס על עגלת הקניות אך בסוף החליטו לנטוש אותה, אולי הם עשו לייק למודעה – כך או כך בעזרת הפיקסל של פייסבוק אפשר לצבוע גולשים ולעקוב אחריהם ברחברי הרשת.

כך קמפיין רימרקטינג שהשקנו בוובסם ללקוח הניב לו מעל למעלה לידים בחודש הראשון!

לקוח מתחום הרפואה הטבעית/אלטרנטיבית ניהל קמפיין במשך המון שנים דרך חברות פרסום כאלה ואחרות.
קהלי היעד והאסטרטגיה שבחרו להגדיר עבורו היו קהלים קרים בעיקר, כלומר – קהלים שלא בהכרח מכירים את הקליניקה או יצרו קשר איתם בעבר.
אין ספק שיכולים להפיק מקהלים קרים לקוחות פוטנציאליים שימירו לעסקה – אך לרוב באמצעות הרשת החברתית קשה לעשות זאת. הלקוח הבין שלטווח הארוך ההשקעה לא תחזור, אחוזי הסגירה היו נמוכים מאוד, ואז הוא פנה אלינו לוובסם.

על מנת להעלות את אחוזי ההמרה, בנינו עבורו קהל רימרקטינג. קהל זה הוא קהל שכבר יצר אינטראקציה כזו או אחרת בעבר עם הקליניקה.
לאותו לקוח המון מקורות: אתר, דף נחיתה, המון סרטונים בעמוד העסקי, רשימת לקוחות שמונה אלפי מתעניינים. לקחנו את כל המקורות הללו – יצרנו קהל רימרקטינג איכותי ולא קטן בכלל, מה שהוביל לכך שהלקוח הנ"ל קיבל לידים בעלות זולה ואחוזי הסגירה אחרי חודשיים השתפרו משמעותית. עם השקת הקמפיין שלנו בוובסם הלקוח קיבל 107 לידים יותר בהשוואה לחודש אחד לפני!!!

הפיקסל של פייסבוק הוא למעשה קוד שפייסבוק מפיקה עבורנו, אותו יש לשתול בקוד של האתר, כך שכאשר הגולשים שכבר הראו איזו התעניינות קודמת במודעות שלנו יראו מודעה דומה שתנסה לשכנע אותם להמשיך מהיכן שהם הפסיקו, על מנת לסגור את העיסקה. פעמים רבות כדי לעודד את הגולשים להשלים את הפעולה הרצויה מציעים להם במודעות הרימרקטינג – הנחה או איזו הטבה.

במערכת הפרסום בפייסבוק יש כמה סוגי רימרקטינג:

  • רימרקטינג של סרטונים – ניתן לבצע רימרקטינג לסרטונים שצפו בו אחוז מסוים של גולשים, כאשר השיווק מחדש יהיה לגולשים שצפו ב-25% מהסרטון.
  • רימרקטינג על בסיס דאטה – פייסבוק אוסף נתונים/דאטה על הגולשים השונים וניתן לנצל את זה. ניתן למשל לשווק מחדש לגולשים שביצעו אינטראקציה מסוימת עם התוכן בעמוד העסקי: הסתכלו על תמונה בעמוד הפייסבוק, עשו לייק, הסתכלו בתגובות וכו'.
  • רימרקטינג על בסיס נתוני קובץ אקסל – פייסבוק מאפשרת למפרסמים לייבא דאטה שלהם המצוי על קובץ אקסל באופן ידיני אל המערכת של פייסבוק, קובץ הכולל: שמות, טלפונים ומיילים. אז המערכת מעבדת את הנתונים וניתן ליצור קהל במערכת הפרסום בפייסבוק על בסיס נתוני האקסל ולטרגט אותו.

שלבים להגדרת קמפיינים של רימרקטינג באמצעות פיקסל פייסבוק

1.נכנסים למנהל המודעות בפייסבוק

2.עוברים ל"מנהל האירועים" Facebook Events Manager.

3. לאחר מכן לוחצים התחברות ו-אינטרנט.
4 בוחרים את ה-Facebook Pixel ומבצעים את ההוראות שעל המסך כדי ליצור את הקוד.

5. מתקינים את קוד ה-Pixel באתר – או באופן ידני ועצמאי על ידי הדבקת הקוד ב-Header של האתר, או בעזרת ההוראות של פייסבוק – המאפשרות אינטגרציה עם שותפים – וורדפרס, שופיפיי וכו'.
6. לאחר מכן יש לאמת את ההתקנה של הפיקסל. חוזרים למנהל האירועים בפייסבוק ולוחצים על "בדוק אירועים", פותחים את האתר ומבצעים איזה שהיא פעולה שרוצים לעקוב אחריה, למשל ביקור בעמוד ספציפי, כך שאם הפיקסל מותקן היטב רואים את הרישום במנהל האירועים לאחר מספר דקות.
7. מנווטים לקהלים ולוחצים על "צור קהל" ויוצרים "קהל מותאם אישית". לאחר מכן בוחרים "תנועה לאתר". ניתן לצמצם את הקהל עוד יותר על ידי הכללת פעולות נוספות באתר שהם ביצעו, למשל, לכאלו שהוסיפו פריטים לעגלה.
8. בוחרים את מסגרת הזמן הרצויה עבור מבקרי האתר שאליהם ממקדים, למשל לכל מי שביקר ב-30 ימים האחרונים. שומרים ומתחילים לבנות את קמפיין הרימרקטינג.
9. במנהל המודעות של פייסבוק מנווטים ל"קמפיינים" ולוחצים על "צור קמפיין".
10. בוחרים את יעד הקמפיין – המרות, תנועה באתר, מעורבות וכו'.
11. מתחילים לעצב ולכתוב את המודעה ובמהלך עריכת המודעות בוחרים את הקהל שיצרנו, תחת "מיקוד".
12. מעצבים את הקריאייטיב של המודעה – תמונה, סרטונים, טקסט ומגדירים תקציב ואת אסטרטגיית הצעת המחיר.
13. מפעילים את הקמפיין, וממתנים לתוצאות וביצועים.
14.עורכים אופטמיזציה ומשפרים לפי נתוניים אנליטיים והביצועים.

נפלאות תזמון המודעות

תזמון מודעות במערכת הפרסום בפייסבוק יכול להשפיע באופן משמעותי על הצלחת הקמפיין, על שיעורי ההמרות ומידת המעורבות. למרבה הצער אין תשובה אחת ויחידה שמתאימה לכולם לשאלה מתי כדאי לפרסם ובאיזו תדירות. כל קהל והרגלי הגלישה הייחודיים שלו.

כדי להבין מה מתאים לקהלים שלכם כדאי לעשות ניסויים, לבדוק ולנתח ב-Facebook Insights מתי הפוסטים שלכם זוכים למעורבות הגבוה ביותר, ובהתאם ללוח זמנים זה לפרסם פוסטים אורגנים ומודעות ממומנות.

זיכרו שניתן להעלות פוסטים ומודעות מתי שנוח לכם ולתזמן את פרסומם לתאריכים עתידיים במערכת הפרסום – גם בפייסבוק וגם באינסטגרם.

על חשיבות התגובות ללקוחות

חשוב מאוד להשיב במהירות לתגובות של לקוחות בעמוד הפייסבוק העסקי, וזאת כמה סיבות מרכזיות. כאשר משתמשים רואים שהתגובות שלהם זוכות להכרה הם יתקשרו יותר, יהיו מעורבים יותר וניתן יהיה ליצור קהילה תוססת שבה העוקבים מרגישים שקשובים להם. כאשר עונים לתגובות זה מטפח נאמנות ובונה אמון. מענה מהיר לתגובות משקף את המחויבות ללקוחות ומשפר את את חווית שירות הלקוחות. מענה מהיר גם מאפשר להגיב לתלונות ולחששות ולטפל בהן. התייחסות מיידית ומקצועית להערות שליליות יכולה לצמצם את הנזק הפוטנציאלי שלהן. כאשר עונים לתגובות זה מרגיע את הגולשים ומחזק את התדמית של החברה ומקרין שקיפות ואותנטיות. הגולשים מרגישים שמדברים איתם בגובה העיניים, נגישים להם ויש עם מי לדבר.

כמו כן, כאשר מגיבים לשאלות גולשים בעמוד העסקי מחזקים את הגולשים, מעודדים אותם, יוצרים מעורבות קבועה ומגדילים את הנראות האורגנית וגם את האינטראקציות.

כלים הזמינים בפייסבוק עבור מפרסמים

מערכת הפרסום בפייסבוק מציעה ארגז כלים שכל תכליתו לעזור למפרסמים לתכנן, להוציא לפועל, לנתח ולמקסם את הביצועים של המודעות והקמפיינים שלהם. כלים אלו מספקים פונקציונליות וגם תובנות חשובות על אודות מאמצי השיווק בפלטפורמה, ואלו הם הכלים המרכזיים:

Facebook Business Manager – זה החשבון הראשי של העסק, תחתיו נמצאים כל הנכסים והוא מאפשר בהירות וסדר. תחתיו ניתן לראות את מנהל המודעות, את העמוד העסקי וגם לנהל חשבון אינסטגרם.

Meta Business Suite – זו אפליקצייה הזמינה במובייל ולמחשבים ניידים המציעה מרחב מרוכז המחבר בין פייסבוק ואינסטגרם העסקיים. יישום זה מאפשר לנהל פוסטים, מודעות ולעקוב אחרי ביצועי התוכן. הוא מאפשר לתזמן פוסטים וסטוריז בפייסבוק ואינסטגרם, לנהל הודעות ותגובות בשתי הפלטפורמות וגם מספק תובנות משולבות. אפשר להזין שם גנטים, לערוך השוואות בין תקופות, לראות את המסנג'ר, נתוני שימוש, קהלים, גילאים ועוד מידע חשוב.

Facebook Insights – כלי זה מספק ניתוח מפורט לגבי ביצועי עמוד הפייסבוק. הוא מציע נתונים חשובים כמו: נתוני מעורבות, טווח הגעה, לייקים, תחומי עניין, התנהגויות של קהל היעד. הוא עוזר ליצור קמפיינים ממוקדים ולטרגט אותם לאנשים הנכונים.

אסטרטגיות ושיטות עבודה מומלצות למשווקים בפייסבוק

הבסיס לכל מודעה וקמפיין מוצלח הוא הכרת קהל היעד. מוטב להשקיע זמן באפיון הקהל. אפשר ליצור פרסונה מפורטת, לאפיין את הנתונים הדמוגרפיים שלה, את תחומי העניין, נקודות הכאב, הצרכים שלה ואת התוכן והמסרים להתאים לפרסונה הזו.

  • בשיווק אורגני בפייסבוק חשוב להרבות בתכנים וגם לגוון את התכנים, כדי לא לשעמם את העוקבים והלקוחות. יש לדאוג לתוכן שגורם למעורבות, מומלץ לשלב סרטונים כי הם משאירים אבק לתמונות סטטיות.
  • בשיווק ממומן בפייסבוק מומלץ מאוד לטרגט לקהל חם ולהשתמש למשל ברימרקטינג ובקהלים שהביאו תוצאות טובות. זה מעלה את אחוז ההמרות באופן משמעותי וגם חסכוני מאוד.
  • אפשר להתחיל עם תקציב צנוע ולהגדיל אותו בהדרגה על סמך ביצועי הקמפיין.
  • פרסום בפייסבוק זה עניין דינמי, דברים כל הזמן משתנים גם במערכת וגם בציפיות של להקוחות. לכן מומלץ לעשות אופטימיזציה לעמוד העסקי מדי תקופה ולוודא שהוא מאורגן היטב, אחרי הכול זה חלון הראווה הדיגיטלי שלכם.
  • עודדו את העוקבים שלכם להשאיר ביקורות חיוביות. זה מגביר אמון.
  • השתלבו גם בקבוצות פייסבוק. חשוב להצטרף לקבוצות פייסבוק רלוונטיות וקשורות לתעשייה לצורך קידום העסק/החברה. כדאי לענות על שאלות, לשתף תובנות ולבנות מערכת יחסים.
  • יש פורמטים מגוונים למודעות – מודעות תמונה, וידאו, קרוסלה, מודעות אוסף. לכל פורמט את החוזקות שלו וכדאי להתאים את הבחירה ליעדי הפרסום. מודעות וידאו למשל מצוינות למעורבות, מודעות קרוסלה אידיאליות כאשר רוצים להציג מוצרים מרובים.
  • בדקו תמיד התאמה למובייל ורספונסיביות.

טיפים לתוכן

  • אנשים מתחברים לסיפורים לכן מומלץ ליצור נרטיבים סביב המותג, המוצרים/השירותים וחוויות הלקוחות.
  • השתמשו בכותרות שאינן חד משמעיות/עמומות/לא ברורות כדי ליצור עניין וסקרנות.
  • זיכרו לכתוב/ליצור הנעה לפעולה ברורה בכל פוסט ובכל מודעה – אסור לשכוח!
  • במקרים רבים כדאי לשמור על טקסט מינימלי, כדי לא לאבד את הקשב של הגולשים.
  • בכל פוסט התמקד באירוע/מוצר/שירות בודד – כדי לא להכביד ולא להסיח את הדעת.
  • כאשר מפיקים סרטונים לפרסום בפייסבוק אפשר לעשות סרטונים על בעלי העסק, של לקוחות ממליצים, יום בחיי עובדים – הלקוחות אוהבים לראות איך נראים בעלי העסקים, למי הם הולכים וממי הם קונים, זה בונה אמון.
  • תוכן גולשים – UGC – User Generated Content. עודדו את העוקבים שלכם לייצר תוכן, זה מעלה את רמת המעורבות, מטפח תחושת קהילה סביב המותג, מאפשר לכם לנוח קצת ממלאכת הפקת התוכן בעצמכם.
  • נצלו את Facebook Live. זה כלי עוצמתי למעורבות בזמן אמת. תוכלו להשתמש בו בהשקת מוצרים, להראות את מאחורי הקלעים, מפגשי שאלות ותשובות, אירועים ועוד. זה מגביר את הנראות של המותג בפיד.
  • מנפו משפיענים, אושיות רשת וצרו שיתופי פעולה, זה בונה אמינות ומגדיל את חשיפת העסק/החברה לקהלים נרחבים יותר.
  • 2 פוסטים בחודש לא מספיקים, פרסו לפחות 8 פוסטים מדי חודש כדי להשאר בתודעה של הלקוחות כל הזמן. חשוב לשמור על איזון: יותר מדי פוסטים יכולים להציף את הקהל שלכם, בעוד שפחות מדי יכולים לגרום לכם להישכח.
  • רעיונות מעניינים לתוכן:
    מדריכים
    שאלות ותשובות
    חדשות ואקטואליה
    סרטונים
    תמונות
    שאלונים
    סקרים
    חידונים נושאי פרסים
    תוכן גולשים
    יום בחיי…
    טיפים שימושיים
    תאריכים מיוחדים בשנה

טיפים וכלים לעיצוב

  • השתמשו בתמונות ובסרטונים אותנטיים שאתם צילמתם והפקתם, זה מגביר אמון ומהימנות.
  • הקפידו על צבעוניות הטקסט והתמונות, זה מושך את העין.
  • כדאי להשתמש בטיפוגרפיה פשוטה – גופנים מודגשים ולא יותר מדי דקורטיבים ובלתי קריאים שיסיחו את הדעת מהמסר המרכזי.
  • ערכו בדיקות A/B גם לעיצוב, לא רק לטקסטים.
  • אפשר להשתמש בקנבה – יש בנק תמונות וכלי עיצוב נהדרים.
  • כדאי להשתמש ב-Capcut – תוכנה נהדרת לחיתוך ועריכה של סרטונים.
  • ל-Deposite יש בנק תמונות איכותי וחבילות משתלמות.

לפני שנפרדים…

ראינו כמה חשוב שלעסקים, חברות ומותגים יהיה עמוד עסקי בפייסבוק וגם הראנו כיצד פותחים עמוד כזה צעד אחרי צעד. למדנו מה ההבדל בין מודעה ממומנת לBoosted Post בפייסבוק, איך יוצרים רימרקטינג בפייסבוק, כיצד משתמשים בפייסבוק ככלי שיווקי ואיך יוצרים מודעות וקמפיינים. נתנו טיפים יעילים לעיצוב ולתוכן של פוסטים ומודעות – כך שכל שנותר לעשות עכשיו זה להתחיל ולפרסם, והלקוחות כבר יגיעו.

אנו בוובסם מתמחים זה זמן רב בפרסום בפייסבוק. אנו עתירי ניסיון במקסום הפרסום בפייסבוק עבור לקוחות ממגוון רחב מאוד של תחומים ומגזרים – מנדל"ן ועד עולם הביוטי, מתחום הפיננסים ועד לחברות תוכנה והייטק.

יש לנו צוות מומחים שיודע לבנות עמודים עסקיים מרהיבים וקמפיינים ממירים המתכתבים עם השפה של המותג, ונשמח לסייע גם לכם.

תפריט
נגישות

השאירו פרטים כדי להזניק את העסק שלכם