אין ספק שהדבר החשוב ביותר בכל אתר עסקי או מסחרי, הוא ההכנסות והרווחים שהאתר מייצר. אבל בדרך לשם רצוי לשפר פרמטרים שיכולים להועיל להכנסות באופן עקיף. אחד מהם הוא זמן שהייה.

מאת: עמית אדלר


אחד מלקוחותינו פנה אלינו יום אחד בשאלה:

"איך ייתכן שדווקא בעמוד הסניפים זמן השהייה כל כך גבוה, בהשוואה לעמודים אחרים, חשובים יותר?"

מעבר לכך שהשאלה נשמעת קצת תמוהה (ממתי זמן שהייה גבוה הוא בעיה), התשובה היא שהמשתמשים מתנהגים בצורות שונות בעמודים שונים באתר.

מכיוון שמדובר באתר סחר אונליין, המשתמשים נכנסים לעמוד הבית או לעמוד קטגוריה כלשהו – ומשם ממשיכים פנימה עד שהם מגיעים למוצר הרצוי. המשתמשים קופצים במהירות בין כמה עמודים – וזה מה שיוצר זמן שהייה נמוך יחסית, בכל אחד מהעמודים שהיו חלק מהשרשרת.

בעמוד הסניפים, לעומת זאת, המשתמשים נכנסים פנימה, מוצאים את הסניף הרצוי להם – וזהו. הם לא צריכים להמשיך פנימה לעומק האתר כדי למצוא את מה שהם צריכים. מרגע שהם מצאו את הסניף, אין להם שום סיבה לעבור לעמודים אחרים – עובדה שמגדילה את זמן השהייה בעמוד הסניפים בצורה משמעותית.

שיפור זמן השהייה באתר

אין ספק שמשתמשים שונים מתנהגים בצורה שונה באתר; אבל בגדול ניתן להגיד שככל שמשתמש נכנס ליותר דפים באתר ושוהה בו זמן רב יותר – כך הדבר מעיד באופן כללי על שביעות רצון.

כמובן שאם משתמש נכנס לאתר, שהה בו פחות מדקה אבל המיר בדרך כזו או אחרת – לא נבכה את מר גורלו של זמן השהייה. אחרי הכול, המרה חשובה יותר וצריך לדעת לקבוע לעצמנו סדרי עדיפויות.

אבל מכיוון שבכל זאת זמן שהייה וכמות גדולה של דפים נצפים מהווים מדד כללי לשביעות רצון (בניגוד לבריחה מיידית מהאתר), הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לשיפור המדדים הללו.

1. מענה לרצון המשתמש

הדבר הראשון והחשוב ביותר שיגרום למשתמשים להישאר באתר שלכם, הוא לתת להם את מה שחיפשו מלכתחילה. עיקר התועלת צריכה להיות מוצגת כבר בראש העמוד, מעל לקו הגלילה – בין אם זה מאמר אינפורמטיבי ובין אם תוכן שיווקי.

בעוד שזה די מובן מאליו באתרי תוכן ותדמית, לפעמים זה קצת יותר קשה לביצוע באתרי סחר אונליין. דמיינו קטגוריית מוצרים כזו או אחרת – איך נוודא שמה שמוצג למשתמש הוא הדבר הנכון? האם גריד של מוצרים מספיק כדי לתת מענה?

במקרה כזה מומלץ להוסיף פסקת פתיחה שיווקית בראש העמוד, מעל למוצרים עצמם, ואם אפשר – אף להציב תוכן נוסף (מורחב יותר) מתחת למוצרים. קחו בחשבון שלא תמיד זה אפשרי מבחינה טכנית, כי האפשרויות הללו תלויות בסוג מערכת הניהול שעליה מורכב האתר.

אפשרות אחת שתסייע לכם לתת מענה מהיר ומיידי לרצון המשתמשים, הוא ליצור עמוד שאלות ותשובות בתחומי העיסוק של האתר. חפשו שאלות ותשובות רלוונטיות בהשלמות האוטומטיות בגוגל, בפורומים, בקבוצות פייסבוק ובאתרי שו"ת גדולים כגון Quora בחו"ל. בכל פעם תוכלו לעדכן את עמוד השו"ת עם שאלות ותשובות חדשות, ועל ידי כך תשאירו את העמוד רענן וזמין לעוד כניסות אורגניות.

כך תיכנסו לראשו של המשתמש עם מפות חום >>>

2. שימוש בקישורים פנימיים

דמיינו עמוד אינטרנט ללא קישור אחד לרפואה. רוב הסיכויים שאחרי שסיימתם עם העמוד, לא תעברו לעמודים אחרים – פשוט מכיוון שאין על מה להקליק.

בעוד שבדפי נחיתה המיועדים לפרסום ממומן אין עם זה כל בעיה, באתרי תוכן או מסחר אונליין רצוי למצוא דרך לשלב קישורים בכל עמוד (או לפחות בעמודים החשובים והעיקריים). חשוב להדגיש כי לא מדובר אך ורק בקישורים הרוחב הקיימים באתר בצורת תפריטי ניווט ואחיהם בע"מ, אלא קישורים קונטקסטואליים מגוף התוכן עצמו.

לקישורים אדיטוריאליים כאלה יש את ההקשר המתאים, והם מאפשרים למשתמשים לעבור הלאה לנושאים רלוונטיים במידת הצורך. על הדרך, המעבר הזה בין עמודים תורם להגדלת זמן השהייה באתר, לכמות גדולה יותר של דפים נצפים וכן הלאה.

3. הטמעת סרטונים בגוף התוכן

סרטונים הם דרך מצוינת להגדיל את זמן השהייה בעמוד. יש לוודא, כמובן, שאנו מטמיעים סרטון רלוונטי לנושא העמוד, וזאת על מנת להעניק ערך מוסף מעבר לקיים בעמוד עצמו (אחרת מה הטעם לצפות בו).

הנה כמה נתונים בזכות הוספת סרטונים לאתר:

משתמשים נשארים 2 דקות יותר (בממוצע) באתרי מסחר הכוללים וידאו.
למשתמשים הצופים בווידאו יש כמעט פי 2 יותר סיכוי לבצע רכישה.
כ-46% מהמשתמשים העידו כי רכשו כתוצאה מצפייה בסרטון מותג במדיה חברתית.
כ-91% מהמשתמשים העדיפו לצפות בסרטון הסבר על מוצר מאשר לקרוא אודותיו.
כ-53% מהעסקים העידו כי וידאו עזר להם לצמצם שיחות למוקד התמיכה.

ואם כל זה לא שכנע אתכם, קבלו עוד סטטיסטיקות מעניינות על סרטונים >>>

4. שורות קצרות ולעניין

אומנם לעיתים קרובות קשה להקפיד על הדבר הזה (ואני מודה שגם אני בין הנופלים), אבל שורות קצרות מפחידות פחות מבלוקים עבים של טקסט. ככל שהשורות שלכם יהיו קצרות יותר באורכן, כך נגדיל את הסיכוי שהמשתמשים אכן יקראו את הטקסט.

חשוב להבדיל כאן בין אורך השורות ובין אורך הטקסט כולו. לצורכי קידום אורגני חשוב ליצור תכנים מעמיקים ומקצועיים ככל האפשר, מעל 1,000 מילים לעמוד במידת האפשר. אך כדי שנגדיל את הסיכויים שאכן יקראו את הטקסט הארוך הזה, מומלץ מאוד לשבור אותו לשורות קצרות.

טיפים טקסטואליים להגדלת זמן השהייה >>>

5. קריאה לפעולה

חוק ברזל בדיגיטל – אם לא נבקש, רוב הסיכויים שגם לא נקבל.

בדיוק כמו עם קישורים בגוף התוכן, אם לא נציב קריאה לפעולה לא נקבל מהמשתמש את מה שאנו רוצים.

אפשר להציב קריאה לפעולה שתוביל את המשתמש לעמוד צור קשר או לעמוד רלוונטי אחר, ובכך נגדיל את זמן השהייה ואת כמות העמודים הנצפים.

למרות זאת, יש לזכור שלעיתים עדיף להציב טופס לידים בצורה רוחבית באתר – מבלי להעביר את המשתמש לדף צור קשר נפרד. בצורה כזו נגדיל את הסיכויים לקבל יותר לידים, למרות שיהיה זה על חשבון הגדלת זמן השהייה באתר (וזה בסדר, תלוי מה אנו מגדירים לעצמנו כמטרה).

6. אתר נוח וידידותי לשימוש

זה אולי נשמע מובן מאליו במאה ה-21, אבל תסמכו עליי – זה ממש לא. במיוחד לא באתרים השייכים לארגונים גדולים ודינוזאוריים, שכל שינוי בהם דורש התערבות של 7 מחלקות ושנתיים של אישורים ועיכובים.

למזלנו רוב האתרים (גם הגדולים) מגיעים עם גמישות רבה לשינויים, מה שמאפשר לתת למשתמשים את כל מה שיסייע להם לא לברוח מהאתר שלנו: ידידותיות למובייל (רצוי עד חובה שיהיה רספונסיבי), אבטחה לשמירה על פרטיות המידע, טעינה מהר ככל האפשר ועיצוב קל ומובן לניווט.

אם צריך 7 קליקים כדי להגיע לעמוד הרצוי, כנראה שהאתר פחות ידידותי משחשבנו. מומלץ מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע לעיצוב אתרים וחוויית שימוש.

רגע לפני סיום

כמו כל מדד אחר לפעילות באתר, זמן שהייה הוא לא הגביע הקדוש ולא תורה מסיני. לא צריך לצאת מגדרכם במאמצים בלתי פוסקים רק כדי להוסיף עוד שנייה או שתיים לזמן השהייה. צרו תכנים מעניינים ורלוונטיים לקהל היעד, הקפידו על אתר ידידותי שנטען מהר ורוב הסיכויים שזמן השהייה יגדל מאליו.

תפריט
נגישות

השאירו פרטים כדי להזניק את העסק שלכם