סכמת FAQ: איך להטמיע ומתי כדאי להשתמש בה

מאת: נתן ליכטר

מאז שפורסם המחקר על כך שלמעלה מ 50% (כיום זה עבר כבר את ה 60%) מתוצאות החיפוש בגוגל מסתיימות באפס הקלקות, מקדמי אתרים החלו להילחם על הנראות בגוגל בתקווה לעלות את אחוז ההקלקות על תוצאות החיפוש של האתרים שהם מקדמים. ככה זה כשגוגל הופך מבמה לאתרים, למתחרה מול אתרים ע"י שימוש בתוצאות אפס, מודעות ממומנות, ועוד אלמנטים שגורמים לגולש להישאר בגוגל במקום להיכנס לאתר עצמו. אחת הדרכים לבלוט בתוצאות היום היא להטמיע סכמת FAQ על מנת לקבל תוצאה עשירה ובולטת יותר מגוגל.

מהי סכמת FAQ

 

סכמת FAQ (ראשי תיבות של Frequently asked questions) נועדה להטמעה בעמודי שאלות ותשובות או עמודים הכוללים בחלק מתוכנם שאלות ותשובות. בעזרת הסכמה חלק מהן מוצגות מתחת לתוצאות החיפוש של האתר המקודם. ניתן לראות שאלות מתחת לתיאור של תוצאת החיפוש ובלחיצה על כל שאלה נפתחת תשובה. כך זה נראה למשל תוצאת עמוד יס פלוס של אתר yes שהוטמעה בו סכמת FAQ.

 

סכמת FAQ
איך מטמיעים את הסכמה?

ניתן לחולל את הסכמה באחד הכלים הזמינים ברשת, למשל דרך הכלי של Rank Ranger.
בכלי תוכלו למלא את התשובה וגם את השאלה כאן:

 

מחולל סכמה ברנק רנגג'ר

והמערכת תחולל בעבורכם קוד שתוכלו לשלב אותו בקטע ה Body של קוד האתר. כך למשל הסכמה נראית כקוד:

 


אם יש לכם איש שיווק דיגיטלי או מקדם אתרים, בשלב מסויים, הוא ימליץ לכם להטמיע סכמות כאלה באתר. הוא יכול לעשות זאת בייחד עם המתכנת. אם אין לכם שירות קידום אתרים אורגני, תוכלו לפנות למתכנת שלכם ולבקש ממנו לבצע את התהליך.

איך עושים זאת בצורה יעילה?

אם תשתמשו בצורה לא נכונה בסכמה באופן נקודתי או באופן גורף באתר, גוגל עלול לפסול אותה במוקדם או במאוחר או מראש פשוט לא להציג אותה. יחד עם זאת, כבר קרה לי לא אחת שחוללתי סכמה בכלי מסוים וגוגל לא הציג אותה. לאחר שבוע מחקתי אותה ובניתי אותה דרך ה Rank Ranger ואז גוגל הציג אותה כעבור פחות 24 שעות. כך שאם זה לא עובד לכם בכלי אחד, תנסו בכלי אחר. ניתן להטמיע את הסכמה דרך הטאג מנג'ר או תוסף וורדפרס אבל אני ממליץ להטמיע אותו ישירות לקוד האתר ולא דרך צד שלישי.

בכל אופן כדי להקפיד על הכללים הבאים לפני שאתם מטמיעים סכמה. אלה כללים שאני קבעתי לעצמי ואני מאמין שהם נכונים לשימוש בסכמות FAQ.

אל תטמיעו סכמה בכל עמוד באתר – אל תעשו זאת בכח. רצוי להטמיע סכמה בעיקר בעמודי שירותים או מוצרים חדשים או בכאלה שבאופן טבעי מעוררים שאלות נפוצות רבות. תבצעו מחקר מילים על שאלות בנושאים המקודמים כדי להבין איזה עמודים זקוקים לסכמה.

הקפידו על תיאום בין מה שבפנים ולבין מה שבחוץ – אם אין לכם שאלות ותשובות בעמוד עצמו, אל תטמיעו סכמה כזו רק כדי לקבל נראות טובה בגוגל. הגולש ירצה לחפש את המידע בעמוד ולא ימצא אותו כי הוא לא קיים.זה עלול לעצבן את הגולש ולעלות את אחוז הנטישה. כמו כן, גוגל עלול שלא להציג סכמה כאשר אין שאלות ותשובות בתוכן העמוד עצמו.

בחנו איך נראות תוצאות החיפוש בביטוי הרלוונטי לפני שאתם מטמיעים סכמה – יש כבר 3-4 תוצאות חיפוש עם סכמה במילת המפתח שאתם מקדמים? סביר להניח שגוגל לא יציג את הסכמה שלכם גם אם היא תהיה רלוונטית. עוד לא ראיתי עמוד תוצאות חיפוש בגוגל שכולו מורכב מתוצאות הכוללות סכמות של שאלות ותשובות. אפילו לא בחצי ממנו.

הקפידו שהמידע בסכמה זהה למידע בעמוד – תדאגו שהסדר יהיה זהה. יש לכם 5 שאלות ותשובות בעמוד ואתם רוצים להציג 3, זה בסדר, אבל אל תבלבלו את הסדר. תחשבו על חווית המשתמש של הגולש כי זה גם מה שחשוב לגוגל.

תגרמו לגולש להיכנס פנימה במקום להישאר בחוץ – אחת מתופעת הלוואי של לוחמה בתוצאה אפס הקלקות, היא הגדלה של התופעה במקום צמצומה. לפעמים קורה שבמקום שהסכמה תבליט את תוצאת החיפוש היא גורמת לאנשים לקבל את כל התשובות מחוץ לאתר כך שאין להם סיבה להיכנס. תדאגו שהשאלות והתשובות משאירות טעם של עוד ורצון להיכנס ולקרוא הכל בהרחבה באתר עצמו. לכן יש חשיבות רבה לא רק לשאלות והתשובות אלא גם לכותרת ותיאור של העמוד.

המאמר עזר לך, את/ה מוזמן לשתף
שיתוף ב facebook

מאמרים נוספים

Call Now Button
נגישות