מחקר 2018: פחות אורגני, יותר ממומן ו- No-Click SERP

  1. ראשי
  2. קידום ממומן
  3. מחקר 2018: פחות אורגני, יותר ממומן ו- No-Click SERP


מחקר קליקים שבוצע על ידי חברת Jumpshot בעשרות מיליוני חיפושים בגוגל, מגלה ממצאים חדשים ומעניינים בין 2015 ל- 2018.

מאת: עמית אדלר

קצת לפני שראנד פישקין עזב את חברת MOZ, הוא פרסם מחקר מעניין מאוד בשיתוף Jumpshot בסוף 2017. כעת מגיע מחקר מעניין לא פחות, עם נתונים חדשים לגבי חלוקת הקליקים בגוגל בין 2015 ל-2018.

הנתונים שלהלן מתאימים לגוגל קום, ומן הסתם בישראל הם ככל הנראה יהיו שונים.
מדוע? ההסבר בהמשך.

הקליקים בדסקטופ במצב יציב

כפי שניתן לראות מהגרף, בין נובמבר 2015 לפברואר 2018 חלה ירידה משמעותית בקליקים אורגניים (71% לעומת 65%) לעומת עלייה זניחה בקליקים ממומנים (3.38% לעומת 3.82%).

סך הקליקים בדסקטופ צנח מ-75% לכדי 69%, אך למרות זאת אורגני עדיין מהווה 65% מהכניסות בממוצע.

jumpshot-sparktoro-desktop

הקליקים במובייל בצניחה משמעותית

לעומת הדסקטופ, זרם הקליקים במובייל סובל מירידה דרסטית שבעתיים. באותו טווח זמן חלה ירידה משמעותית בקליקים אורגניים (66.5% לעומת 38.9%), לעומת עלייה בקליקים ממומנים (2.5% לעומת 3.1%).

סך הקליקים במובייל צנח מ-69% לכדי 42%, וה"אשם" העיקרי הוא התשובות הישירות שגוגל מספקת עבור אחוז ניכר מהשאילתות. התשובות הישירות מופיעות משמעותית יותר במובייל, וגונבות יותר טראפיק לעומת דסקטופ – ש"סובל" פחות מהתופעה, מכיוון שגוגל משקיעה פחות בתשובות ישירות בדסקטופ.

באופן כללי אחוז ההקלקות במובייל נמוך יותר מדסקטופ ב-50%, ומה שמעניין במיוחד הוא שה-CTR הממומן במובייל כמעט זהה לדסקטופ (3% בממוצע). זאת לעומת אחוז ההקלקות האורגני, שירד בשליש במובייל אבל נשאר יחסית יציב בדסקטופ.

jumpshot-sparktoro-mobile

חיפושים ללא קליקים נמצאים בעלייה

ראינו את זה גם במחקר הקודם של Jumpshot, והמחקר הנוכחי רק מחזק את הטיעון – יש גידול משמעותי בחיפושים ללא קליקים בגוגל. אני קורא לזה No Click SERP.

כבר על ההתחלה ניתן לראות את ההבדל בין מובייל (ורוד) לדסקטופ (כחול). מה הסיבה לכך שבמובייל יש יותר חיפושים שמסתיימים ללא קליק?

סיבה אפשרית אחת היא שגוגל פשוט נותן מענה מדויק לצורכי המשתמש באמצעות התשובות הישירות, כך שאין צורך להקליק כדי להגיע למידע. סיבה אפשרית נוספת היא שגולשי דסקטופ נוטים יותר להקליק לעומת משתמשי מובייל.

הגידול ב- No-Click SERP במובייל הוא מרשים, ומעיד על כך שגוגל מצליחה להרוג 2 ציפורים במכה אחת: גם לתת תשובות ישירות שחוסכות בקליקים, וגם לצבור יותר קליקים בממומן. מי שמפסיד במובייל הוא האורגני.

jumpshot-sparktoro-noclick

מה עתידו של שיווק מבוסס-קליקים?

אומנם הנבואה ניתנה לשוטים – אבל ניתן לראות שלאט ובטוח אנו נעים אל עתיד בו יתרבו תוצאות מסוג No Click SERP, שאינן מצריכות קליק כדי להגיע למידע. בעוד שבגוגל.קום תשובות ישירות הפכו לחלק ניכר מהתוצאות, בישראל זה בקושי מורגש נכון לעכשיו (למעט חיפושים מאוד ספציפיים כגון מה השעה). זו הסיבה שציינתי כבר בהתחלה שהנתונים נכונים לגוגל.קום, ושבישראל הם ככל הנראה יהיו שונים. בגוגל ישראל עדיין אין מספיק תשובות ישירות שמפריעות לזרם הקליקים.

מצד אחד יש להניח שממצאיה של חברה אחת לא יכולים להעיד על הכלל, אבל מצד שני גם לא ניתן להתעלם מהממצאים. ההמלצה הטובה ביותר נכון לעכשיו היא להיות מוכנים מראש לעתיד הקרוב, שבו גם בישראל ייכנסו התשובות הישירות אל תוצאות החיפוש האורגניות.

תפריט
נגישות

השאירו פרטים כדי להזניק את העסק שלכם