פרסום בגוגל או בפייסבוק, מה עדיף לעסק שלי?
עסקים קטנים ובינוניים בדרך כלל אינם בעלי אמצעים המאפשרים להם לפרסם בתקציבים גדולים. בדיוק מהסיבה הזו כדאי לבחור לפרסם באינטרנט, מכיוון שעלויות הפרסום הדיגיטלי נמוכות בהשוואה למדיות המסורתיות (טלוויזיה, רדיו, עיתונות, שלטי חוצות).
מאת: עמית אדלר
גוגל ופייסבוק הן שתי ענקיות אינטרנט וטכנולוגיה, שאוחזות במרבית שוק הפרסום הדיגיטלי בעולם. אבל בבואנו לבחור היכן לפרסם – בגוגל או בפייסבוק – כיצד נדע מי מהם עדיף לעסק שלנו?
הנה השוואה קצרה בין שתי המערכות, שתעזור לכם לעשות סדר בעניינים.
יתרונות הפרסום בפייסבוק
טווח הגעה:
מעל 1.5 מיליארד משתמשים פעילים בחודש.
מעל אלף מיליארד דפים נצפים בחודש.
פוטנציאל הגעה ליותר מ-44% מכלל משתמשי האינטרנט.
אפשרויות טרגוט:
מיקום – טרגוט משתמשים לפי מדינה, מחוז, עיר, טלפון, מיקוד.
דמוגרפיה – גיל, מגדר, מצב משפחתי, השכלה, תפקיד ועוד.
Lookalike – טרגוט לקהל הדומה למאפיינים שכבר נאספו.
התנהגות – לייקים, שיתופים, מכשירי גלישה ועוד.
תחומי עניין – תחביבים, לייקים לעמודים ועוד.
מבקרים באתר – לפי טראפיק באתרים ודפי נחיתה.
פרסום במובייל:
אופטימיזציית מודעות לאנדרואיד ואפל.
מעל 22% מהכנסות פייסבוק ממודעות מגיעות ממובייל.
החזר השקעה:
עלות ממוצעת לקליק – פחות מ-1$. בקמעונאות 0.45$
עלות ממוצעת לאלף צפיות – 0.8 עד 1 $
אחוז הקלקה ממוצע – 0.027% עד 0.919%
אחוז המרה ממוצע – 1% עד 2%
עלות ממוצעת ללייק – 0.34 עד 1.57 $
יתרונות הפרסום בגוגל
טווח הגעה:
הגעה ליותר מ-2.6 מיליארד מחפשים בחודש.
מעל עשרות מיליארדי חיפושים בגוגל מדי חודש.
פוטנציאל הגעה ל-90% מכלל משתמשי האינטרנט.
אפשרויות טרגוט:
מיקום – מדינה, אזור, עיר בהם המשתמש ממוקם בזמן החיפוש.
דמוגרפיה – גיל, מגדר ומצב משפחתי.
שפה – לפי העדפות שפה.
מילות מפתח – לפי שאילתות חיפוש.
מילות שלילה – אי הכללה של מילים לא רלוונטיות.
מכשיר – מודעות במחשבים, סמארטפונים וטאבלטים.
פרסום במובייל:
בחירת תקציב מתאים למובייל וטאבלט.
אופטימיזציית מודעות למכשירים מבוססי WAP, אנדרואיד ואפל.
מעל 47% מהכנסות גוגל ממודעות מגיעות ממובייל.
החזר השקעה:
עלות ממוצעת לקליק – 0.35 עד 5 $
עלות ממוצעת לאלף צפיות – 2.75$
אחוז הקלקה ממוצע – 2%
אחוז המרה ממוצע – 2.35% (מסחר אונליין 1.84%, עסקים 2.23%, פיננסים 5%)
עלות ממוצעת להמרה – אפשר לקבוע ידנית
אם נרצה לסכם את ההבדל העיקרי והבולט ביותר בין שתי הפלטפורמות, ניתן להגיד פרסום בגוגל פועל לפי כוונה מפורשת של המשתמש, בעוד שפרסום בפייסבוק פועל לפי הסקת מסקנות על אופיו והתנהגותו של המשתמש. בעוד שגוגל טובה בעיקר בפענוח צרכים של כאן ועכשיו בהתאם לפעילות נקודתית, פייסבוק נשענת על מערכת דמוגרפית חזקה ביותר של כ-2 מיליארד משתמשים בכל העולם, שמנדבים מידע על עצמם מרצונם החופשי (פרטי הפרופיל, התגובות, הלייקים, השיתופים וכן הלאה).
כדאי לקחת בחשבון שהנתונים לעיל משתנים בתדירות יחסית גבוהה, כמעט מדי רבעון. בכל פעם נוספות יכולות חדשות לכל אחת מהפלטפורמות הללו, והן מאפשרות מיקוד ופילוח יעילים וטובים יותר לעומת שנים קודמות.
אז מי מנצח – גוגל או פייסבוק?
בגדול אפשר להגיד שזה תלוי.
תלוי מה הצרכים שלכם – אם אתם מחפשים מכירות מיידיות, פרסום בגוגל יהיה יעיל יותר. אם אתם מחפשים יצירת מודעות למותג ו/או לידים – פרסום בפייסבוק יהיה אפקטיבי. החלוקה הזו היא בהחלט לא חד משמעית, וכל פלטפורמה יכולה לספק לעתים גם מהיכולות של האחרת; אבל בגדול – זה ההבדל העיקרי.
אם באפשרותכם לפרסם בשני האפיקים במקביל, לכו על זה. כדאי להזכיר שלשתי מערכות הפרסום יש גם מגוון אפשרויות לשיווק מחדש (Remarketing), המאפשרות להמשיך ולפרסם למשתמשים שכבר עזבו את האתר / דף הנחיתה. בצורה כזו לא תבזבזו תקציבים לחינם על קהל שנכנס ויצא החוצה, ותגדילו את הסיכויים שהם יחזרו לבצע את הפעולה הרצויה.