צ'ט פייסבוק באתר: חיזוק הקשר עם הלקוח מעולם לא היה קל יותר
תדמית של עסק לא מתחילה ונגמרת אך ורק באסטרטגיה שיווקית. כמעט כל דבר מהווה חלק מתדמית עסקית, וזה כולל בראש ובראשונה גם את איכות שירות הלקוחות.
מאת: עמית אדלר
רובנו בעידן הדיגיטל סומכים על המלצות וחוות דעת, לא פחות מהמלצות אישיות שהגיעו מחברים ובני משפחה. עובדה זאת מקנה חשיבות ראשונה במעלה לשירות הלקוחות הניתן על ידי כל עסק – החל מהפנייה הראשונה, והרבה אחרי סגירת העסקה.
שירות לקוחות גרוע עלול להסתיים במפח נפש, שיוביל את הלקוח המאוכזב היישר לכתיבת ביקורת לא מחמיאה במיוחד. שירות לקוחות מעולה יעשה בדיוק את ההפך.
אלא שעסקים קטנים ובינוניים לא תמיד מגיעים עם מערכי שירות לקוחות בילט-אין, כמו אחיהם הגדולים. כשמדובר בעסק קטן או בינוני, שירות הלקוחות עשוי להסתכם פשוט בטלפון האישי של מקים העסק. לא יותר מזה.
מרגע שפייסבוק הפכה גם לפלטפורמה עסקית (ולא רק רשת חברתית כפי שהייתה בהתחלה), עסקים רבים זכו לאפיק נוסף של שירות לקוחות. ניהול דף הפייסבוק העסקי מאפשר לכל אחד לשלוח הודעה אישית למנהלי הדף, להגיב לפוסטים ולכתוב חוות דעת – ומנהלי הדף יכולים להגיב ולתת שירות בהתאם.
בתוך כך פייסבוק מסנג'ר הפך לאפיק תקשורת משמעותי בין משתמשי פייסבוק לעצמם, וכן בינם לעסקים רבים. הנתונים מדברים על 1.3 מיליארד משתמשים חודשיים פעילים (נכון לינואר 2018 לפי Statista), מספר זהה לאפליקציית וואצאפ החביבה על רובנו (שגם היא, אגב, שייכת לפייסבוק).
לאחרונה יצאה פייסבוק בהכרזה לא פחות ממרעישה – כל אחד יוכל להוסיף את פייסבוק מסנג'ר לאתר שלו, ולאפשר לגולשי האתר ליצור קשר ישיר עם העסק בפייסבוק.
אחלה, אבל מה זה נותן לעסק שלי?
צ'ט חינמי באתר – רוב שירותי הצ'ט ניתנים בתשלום כלשהו. הצ'ט של פייסבוק מסנג'ר ניתן חינם לכל אחד שיש בבעלותו דף עסק בפייסבוק.
סממן של אמינות – בעוד שהגולשים לא מכירים את רוב הצ'טים הווירטואליים הקיימים, וייתכן שאף יימנעו מלהשתמש בהם מסיבה זו בדיוק – הצ'ט של פייסבוק מוכר ליותר ממיליארד בני אדם. יותר אמין מזה לא תקבלו בזמן הקרוב.
שירות לקוחות מיידי גם מהאתר – אם עד היום יכולת לספק מענה ושירות רק מתוך פייסבוק, הרי שעם הצ'ט החדש אפשר לתת מענה גם לגולשים באתר שלך. פי 2 יותר אפשרויות בקליק אחד.
מענה אוטומטי עם צ'טבוט – האם תרצה לספק לפונים אליך מענה איכותי גם כשאינך זמין לשיחה? הצ'ט של פייסבוק מסנג'ר מאפשר לשלב צ'ט בוט שייתן מענה אוטומטי לכל בקשה או שאלה. בנוסף יש אופציות אחרות כגון שליחת ניוזלטר לכל מי שהסכים להירשם לבוט וכן הלאה.
איך זה ייראה באתר שלי?
לצורך דוגמה ראו את הצ'ט של פייסבוק המותקן באתר הזה, למטה בצד ימין. כפי שאתם רואים מופיע פופ-אפ קטן וכחול עם הלוגו של פייסבוק מסנג'ר, כולל חלונית שיחה.
כדי להתחיל שיחה / לשלוח הודעה תצטרכו להתחבר לפייסבוק שלכם (אם אתם כבר מחוברים – יופיע על גבי הצ'ט אייקון עם תמונת הפרופיל שלכם).
לחילופין, אם אינכם מעוניינים לקיים שיחה – פשוט הקליקו על סימן ה- X האפור בצד ימין בחלונית השיחה. החלונית תיסגר ויישאר רק האייקון הכחול.
מרגע שהתחברתם ושלחתם הודעה, השיחה תמשיך להתקיים במסנג'ר הטוב והמוכר לכם מפייסבוק.
טוב, שכנעתם – איך מתקינים?
יש כמה דרכים להתקין את הצ'ט של פייסבוק. חלקן פשוטות, חלקן מורכבות יותר.
במקום שנאכל לכם את הראש עם קודים והטמעות, דברו איתנו ונשמח להתקין לכם את הצ'ט בחינם.