קידום סרטוני וידיאו ביוטיוב (VSEO) – המדריך השלם
למקרה שלא שמתם לב, סרטוני וידיאו כובשים את הדיגיטל בסערה – גם בפייסבוק, גם ביוטיוב וגם במקורות נוספים. כי אם תמונה שווה אלף מילים, סרטון שווה כנראה מיליארד.
מאת: עמית אדלר
כשמדובר בעסקים, סרטונים הם כלי שיווקי מצוין המגדיל את הסיכוי למכור יותר. משתמשים נשארים 2 דקות יותר באתרים עסקיים כאשר משולבים בהם סרטונים, ויש להם סיכוי של כמעט פי 2 יותר לבצע רכישה בעקבות צפייה בסרטון.
אז אם ברור שזה הטרנד שיכול לעזור לכם להגדיל את העסק וההכנסות, עכשיו רק נשאר לברר איך בעצם עושים את כל זה. אז ארגנו לכם מדריך קידום וידיאו ביוטיוב (Video SEO = VSEO), שייתן לכם את כל השלבים הקריטיים לקבלת מרב החשיפה לסרטונים שלכם.
מעל 80% מהסרטונים המופיעים בתוצאות של גוגל הם סרטוני יוטיוב, לכן קל יותר לקדם סרטוני יוטיוב בגוגל מאשר סרטונים מסוג אחר. המדריך מתייחס לסרטונים הנמצאים ביוטיוב ובגוגל, למרות שפייסבוק הפכה למתחרה רצינית גם בתחום הזה. אך סרטוני פייסבוק (או סרטונים של ספקים אחרים כמו Vimeo) לא ממש צצים בתוצאות החיפוש של גוגל, לכן הם פחות רלוונטיים כשמדובר בקידום וידיאו בגוגל. כמובן שתמיד ניתן גם לפרסם בתשלום ביוטיוב, ולא לשים את כל הביצים בסל האורגני בלבד.
שלב 1 – מחקר מילים
מחקר מילות מפתח לקידום וידיאו שונה לגמרי ממחקר המבוצע לצרכים טקסטואליים. זאת מכיוון שמרבית הצפיות בסרטון יוטיוב מגיעות הודות להצעות אוטומטיות שיוטיוב נותן, ולא ממנועי חיפוש. רק 15% עד 25% מהטראפיק המגיע לסרטונים, מגיע הודות למנועי חיפוש.
סיבה נוספת היא שאנשים משתמשים בגוגל וביוטיוב בצורות שונות לגמרי – ביטוי של אלפי חיפושים בגוגל, עשוי לקבל רק כמה עשרות חיפושים ביוטיוב (ולהפך).
אז איך מבצעים מחקר מילים לקידום סרטונים?
לוקחים בחשבון את ההצעות האוטומטיות של יוטיוב, בודקים את נתוני האנליטיקס של סרטונים שכבר העליתם ומרגלים אחרי מתחרים.
1. ההשלמות האוטומטיות ביוטיוב זהות להשלמות האוטומטיות של גוגל, וממש מגלות לכם אילו ביטויים אנשים מחפשים. ההבדל כמובן טמון בסוגי החיפושים והביטויים וכן בנפחי החיפוש (כפי שצוין קודם לכן):
2. בהנחה שכבר העליתם כמה סרטונים בעבר והם צברו צפיות ואינטראקציות, יוטיוב אנליטיקס יכול בהחלט לספק לכם תובנות חדשות. באמצעות ביטויי החיפוש הללו תוכלו לבצע מחקר מילים מקדים ואף אופטימיזציה לסרטונים הקיימים בערוץ שלכם. כמו כן תוכלו ליצור סרטון חדש המתמקד ספציפית בכל מילת מפתח חדשה שמצאתם (ראו שלב 2 בהמשך).
מעבר לכך, יוטיוב אנליטיקס עוזר לכם להבין מתי כל סרטון הצליח לרתק את הצופים. בדקו מה בסרטון גרם לכך, ושכפלו את המהלך הזה גם בסרטונים הבאים שלכם.
3. ריגול אחר מתחרים תמיד היה חלק משמעותי מכל קמפיין SEO, וקידום סרטונים לא שונה. חפשו בגוגל וביוטיוב את הביטויים הרלוונטיים לכם, בדקו אילו תוצאות וידיאו מוצגות לכם והיכנסו לכל סרטון כדי לבדוק כיצד הוא בנוי:
האם הכותרת מעניינת ומכילה את מילת המפתח?
האם התיאור מפורט וכולל גם הוא את מילת המפתח?
מה כתוב בתגיות המצורפות בתחתית הסרטון?
כמה צפיות, תגובות ולייקים קיבל הסרטון?
מה אורך הסרטון? סרטונים ארוכים נוטים לקבל מיקומים טובים יותר.
וכן הלאה.
שלב 2 – יצירת סרטונים
מעל 90% מהצרכנים מעדיפים לראות סרטון אודות מוצר, מאשר לקרוא טקסטים עליו. עם נתון כה חד משמעי, עסקים לא יכולים להרשות לעצמם לפספס את ההזדמנויות הטמונות ביצירת סרטונים אפקטיביים שעונים על צורכי המשתמשים.
חיפוש סרטוני "איך עושים" נמצא בעלייה של 70% מדי שנה במהלך השנים האחרונות. אנשים מעדיפים לראות סרטון שידריך אותם כיצד עושים יוגה או כיצד להשתמש במוצר כלשהו, וזו הזדמנות פז עבור משווקים ובעלי עסקים לנצל את הפלטפורמה הזו.
אתם יכולים לנסות את כוחכם עם סרטון ויראלי, סטייל "הכלה הרוסייה", שגרף מאות אלפי צפיות והביא ים פניות לעסק ששילם עליו (הסרטון נכתב והופק על ידי גאון השיווק סניה ולדברג, יש לציין). לחילופין אתם יכולים להתרכז בסרטונים אינפורמטיביים או הומוריסטיים קלילים יותר, בפחות השקעה.
כדי להתברג גבוה ביוטיוב, עליכם ליצור סרטונים אטרקטיביים ככל שניתן. אבל מה זה בעצם אומר, "אטרקטיבי"? הרי משהו שנראה לי מעניין עלול לשעמם מישהו אחר.
למרבה המזל, בעולם של יוטיוב יש הגדרות ספציפיות מאוד לסרטון אטרקטיבי – זמן צפייה, שימור משתמשים, מעורבות משתמשים, אחוז הקלקה ועוד. כעת נרחיב מעט על כל אחד מהפרמטרים הללו.
1. זמן צפייה כולל – כמה דקות צפייה בסך הכול נצברו לטובת סרטון מסוים? כלל האצבע הוא שככל שהסרטון ארוך יותר, כך סיכוייו גדלים להגיע למיקומים טובים יותר. זה לא תמיד כך בפועל, אבל סטטיסטית זה המצב. סרטונים ארוכים יותר, של 14 דקות בממוצע, מגיעים למיקומים גבוהים יותר. עשו את הסרטון שלכם בין 8 ל-15 דקות.
2. שימור משתמשים – מתוך זמן הצפייה הכולל של המשתמש, כמה הוקדש לסרטונים שלכם? גם פה, ככל שהמספר גבוה יותר – כך ייטב לכם ולסרטונים. כדי "להדביק" את הגולשים לסרטונים שלכם, השקיעו במיוחד ב-15 השניות הראשונות ודאגו לכך שהן יתפסו את תשומת הלב. כמו כן השתמשו בהפסקות בין כל קטע לקטע הבא אחריו (למשל, פאוזה הומוריסטית בכל דקה וחצי).
3. זמן שהייה כולל ביוטיוב – אחרי שהמשתמשים צפו בסרטון/ים שלכם, כמה זמן הם נשארו ביוטיוב? כמובן שגוגל מעוניינת שימשיכו לצפות בסרטונים נוספים, ויישארו בפלטפורמה כמה שיותר זמן. כדי לעשות זאת ביעילות, צרו רשימות צפייה (פלייליסט) שיעברו אוטומטית בין הסרטונים שלכם. בנוסף קשרו מסרטון אחד לאחר וכן לערוץ עצמו.
4. מעורבות משתמשים – ככל שלסרטונים שלכם יש יותר לייקים, תגובות, שיתופים, רישומים לערוץ והוספה לפלייליסט קיים, כך גדלים מדדי מעורבות הגולשים. כדי לעשות זאת ביעילות בקשו מהצופים להגיב על תוכן הסרטונים ולהירשם לערוץ שלכם. כמו כן הקפידו לענות לכל אלו שמגיבים, אחרת התעלמות תגרור התעלמות. תגובות הן אחד הסיגנלים החשובים ביותר בקידום ביוטיוב, ולכן רצוי לעודד תגובות עם שאלות ספציפיות ככל הניתן (לדוגמה: "מה הייתם בוחרים – מוצר 1 או מוצר 2 – ואיך הייתם משתמשים בכל אחד").
שלב 3 – אופטימיזציה ומדדי סמכות
בדיוק כמו כל עמוד באתר שצריך לעבור שיפור ומיטוב (אופטימיזציה), כך גם כאשר מדובר בסרטון. מדד הסמכות (Authority) שניתן לכל ערוץ יוטיוב, משחק תפקיד ישיר ועקיף בשאלה כיצד כל סרטון ידורג בתוצאות. סרטון חדש שפורסם בערוץ ותיק בעל קהילה משגשגת סביבו, ידורג מהר יותר לעומת אותו סרטון בדיוק שיפורסם בערוץ חדש לגמרי.
כותרת – כמו בתוצאות החיפוש שכולנו מכירים, הטייטל הוא הדבר הראשון והבולט ביותר שניצב מול עינינו. בדיוק מסיבה זו, הטייטל צריך לפעול בשתי רמות בו-זמנית: מצד אחד לכלול את מילת המפתח שאליה אנו מכוונים, ובמקביל לגרוף כמה שיותר הקלקות ביחס לצפיות (CTR). אז ודאו שמילת המפתח שלכם ניצבת בתחילת הטייטל, ושהוא אטרקטיבי מספיק כדי שירצו להקליק עליו. הוספת השנה ועוד ביטוי בסוגריים יכולים להקפיץ מיקומים משמעותית. למשל: "כמה זמן לוקח לקדם אתר [מחקר 2018]".
תיאור – בתחתית כל סרטון יש מקום לטקסט חופשי, אז נצלו את המקום הזה היטב. בכל סרטון כתבו בין 100 ל- 200 מילים שיתארו את תוכן הסרטון – ואל תשכחו להוסיף את מילת המפתח פעם אחת בהתחלה ופעם אחת בסיום. זה עוזר גם ליוטיוב ולגוגל להבין במה מדובר, וגם מאפשר לסרטון שלכם לצוץ בתדירות גבוהה יותר בהצעות לסרטונים נוספים. כמו כן, כדאי תמיד להוסיף גם קישור לאתר שלכם (רק את הקישור המלא, כולל http, אחרת הוא לא יהיה לחיץ).
תגיות – אומנם חשיבות התגיות הצטמצמה פלאים, אבל מכיוון שיוטיוב מבקש להוסיף תגיות לכל סרטון – הקדישו לכך כמה רגעים. הוסיפו עד 6 תגיות המתארות את הסרטון: הראשונה תהיה מילת המפתח העיקרית, עוד 2-3 ואריאציות של המילה העיקרית ולבסוף 1-2 תגיות כלליות שמתארות את התחום הנדון. בנוסף התגיות עוזרות לכם להשתחל לרשימת הסרטונים המומלצים בצד – פשוט בדקו אילו סרטונים בנישה שלכם עולים בהמלצות, והוסיפו בדיוק את אותן תגיות באותו סדר גם אצלכם.
תמלול – אם זה אפשרי, העלו לעמוד הסרטון גם את התמליל הטקסטואלי. זה בהחלט יכול לשפר את סיכויי הסרטון להופיע במיקומים גבוהים יותר.
שיפור CTR – אחוז ההקלקה הוא מדד משמעותי בגוגל, אז כדאי להקדיש את הזמן לביצוע אופטימיזציה גם בנושא זה. בהקשר של יוטיוב, CTR משמעו היחס בין כמות הפעמים שהסרטון הופיע בתוצאות החיפוש, לבין כמות הפעמים שהקליקו עליו. מן הסתם נרצה שהיחס הזה יהיה כמה שיותר גבוה, ולכן נפעל בהתאם:
הכותרת צריכה להיות אטרקטיבית מספיק כדי שיקליקו עליה (למשל: 10 סיבות לכך שמודעות הפייסבוק שלך לא עובדות).
תמונת התצוגה המקדימה צריכה להיות מושכת אף היא, כי המוח קודם סורק-ויזואלית ורק אחר כך קורא.
100 התווים הראשונים בתיאור חייבים להיות אטרקטיביים, מכיוון שבתוצאות החיפוש לא מוצג כל התיאור כולו אלא רק חלקו הראשון.
תמונת הסרטון צריכה לבלוט ולכן חשוב להוסיף תמונה בצבעים מנוגדים לצבעי יוטיוב, שהם בדרך כלל שחור, לבן ואדום.
מיתוג ומסר שיווקי – הערוץ שלכם צריך לבלוט במיתוג שלו ובמתן מענה לשאלה "במה אתה שונה משאר הערוצים ביוטיוב". תמונת השער בראש הערוץ צריכה להיות ייחודית לכם, עם הלוגו והסלוגן (אם יש סלוגן). כמו כן בראש הערוץ יש אפשרות להוסיף קישור לאתר ולמדיה חברתית – אל תפסחו על זה.
אם יש באפשרותכם לכלול פתיח זהה בכל סרטון, עם הלוגו והסלוגן, תחזקו את המסר שאתם משדרים ואת נוכחות המותג שלכם. כמו כן בטאב האודות / מידע על הערוץ, כתבו תיאור ייחודי לכם ושלבו את הסלוגן כבר בהתחלה, לצד כמה מילות מפתח עיקריות שקשורות לתחום העיסוק שלכם.
צרו פלייליסטים לפי נושאים (קצת בדומה לקטגוריות או תגיות), כך שכל פלייליסט יעסוק בנושא אחר ויכלול את הסרטונים הרלוונטיים מכלל הסרטונים שלכם. ודאו שכל פלייליסט מקבל שם ותיאור ייחודיים לו, עם מילת מפתח ייחודית. זה יסייע לסרטונים שלכם לצוץ בתוצאות החיפוש.
הגדילו את כמות הנרשמים לערוץ היוטיוב שלכם – כבר בעמוד הבית של הערוץ ודאו שיש סרטון קבוע וקצר (פחות מדקה), שעונה על שאלות כמו מי אתם, למה דווקא אתם ולא מישהו אחר ולמה כדאי להירשם לערוץ שלכם. בנוסף כדאי להוסיף לכל סרטון קריאה לפעולה, כגון "הירשמו לערוץ וקבלו עוד טיפים של מקצוענים". אם מישהו טרח לצפות בכל הסרטון והגיע לסופו, סיכוייו להירשם לערוץ גבוהים יותר. נרחיב על כך בסעיף הבא.
הוסיפו קישור לערוץ היוטיוב מהאתר/ים שלכם, לצד שאר פרופילי המדיה החברתית (פייסבוק וכו').
שלב 4 – הגדילו את כמות הנרשמים
1. השתמשו בסימן מים
סימן מים (Watermark) מאפשר לכם להוסיף שכבת מידע קבועה על גבי כל סרטון. הנקודה היא שרבים משתמשים בסימן כדי לקבע את הלוגו שלהם או להוסיף הערה כלשהי. אז במקום זאת, פשוט הוסיפו סימן מים שדומה לכפתור הרישום של יוטיוב (כן, הכפתור האדום). בריאן דין הגדיל את כמות הנרשמים לערוץ שלו ב-69% רק על ידי הוספת אפשרות להירשם דרך סימן המים.
2. ישמו את נוסחת TOP בסרטון הפתיחה של הערוץ
בניגוד לסרטונים הרגילים בערוץ, סרטון פתיחה מוצג בעמוד הראשי ומיועד להסביר למשתמשים מהי מהות הערוץ שלכם. הכינו את סרטון הפתיחה לפי נוסחת TOP, והגדילו את כמות הנרשמים לערוץ:
T – קהל המטרה שלכם (Target audience) – פנו לקהל שלכם ב-10 השניות הראשונות של סרטון הפתיחה, וידעו אותו שהערוץ מיועד לו: אימהות שרוצות לחזור לכושר אחרי לידה, אנשים שרוצים לדבר בהצלחה מול קהל וכן הלאה.
O – הסיפור שלכם (Origin story) – ספרו בקצרה למה הקמתם את הערוץ, מאיפה התחלתם והיכן אתם נמצאים היום. זה יעזור לבדל אתכם משאר הערוצים באותו תחום, ויחבר את קהל היעד שלכם אליכם באופן אישי.
P – בקשו מהם להירשם (Pitch to subscribe) – בסיום סרטון הפתיחה (וכל סרטון אחר שלכם) בקשו מהצופים להירשם לערוץ, כדי שיוכלו ליהנות מכל היתרונות. בנוסף צרו מסך סיום עם כפתור רישום שיסייע להגדלת כמות הנרשמים.
3. הגיבו לכל תגובה
ככל שתגיבו בעקביות לכל התגובות בסרטונים שלכם (ובכלל בנכסים הדיגיטליים שלכם), כך תגדילו את הסיכוי להרשמה לערוץ. אפילו אם מדובר בתגובה קצרה (תודה רבה) או רק באייקון של Thumbs up – זה יכול לעשות את העבודה. המשתמשים מקבלים מייל על כל תגובה חוזרת שלכם. כמו כן אל תשכחו להגיב גם לתגובות שליליות בצורה רגועה ולא מתלהמת.
בונוס קטן – בכל תגובה שאהבתם ניתן לעשות "לייק" בצורת לב. ברגע שתעשו זאת, כותב התגובה יקבל מייל שיכול להגדיל את האפשרות לכך שיירשם לערוץ שלכם.
4. הבליטו את הסרטונים המוצלחים ביותר
היכנסו לאנליטיקס של ערוץ היוטיוב, ותחת Subscribers >> Youtube watch page תוכלו לראות אילו סרטונים הביאו הכי הרבה נרשמים. אם תציבו את הסרטונים הללו במקום בולט בערוץ, תוכלו לגרוף עוד נרשמים. לדוגמה, סרטון הפתיחה שלכם יכול להיות אחד מהסרטונים המוצלחים ביצירת נרשמים. אפשרות נוספת היא ליצור פלייליסט שבראשו יוצב אחד מהסרטונים המוצלחים, ולאחר מכן לוודא שאותו פלייליסט יוצב במקום בולט בעמוד הראשי בערוץ.
5. השקיעו במיתוג ובבידול
רבים חושבים שאם פשוט ישקיעו בתוכן זה יעשה את העבודה לבד – אבל מסתבר שזה לא כך. כדאי מאוד להשקיע את הזמן בערוץ ממותג שמבדל את עצמו משאר הערוצים באותו נושא. השתמשו בלוגו מקורי משלכם בתמונת השער וכן בסלוגן שמבהיר מיידית, בשורה אחת, מה הולכים לקבל כאן. את הסלוגן שלבו טקסטואלית גם בעמוד האודות בערוץ.
6. הוסיפו את "הסרטון הבא" במסך הסיום
ככל שתגדילו את כמות הסרטונים הנצפים בסך הכול, תגדילו גם את הסיכוי שהערוץ יקודם בתוצאות החיפוש וכן את הסיכוי לקבל יותר נרשמים. לכן במסך הסיום של כל סרטון, המליצו על הסרטון הרלוונטי הבא בתור לצפייה: "צפו בסרטון הבא", "עוד סרטון באותו נושא" וכן הלאה. צרו מסך סיום של 10 עד 20 שניות, ובו הציגו את הסרטון הבא בתור יחד עם כפתור רישום לערוץ. אם אין לכם סרטון רלוונטי לנושא הקודם, המליצו על אחד מהסרטונים החזקים שהוזכרו בסעיף 4.
7. שפרו את שיעורי הצפייה
שיעור צפייה (Audience Retention) הוא אחוז הצפייה מתוך אורכו המלא של הסרטון. אם סרטון מסוים נמשך דקה והמשתמשים צופים בו 30 שניות, שיעור הצפייה הוא 50%. ככל ששיעור הצפייה יהיה קרוב יותר ל-100% בכל אחד מהסרטונים שלכם, כך תופיעו במיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש ותגרפו יותר נרשמים. כדי לשפר את שיעורי הצפייה, שלבו בכל סרטון אלמנטים "מפריעים". על מנת שהסרטון לא יהיה סטטי ומשעמם, ודאו שבכל כמה שניות יצוץ משהו חדש – זווית צילום אחרת (מרכז, ימין, שמאל); טקסטים קצרים; מעברים ויזואליים בין נושאים וכן הלאה.
8. כתבו עמוד אודות מפורט
בכל ערוץ יוטיוב יש טאב "אודות" – אל תזניחו אותו. אנשים ירצו לדעת מי אתם בפירוט גדול יותר, ולכן צריך להשקיע גם שם. לכן כבר במשפט הראשון כתבו את הסלוגן המבדל אתכם משאר הערוצים (ראו סעיף 5). לאחר מכן הרחיבו בנושא הבידול שלכם – מה הופך אתכם לייחודיים או יותר טובים? מהם הנושאים בהם אתם עוסקים בערוץ? וכן הלאה. שלבו בתיאור כמה מילות מפתח עיקריות ורלוונטיות לתחום העיסוק שלכם. סיימו את עמוד האודות עם קריאה להירשם לערוץ.
שלב 5 – קידום הסרטונים בגוגל ובמקורות נוספים
בכל דקה עולים ליוטיוב סרטונים בהיקף של מאות שעות צפייה. כדי לבלוט ולהתקדם בתוך ים הסרטונים הזה, צריך לקדם היטב את התוכן שלכם.
אז אחרי שבחרתם את מילת הקידום הנכונה, יצרתם סרטון אטרקטיבי (סעיף 2) וביצעתם אופטימיזציה (סעיף 3), כל מה שנשאר לעשות הוא "לדחוף" ולפרסם את הערוץ ואת הסרטונים במספר דרכים.
הטמיעו כל סרטון באתר שלכם – היתרון הגדול של סרטוני יוטיוב, הוא שלא רק שניתן להטמיע אותם באתרי אינטרנט, אלא שכל צפייה בסרטון שהוטמע מצטרפת לכלל הצפיות בתחתית הסרטון. הטמעות וידיאו הן גורם דירוג ביוטיוב, ובנוסף הן מהוות קישור לסרטון שלכם.
הוסיפו קישורים לסרטונים נוספים מתוך כל סרטון – הסרטון הסתיים? הוסיפו קישור לסרטון הבא בתור או לסרטון רלוונטי אחר או לרישום לערוץ כולו. זה יכול לעשות פלאים לזמן השהייה הכולל בערוץ היוטיוב.
הוסיפו סרטון פתיחה בערוץ היוטיוב שלכם – סרטון הפתיחה שמופיע בדף הבית של הערוץ (Featured Video), גורם ליוטיוב להמליץ על סרטונים נוספים שלכם בסיום כל סרטון. שווה בהחלט.
שתפו את הסרטונים במדיה חברתית – הרשת החברתית החזקה ביותר בישראל היא פייסבוק (לעומת ארצות הברית, שם גם טוויטר מככב). אז אם יש לכם עמוד עסקי, שתפו את הסרטונים גם בפייסבוק כדי לקבל עוד חשיפה.
אם אתם חברים בקבוצות פייסבוק רלוונטיות – קישור לסרטון שלכם ברגע המתאים ובנושא המתאים, יכול להוסיף לכם צפיות וזמן שהייה. אומנם לפייסבוק אין השפעה על מיקומים בגוגל, אבל אם אפשר לקבל עוד כניסות ועוד צפיות בחינם ממקורות נוספים – אל תוותרו על מכרה הזהב הזה.
טיפ של מקצוענים – פייסבוק לא אוהב שמוציאים את הגולשים החוצה, אז מומלץ לפעול באחת משתי דרכים:
1. במקום להדביק את הקישור בשורת הסטטוס ולחכות שתיווצר תצוגה מקדימה של הסרטון, הקדישו כמה רגעים והעלו תמונה רגילה לשורת הסטטוס. לצד התמונה תנו כותרת אטרקטיבית ואז את הקישור. פייסבוק נותן לזה עדיפות על פני שיתופי תצוגה מקדימה.
2. דרך נוספת היא פשוט להעלות את הסרטון מחדש גם בפייסבוק. אומנם זה לא ישפר את מיקומי הסרטון בגוגל, אבל זה בהחלט ישפר את נראות המותג שלכם בפייסבוק. לדוגמה, איש ה-SEO ניל פאטל מעלה את הסרטונים שלו גם לפייסבוק וגם ליוטיוב, וגם מטמיע אותם באתר.
קשרו אל הסרטונים מאתרים רלוונטיים – בדיוק כמו כל קידום אורגני אחר בגוגל, גם פה יש חשיבות גדולה לקישורים נכנסים (וכמובן גם להטמעת הסרטונים, כפי שצוין קודם לכן). פורומים, אתרי שאלות ותשובות, תגובות בבלוגים, פוסטים אורחים שכתבתם באתרים אחרים, כתבות יחסי ציבור וכל מקור אחר ברשת האינטרנט יכול לשמש אתכם למטרה זו.
הפיצו את הסרטונים ברשימות התפוצה שלכם – אם יש לכם רשימת תפוצה של אנשים שנרשמו לניוזלטר או למועדון לקוחות, השתמשו ברשימה זו כדי לקדם את הסרטונים. אומנם אין לכך השפעה על הקידום האורגני שלהם ביוטיוב או בגוגל, אבל ככל שיותר אנשים ייחשפו לסרטונים – כך ייטב לכם בסופו של דבר.
השתמשו ברימרקטינג – אומנם שיווק מחדש אינו משפיע על קידום אורגני, אך כיום שום עסק לא יכול להרשות לעצמו לוותר על סוג כזה של פרסום. הכינו קמפיינים של רימרקטינג עבור מי שצפה בסרטונים שלכם, בהתאם להגדרות המתאימות לכם ולעסק (10 שניות ומעלה, לפחות 50% מהסרטון וכן הלאה). כך המותג שלכם יקבל חשיפה נוספת, שתסייע למשתמשים "להתבשל" עד הרגע שיבשילו לכדי ליד או רכישה.
בהצלחה!