שיווק באינטרנט – כל השיטות הכי פופולריות ומצליחות

  1. ראשי
  2. מדריכים
  3. שיווק באינטרנט – כל השיטות הכי פופולריות ומצליחות

שיווק באינטרנט הוא פרקטיקה לקידום מוצרים, שירותים ומותגים ברשת. הוא נועד להשפיע על החלטות הרכישה של הלקוחות ברשת ובכוחו להניע מכירות. הוא מאפשר לנצל את אפיקי הדיגיטל השונים כדי להגיע לקהלי יעד מגוונים, כאלו שלא ניתן היה להגיע אליהם באמצעי התקשורת המסורתיים ההמוניים.

מאת: ארז פז

ארגז הכלים של משווקים באינטרנט גדוש בטקטיקות יעיליות ובשלל ערוצים לשווק בהם, ביניהם: קידום אתרים במנועי חיפוש, קמפיינים ממומנים כגון פרסום בגוגל או פרסום בלינקדאין, שיווק תוכן, פרסום בדוא"ל, פרסום בפייסבוק, באינסטגרם, בטיקטוק, שיווק שותפים, פרסום מקומי ועוד. אך לארגז הכלים העצום הזה אין משמעות ללא אסטרטגיית שיווק מאורגנת ומותאמת אישית.

אסטרטגיית שיווק באינטרנט מותאמת אישית

עולם השיווק באינטרנט לא מפסיק להתפתח, ובמקביל גם הלקוחות הופכים מתוחכמים יותר, ככל שהטכנולוגיות מתקדמות יותר הציפיות שלהם עולות והעדפות שלהם משתנות. משווקים שאינם מסתגלים לשינויים המתמידים ומאמצים אסטרטייגת שיווק מתקדמת ומותאמת אישית לכל לקוח ולקוחה מתקשים לעמוד בקצב. יצירת אסטרטגית שיווק מותאמת אישית אינה עוד טרנד, היא הכרחית להצלחה ובבסיסה – הבנת הלקוח והכרות עם הזירה העסקית שבה הלקוח פועל.

אסטרטגיית שיווק יעילה באינטרנט היא כזו המבוססת על הבנת מורכבות העסק, הבנת התעשייה והכרות עם קהל היעד. היא מהדהדת את החזון של הלקוח ובנויה על יעדיו.

הניסיון שלנו בוובסם לימד אותנו כי יש להגדיר לכל לקוח ולקוחה את המטרות הייחודיות שלהם, בהתאם לשאיפויותיהם, מטרותיהם וצרכיהם. בין אם מדובר בהעלאת המודעות למותג ובין אם מדובר בהגדלת היקף המכירות, יעדי הלקוח וחזונו משמשים כוכב הצפון, המנחה את אסטרטגיית השיווק שלנו עבורו.

אסטרטגיית שיווק באינטרנט חייבת להיות מותאמת אישית ללקוח וגם לקהלי היעד של כל לקוח, ובנוסף עליה להיות גם פרגמטית ולהתחשב במשאבים הפיננסים העומדים לרשות כל לקוח. הקצאת תקציב יעילה בין ערוצי הדיגיטל השונים – מדיה חברתית, פרסום בגוגל, שיווק תוכן כגון: פרסום באאוטבריין ובטאבולה פרסום בלינקדאין, פרסום ביוטיוב כו' – מבטיחה אפוא טווח הגעה אופטימלי. כאשר תקציב הלקוח קובע את היקף האסטרטגיה השיווקית. תקציב קטן עשוי לדרוש התמקדות באסטרטגיות חסכוניות כמו שיווק אורגני במדיה חברתית, בעוד שתקציב גדול יותר יכול לאפשר קמפיינים פרסומיים רחבי היקף – בתשלום. יתרה מכך, התקציב, כמו האסטרטגיה, צריך להיות מודולארי, גמיש, ניתן להתאמה ולאפשר הקצאה מחדש בהתאם לביצועים. גישה דינמית זו מבטיחה שהתקציב מנוצל ביעילות תוך התמקדות במאמצי השיווק המניבים ביותר.

תזמון חשוב אף הוא וגם הוא ייחודי לכל לצרכים של כל לקוח. כך למשל יש יעדי שיווק הדורשים התייחסות מיידית, למשל השקת מוצר חדש הדורש יצירת מסע פרסום מיידי ואגרסיבי, ומנצל את ההתרגשות והסקרנות הראשונית סביב המוצר או השקת מבצעים מוגבלים בזמן. כך שהבנת הדחיפות חיונית אף היא לבניית אסטרטגיה המניבה תוצאות.

אם ניקח לדוגמה אסטרטגיית שיווק באינטרנט עבור מותג אופנה המתגאה בשימוש בחומרי גלם ברי קיימא, הרי שהאסטרטגיה תדגיש ערכים אלו. פילוח קהל היעד יתבסס על לקוחות בעלי מודעות אקולוגית, תקציב הפרסום יושקע בפרסום סרטוני "מאחורי הקלעים" של תהליך הייצור הידידותי לסביבה ברשתות חברתיות, ביוטיוב ובפרסום באימייל, ויכלול שיתופי פעולה עם משפיענים המזוהים עם איכות הסביבה. בנוסף, התזמון של הקמפיינים השונים יותאם לאירועים סביביתיים מרכזיים דוגמת יום כדור הארץ.

כיצד שיווק באינטרנט התפתח מאז ועד היום?

שיווק באינטרנט התפתח מאוד בעשורים האחרונים, ועם יד על הלב – זה די מדהים לראות איזו אבולוציה משמעותית הוא עבר ואיזו דרך הוא עשה, מתקופת ה-Web 0.1 לאקוסיסטם הדינמי והמתוחכם שהוא היום.

זה התחיל בשנות ה-90, כאשר האינטרנט עצמו היה בחיתוליו, וכך גם השיווק בו. תקופה זו התאפיינה באתרי אינטרנט סטטיים, HTML בסיסי ואינטראקציות מוגבלות בפורומים. השיווק היה די פרמיטיבי והערוצים היו מוגבלים למייל ולאתרי אינטרנט, כאשר מודעות באנרים בעלי גרפיקה נוצצת וקריאות פשוטות לפעולה היו הכלים העיקריים בארגז המשווקים באיטרנט. אך עם הזמן האינטרנט התפתח.

היום דברים השתכללו וכבר לא נראים כמו פעם. קידום אתרים אורגני הוא כבר לא משחק של קישורים בלבד אלא מערכת מורכבת של שיפור חוויית משתמשים ומתן ערך ממשי לגולשים. שיווק בדוא"ל הוא שילוב בין אמנות השכנוע, איסף חכם של נתונים והתאמה אישית של מסרים, ומערכות הפרסום של גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכו' – הן שדה פרסום עליו מתמודדים מיליוני מפרסמים, המבוסס על נתונים ובינה מלאכותית ומאפשר טרגוט מדויק.

כלי בינה מלאכותית יוצרים אוטומציה שהיא חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית שיווק באינטרנט, צ'טבוטים מחליפים את שירות הלקוחות האנושי, AI עוזר להתאים ולהפיק בקלות תוכן, תמונות וסרטונים, וכלי ניתוח מבוססי בינה מלאכותית מספקים למפרסמים תובנות מעמיקות ומאפשרים להם לקבל החלטות מבוססות נתונים. באשר לעתיד, אפשרת להניח בביטחון שהבינה המלאכותית תמלא תפקיד גדול עוד יותר, ושהמציאות הדיגיטלית והפיזית ישתלבו ביתר שאת תודות למטאוורס ולמציאות המדומה והרבודה.

מנוע החיפוש של גוגל – ב-1998 חברת גוגל החלה לפעול והתגלתה כשחקן דומיננטי, כשהביאה אלינו את מנוע החיפוש שעשה לנו "סדר באנטנרט" ודירג עמודים ואתרים. הופעת מנוע החיפוש הולידה ערוץ חדש לשיווק באינטרנט – עמודי התוצאות. אופטימיזציה למנועי חיפוש, SEO, הפכה חשובה ולחלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק אונליין, ומשווקים דיגיטליים עשו ועדיין עושים הכול כדי לדאוג שאתרי הלקוחות שלהם ידורגו בראש תוצאות החיפוש במילות מפתח רלוונטיות. אם בהתחלה היה מספיק לשלב תגיות מטא ולדאוג לכמה קישורים, הרי שהיום כדי להגיע למיליוני הגולשים המשתמשים במנוע חיפוש יש לאמץ אסטרטגיות קידום אתרים מתקדמות הרבה יותר, ולהיות עם היד על הדופק בכל ההתפתחויות החדשות. כך למשל, אם מסתכלים על עמוד התוצאות, ה-SERP, של גוגל רואים שהוא עבר מהפכה של ממש. מעמוד אנמי שמציג קישורים לאתרי אינטרנט בלבד, כיום עמוד התוצאות של גוגל הוא חגיגה של תמונות, קישורים, מידע, הצעות לרכישה, מדריכים ועוד.

תמונה מספר 1: דף תוצאות פשוט של גוגל. קרדיט תמונה: Google

תמונה מספר 2: דף התוצאות העשיר החדש של גוגל בארה"ב כיום. קרדיט תמונה: https://blog.google/products/search/generative-ai-search/

גם הבינה המלאכותית היא חלק בלתי נפרד מענקית החיפוש – גוגל. כאשר רק לאחרונה חברת גוגל השיקה דרך חדשה וטבעית לבצע חיפושים דרך הטלפון החכם, למשתמשי אנדראויד -Circle to Search, או מעגל לחיפוש. כאשר גולשים רואים פריט שמעניין אותם בזמן הגלישה שלהם, הם יכולים להקיף אותו בעיגול במסך המגע וגוגל ימצא מהיכן הפריט ויספק מידע כיצד ניתן להשיג אותו או פריטים דומים לו ברשת. כלומר החיפוש עבר מחיפוש על ידי הקלדת טקסט לחיפוש אינטואיטיבי של תמונה. כרגע יישום זה פעיל בארצות הברית, אבל עד מהרה הוא יגיע אלינו והוא יחולל מהפכה באופן שבו מקדמים אתרים. כך שלצד קידום מבוסס מילות מפתח יחל קידום מבוסס תמונות ושיתופי הפעולה בין מקדמים במנוע החיפוש לבין מפרסמים ברשתות החברתיות יתהדק עו דיותר, כדי לקדם תמונות פריטים של מותגים.

תמונה מספר 3: דוגמה ליישום החיפוש החדש של לגוגל, מעגל לחיפוש -Circle to Search. קרדיט תמונה: https://blog.google/products/search/google-circle-to-search-android/

הופעת הרשתות החברתיות – בתחילת שנות ה-2,000 נולדה המדיה החברתית, כאשר רשתות חברתיות כמו פייסבוק וטוויטר הכניסו מימד חדש לעולם השיווק באנטרנט. מפרסמים ומשווקים החלו להבין את הצורך בהפקת תוכן מעניין, הראוי לשיתוף ובכוחן האדיר של קבוצות, משפיענים וקהילות. בימי הפייסבוק הראשונים הרשת החברתית הייתה פשוטה למדי, היא הייתה מקום שבו משתמשים שתפו תמונות ועדכנו סטטוסים ועסקים יצרו עמוד עסקי בניסיון למשוך עוקבים ולבנות מודעות למותג. אפשרויות הפרסום הוגבלו לקידום פוסטים ממומנים ולמודעות פשוטות עם אפשרויות מיקוד בסיסיות המבוססות על דמוגרפיה ותחומי עניין. הפרסום עצמו היה תהליך ידני שיש לפקח עליו וגם ניתוח הנתונים היה מסורבל וגוזל זמן. כיום הדברים השתנו לבלי היכר והתקדמות הטכנולוגיה שינתה כמעט כל היבט בתהליך השיווק ברשת החברתית. אלגוריתמי בינה מלאכותית עוזרים לטרגט מודעות באופן מדויק ומאפשרים רימרקטינג לקהל שהראה בעבר התעניינות במותגים.

כלי AI בפלטפורמת הפרסום של פייסבוק יוצרים באופן אוטומטי עבור המפרסמים תוכן ותמונות המשתלבות במודעות הפרסום ובקמפיינים. אינטיליגנציה מלאכותית גם מנתחת מגמות, דפוסים והתנהגות משתמשים כדי להציע נושאי תוכן שצפויים לעניין את קהל היעד. נתוני המשתמשים והפרופילים שלהם מפורטים ועוברים ניתוח דקדני ומדויק באופן חסר תקדים מה שמאפשר פילוח מדויק ויצירת קהלים ממוקדים. צ'אטבוטים מבוססי בינה מטפלים בשירות הלקוחות בפייסבוק – ממליצים על מוצרים, מעבדים הזמנות ומבטיחים חווית לקוח עקבית ומותאמת אישית – וכל זאת ללא התערבות אנושית.

תמונה מספר 4: הצ'טבוט של פייסבוק, המבוסס עם בינה מלאכותית. קרדיט תמונה: https://ai.meta.com/genai/

תמונה מספר 5: כלי בינה מלאכותית בפייסבוק המאפשרים לערוך תמונות. קרדיט תמונה: https://ai.meta.com/genai/

מהפכת המובייל – גם הסלולר של תחילת שנות ה-2,000 חולל מהפכה בתחום השיווק באיטרנט, כאשר מטלפון נייד "טיפש" הוא הפך לטלפון חכם, המקשר אותנו לכל דבר ועם כל אחד לא משנה היכן אנחנו. השקת מכשיר האייפון ב-2007 של חברת אפל סימנה נקודת מפנה בשיווק במובייל. סמארטפונים הפכו טלפונים סלולרים ממכשירי תקשורת פשוטים לפלטפורמות מחשוב חזקות, וזה פתח עולם חדש של אפשרויות חדשות לשיווק סלולרי, לרבות פרסום באפליקציות לנייד ושיווק מבוסס מיקום. עדכון Mobile First של גוגל למשל אילץ בעלי אתרי אינטרנט להתאים את אתריהם לתצוגת המובייל, אחרת היו מאבדים את הדירוג שלהם בגוגל עקב חווית משתמש רעועה.

ועם הזמן עלה צורך לעצב אתרים רספונסיביים, כאלו הנראים היטב בכל רזולוציה, בכל גודל מסך ובכל מכשיר – מחשב נייד, מחשב נייח, טאבלט וטלפונים חכמים.

>>> צפו בסרטון הסבר של מרכז גוגל בעדכון Mobile First:

בראשית ימי הטלפונים הסלולרים הצורה העיקרית של שיווק הייתה שיווק ב-SMS. עסקים היו שולחים הודעות טקסטואליות פרסומיות ללקוחותיהם, וזו הייתה דרך פשוטה להגיע ישירות ללקוחות, אך היא הייתה מוגבלת בהיקפה וביכולת שלה לספק התאמה אישית. עם הזמן ועם התפתחות המובייל, אפליקציות לנייד אפשרו לעסקים ליצור ערוץ ישיר עם לקוחותיהם ולהציע תוכן ושירותים מותאמים אישית. אתרי אינטרנט אפשרו ללקוחות לרכוש דרך המכשירים הניידים, ושימוש בטכנולוגיית GPS אפשרה הצגת מודעות ממוקדות על סמך המיקום הגיאוגרפי של הגולשים.

לאחר מכן החלו לצוץ אפליצקיות, אשר סיפקו שטח נוסף לשיווק תוך כדי תנועה המותאם אישית ומבוסס מיקום, ומכשיר המובייל הפך לעניין שיש להתייחס אליו באופן מיוחד בעת בניית אסטרטגיית שיווק באינטרנט.

שיווק באינטרנט באמצעות סרטונים – ככל שהזמן התקדם, תוכן וידאו הפך מרכזי. זה התחיל בשנת 2005, עת יוטיוב הושקה ועולם השיווק בוידאו השתנה לעד. מה שהתחיל כפלטפורמת לשיתוף סרטונים אישיים, נוצל על ידי מפרסמים והפך לזירה שבה מפרסמים משתפים סרטוני תדמית, הדרכות שימוש במוצרים מצולמות, המלצות של לקוחות, צילומי מאחורי הקלעים, שיתופי פעולה עם משפיענים ופרזנטורים ועוד ועוד. עד מהרה YouTube הפכה למעצמה של בידור מבוסס וידאו. עסקים זיהו את הפוטנציאל להגיע לקהלים עצומים באמצעות המדיום הייחודי הזה והחלו למנף את YouTube ככלי שיווקי.

עלייתן של פלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק ואינסטגרם הביאה להזדמנויות חדשות לשיווק וידאו, כאשר אפשרו למפרסמים לשתף סרטוני וידאו ישירות עם עוקביהם, והציעו תכונות כמו וידאו חי וסטוריז. הויראליות שחקה תפקיד חשוב בשיווק תוכן וידאו, לסרטונים משעשעים למשל היה פוטנציאל להגיע למיליוני צופים בין לילה ולספק למותגים חשיפה חסרת תקדים. כיום תוכן וידאו הוא מרכיב חשוב באסטרטגיית שיווק באינטרנט והוא כלי ראשון במעלה במגוון ערוצים ופלטפורמות; החל משילוב וידאו שיווקי בפוסטים במדיה חברתית וניוזלטרים בדוא"ל ועד לתוכן באתרים ובמודעות פרסום ממומנות. עסקים משקיעים ביצירת סרטונים קצרים, המותאמים לנייד ומיועדים לצפייה על מסך קטן, משלבים סרטונים באתרי איקומרס כדי להגדיל אמון ומכירות ולשתף ביקורות ועוד.

הבינה המלאכותית לא פסחה גם על שיווק וידאו. כלי AI עוזרים כבר היום לנתח את דפוסי הצפיה של גולשים ומספקים תובנות המאפשרות התאמה אישית של תוכן וידאו. תהליך הפקת הוידאו עצמו הפך פשוט יותר כשיוטיוב, פייסבוק וטיקטוק מציעות כלים להפקה ועריכת וידאו המספקות תוצאות סופר מקצועיות, ללא מגע יד אדם. וטכנולוגיות AI מאפשרות כתיבת תסריטים מלאים מאפס למגוון מטרות והוספת כתוביות בשלל שפות.

יתרונות שיווק באינטרנט

לשיווק באינטרנט יש שפע של יתרונות, נמנה האת המרכזיים שבהם:

🔴 שיווק חסכוני, מודלרי ומשתלם – שיווק באינטרנט אפשרי במגוון תקציבים, מתקציב ענק ועד תקציבים צנועים של מאות או אלפי שקלים בודדים. ניתן להתאים את התקציב ליכולות הפיננסיות של כל עסק, ארגון וחברה, ולהגדיל עם הזמן ובאופן מודולרי את תקציב השוויק ככל שהעסק גדל ומתפתח.

🟠 טווח חשיפה נרחב – שיווק באינטרנט מאפשר לעסקים לחרוג מהגבולות הגיאוגרפיים שלהם כך שעסקים אינם מוגבלים למכירות במיקום הפיזי שלהם. חלון הראווה הדיגיטלי נגיש בלחיצת כפתור ללקוחות בכל רחבי העולם, מרחיב את טווח החשיפה ואת בסיס הלקוחות ומגדיל את פוטנציאל ההכנסות באופן משמעותי.

🟡 תקשורת אינטרקאטיבית עם לקוחות – האינטרנט מאפשר גם טיפוח תקשורת דו-כיוונית ואינטראקטיבית עם הלקוחות. עסקים יכולים לתקשר וליצור דיגאלוג מתמשך עם לקוחות, לעודד מעורבות של לקוחות עם המותג, לייצר קהילה נאמנה ושוקקת ולבנות מערכת יחסים ממשית ומשמעותית עם קהל הלקוחות.

🟢 התאמה אישית – שיווק באינטרנט מאפשר ליצור חוויות מותאמות אישית. פילוח מדויק, מעקב אחר התנהגויות גולשים, הכרות עם הנתונים הדמוגרפיים של הלקוחות ותחומי העניין שלהם, כלי ניתוח מתקדמים ותובנות מבוססות נתונים – מאפשרים לפגוש את הלקוחות בדיוק במקומות שבהם הם נמצאים ולהעביר אליהם מסרים אישיים.

🔵 מינוף חדשנות – המרחב הדיגיטלי מתפתח ללא הפסקה, טכנולוגיות חדשות צצות ומגמות משתנות. ניתן למנף את החידושים וההתפתחויות במהירות ובקלות ולנצל אותם לצורך שיפור התקשרות עם הלקוחות, כאשר מי שמקדים להסתגל לטרדנים ולאמץ שינויים יכול ליצור יתרון משמעותי על המתחרים.

🟣 תוצאות וביצועים מדידים – בניגוד לערפל של אמצעי הפרסום ההמוניים, שיווק באינטרנט מציע תוצאות הניתנות לכימות למדידה. במרחב הדיגיטלי ניתן לקבל שפע של נתונים על ביצועים, ביניהם: ROI – החזר על השקעה, שיעורי קליקים והמרות, משך זמן צפיה ושהייה, כמות גולשים, אחוז נטישה, ציוני איכות של מודעות פרסום, מדידת KPI (מדדי ביצוע מרכזיים) ועוד. בהתאם לכך ניתן לשנות, לתקן לשייף, לחדד או להפסיק קמפיינים בזבזניים ולא מוצלחים, ולתת במה גדולה יותר לקמפיינים בעלי ביצועים גבוהים. עם שיווק באינטרנט, עסקים יכולים לעקוב אחר מסעות הפרסום שלהם בזמן אמת. משוב מיידי זה מאפשר לעסקים להסתגל ולהגיב במהירות לשינויים, תוך אופטימיזציה של מאמצי השיווק שלהם. גישה מונעת נתונים זו מאפשרת למשווקים להעריך את האפקטיביות של האסטרטגיות שלהם ולקבל החלטות מבוססות נתונים כדי לייעל גם קמפיינים עתידיים.

🟤 זמינות 24/7 – שלא כמו חנויות, משרדים, מפעלים ועסקים ששעות הפעילות שלהם מוגבלת לימי העסקים, עסקים דיגיטליים תמיד פתוחים, גם בזמן שבעל העסק בחופשה, גם כשהוא ישן וגם כשהוא מבלה זמן איכות עם המשפחה. לקוחות יכולים לרכוש לאורך כל שעות היממה, מכל מקום, מה שמגדיל את פוטנציאל המכירות.

איך שיווק באינטרנט עובד?

שיווק באינטרנט כולל כמה שלבים מרכזיים והוא עובד כמו משפך:

שלב ראשון לכידת תשומת הלב של הלקוחות – בשלב הראשון יש למשוך את תשומת הלב של הלקוחות, להחשף בפניהם, לבשר להם שיש כאן משהו עבורם ולהגיע למודעות שלהם. זו לא משימה קלה לאור העובדה שיש מלא מתחרים ולנוכח העובדה שלקוחות "מפוצצים" בגירויים שונים ומשונים לאורך כל שעות היממה. קשה לבלוט באקלים שכזה, אבל בהחלט אפשרי. צריך קודם כל להבין מה היתרון של המותג, ולהדגיש אותו באמצעי השיווק שבוחרים בו. בשלב זה כדאי ליצור חשיפה, מודעות למותג ולעורר עניין וסקרנות וניתן להשתמש בערוצי השיווק באינטרנט המאפשרים ליצור קמפיינים להעלאת המודעות למותגים.

השלב השני הוא בניית אמון – השלב הבא במשפך השיווקי הוא בניית מערכת יחסים מבוססת אמון בין המותג ללקוחותיו. יש לעורר בלקוחות רגשות חיוביים, להסיר התנגדויות ולעודד תקשורת דו כיוונית. צריך לספק מידע חשוב ורקע חיוני שיעזור ללקוחות לבחור במותג כמו למשל המלצות, סרטוני הדרכה, הבטחת קניה בטוחה וכו' – כי ללא יצירת אמון ספק אם הלקוחות יתקדמו לשלב המיוחל הבא.

השלב השלישי הוא הנעה לפעולה – אם המותג נכנס לתודעה של הלקוחות ונוצרה מערכת יחסים מבוססת אמון, כל שנותר כעת לעשות הוא להניע את הלקוחות לבצע את הפעולה הרצויה שלנו. בשלב זה יש לקחת את הלקוחות למקום הרצוי לנו, למשל לעמוד נחיתה ייעודי או לעמוד מסוים באתר ממנו ניתן לבצע רכישה בקלות. חשוב להדגיש בפני הלקוחות מה מצופה מהם לעשות – למלא טופס קצר, לבצע רכישה, להשאיר פרטים, להוריד תוכנה וכו', ולדאוג שההנעה לפעולה תהיה ברורה ובולטת ביחס לאלמנטים אחרים ברקע.

שיטות שיווק באינטרנט וערוצי שווק דיגיטליים

כפי שראינו ערוצי השיווק הדיגיטליים התפתחו מאוד מאז שנות ה-90 ובעוד אנו כותבים שורות אלו הם עדיין ממשיכים להתפתח. כעת נסקור את השיטות וערוצי השיווק הדיגיטליים הנפוצים ביותר:

שיווק אתרים – אתרי אינטרנט היו מאז ומעולם הנכסים הדיגיטליים הבסיסיים והחשובים ביותר למשווקים כי הם נמצאים בשליטה מלאה של בעליהם והם מרכזים את עיקר הפעילות הדיגיטלית. אתרי אינטרנט הם היעד של רוב משפכי השיווק ומאמצי שיווק רבים מתבססים על אתרי אינטרנט. שיווק אתרים יכול ללבוש פנים וצורות שונות כפי שנראה בשורות הבאות, החל מקידום אתרים אורגני דרך שיווק תוכן ותוכניות שותפים ועד פרסום ממומן.

על פי נתונים של חברת Siegemedia:

  • 90% ממשווקי התוכן ממנפים אתרים ובלוגים באסטרטגיית התוכן שלהם בתכיפות הגבוהה ביותר ביחס לנכסים דיגיטליים אחרים (ביחד לעמודים עסקיים ברשתות החברתיות למשל).

פרסום ממומן – פרסום פר קליק, PPC, הוא שיטת שיווק אשר נולדה ברשת ונראה שהיא אפשרית רק ברשת. שיטת שיווק זו מאפשרת למשווקים להגיע לקהלים במגוון פלטפורמות דיגיטליות באמצעות פרסום מודעות בתשלום. פרסום ממומן אפשרי בגוגל, באינסטגרם ובפייסבוק, בלינקדאין, בבינג, ברשת X (לשעבר טוויטר), והיא מאפשרת למשווקים לשלם אך ורק על פעולות ממשיות שביצעו הגולשים. בנוסף, טכנולוגיות AI מאפשרות פילוח מתקדם וטרגוט לקהלי יעד מדויקים וכן כלים להפקה, כתיבה, יצירה ואופטימיזציה של מודעות פרסום בתוך מערכות הפרסום.

קידום אורגני – קידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל הוא אמצעי יעיל מאוד ומשתלם לחשוף את המותג ללקוחות חדשים וותיקים ולהעלות מותג למודעות. שיטת שיווק זו למעשה כוללת סט של פעולות המביאות לדירוג גבוה של עמודי אינטרנט בדפי התוצאות של מנוע החיפוש במילות מפתח רלוונטיות. כך שכאשר גולשים מחפשים מידע במנוע החיפוש ומקלידים שאילתת חיפוש, מתגלים לפניהם תוצאות התואמות את השאילתא שלהם.

שיווק תוכן – שיווק באינטרנט באמצעות שימוש בתוכן יכול להיות כתוב (טקסט) או ויזואלי (תמונות, סרטונים). הוא יכול להתבצע ברשת החברתית, ביוטיוב, באתרים ברשת או דרך מנוע החיפוש של גוגל. זהו תהליך של הפקה ויצירה של תוכן המעניק ערך ממשי לקהל היעד, כאשר המטרה של שיווק תוכן היא להגביר מודעות ולגרום ללקוחות להתעניין בתוכן ובמה שהוא מציע.

על פי נתונים של חברת Siegemedia לשיווק תוכן יש חשיבות והסטטיסטיקה מוכיחה זאת:

  • 84% מהלקוחות מצפים ממותגים וחברות ליצר חווית תוכן מועילה ומשעשעת.
  • 54% מהמשווקים מדווחים שתקציב שיווק התוכן שלהם יגדל בשנה הבאה.
  • 62% מהחברות שיש להן לפחות 5,000 עובדים מייצרות תוכן מדי יום.

שיווק בדוא"ל ודרך SMS – ערוץ שיווק ותיק וטוב נוסף הוא השיווק בדואר האלקטרוני. הוא איתנו מאז ראשית ימי האינטרנט והוא עדיין נחשב לערוץ שיווק יעיל, ממוקד ומאוד משתלם. משווקים דיגיטליים רבים, לרבות אלו של המותגים הגדולים ביותר בעולם, טורחים לאסוף פרטי אימיילים של לקוחות ולקוחות פוטנציאליים על מנת לשווק להם הצעות אטרקטיביות דרך המייל. בנוסף, עם התפתחות עולם המובייל, הפך הטלפון החכם לאמצעי יעיל לשיווק, ומשווקים מקפידים לאסוף מספרי טלפון של לקוחות קיימים ופוטנציאליים על מנת לשווק אליהם הצעות פרסומיות. שיווק ב-SMS הוא זול, יעיל מאוד ומאפשר שיווק תוך כדי תנועה.

על פי Statista יש 4,140,000,000 משתמשי דואר אלקטרוני בעולם.

שיווק בדוא"ל הוא משתלם: לפי Litmus על כל דולר שמשקיעים משווקים בשיווק בדוא"ל, הם מקבלים החזר ROI ממוצע של $42.

שיווק ברשתות החברתיות – שיווק באינטרנט לא יהיה שלם ללא שיווק במדיה החברתית. ניתן לשווק מותגים באופן אורגני, ללא תשלום ולקוות שהמסרים יהפכו לויראליים או בשיטת הפרסום הממומן, בתשלום. ניתן וכדאי להשתמש בכלי הבינה המלאכותית שמציעות מערכות הפרסום של הרשתות החברתיות כדי למקסם את מסעות הפרסום וכדי ליצור תוכן שיוצר באזז.

שיווק דרך תוכניות שותפים – שיווק שותפים זוהי עוד שיטת פרסום ותיקה ומוצלחת, שכל הזמן עוברת גלגולים ומתפתחת. בשיטה זו מעבירים את מושכות הפרסום לאתרים, משפיענים, בלוגרים וכו' ובתמורה על מאמצי הפרסום משלמים להם עמלה. חברות ענק כמו למשל אמזון מפעילה תוכנית שותפים ומציעה תשלום יפה לשותפים המפיצים את המוצרים שלה.

ראו תמונה מספר 6 – לשיווק דרך משפיעים יש השפעה יעילה, כך מדווחים 45.2% מהמשווקים ששהשתמשו במשפיענים.

תמונה מספר 6: שיווק דרך משפיעים. קרדיט תמונה: https://buffer.com/state-of-social-2019.

שיווק וידאו – גולשים רבים פונים לאתרים כגון יוטיוב לפני הם קונים משהו או כדי ללמוד איך מתפעלים מוצר כלשהו. משווקים משתמשים כיום בפלטפורמות הסרטונים כדי לקדם מותגים ומשלבים וידאו בקמפיינים השיווקיים שלהם – בטיק טוק, בפייסבוק, באינסטגרם, בלינקדאין, בתוצאות החיפוש של גוגל ועוד.

טעויות נפוצות בשיווק באינטרנט

אי הגדרת יעדים ברורים – בעולם המהיר של שיווק באינטרנט קל להסחף ולהיקלע למערבולת של פעילויות ללא כיוון מוגדר וברור. אולם ללא הגדרת מטרות ויעדים מאמצי השיווק עשויים להיות חסרי מיקוד מה שעלול להוביל לבזבוז של משאבים וביצועים רעועים. לכן חשוב להגדיר מראש יעדים ברורים, ניתנים למדידה, ברי השגה, תחומים בזמן ורלוונטים.

העדר מעקב וניתוח של מדדי ביצוע – בעולם הדיגיטלי נתונים הם לא רק מקור לכוח רב אלא גם מצפן המנחה בדרך לקבת החלטות מושכלות ושיפור מתמיד. משווקים רבים מזניחים את המעקב והניתוח של מדדי ביצוע מרכזיים וכך בעצם לא יודעים אילו אסטרטגיות וטקטיקות מצליחות ומשיגות את היעדים ואילו לא. חשוב להגדיר KPI'S לעקוב אחריהם ולנתח אותם, לבצע אופטימיזציה לקמפיינים בהתאם למדדי ביצוע אלו.

הזנחת מחקר קהל יעד – אי ביצוע מחקר לזיהוי קהל היעד זה ממש חטא קרדינלי בשיווק באינטרנט, יחד עם זאת אין ספור משווקים נופלים במלכודת הזו. הכרת קהל היעד היא הכרחית להצלחה בפרסום והיא אבן יסוד פרסום אפקטיבי. כאשר מזהים ומכירים מקרוב את קהל היעד אפשר לדעת מה הן העדפות שלו, מה הם תחומי העניין שלו, היכן הוא גולש, מה מפחיד אותו, מה משמח אותו, מה חסר לו וכך להתאים לו מוצרים/שירותים, להתאים לו מסרים פרסונליים, לפרסם בערוצים שהוא נוהג לגלוש בהם ולהגדיל את הסיכוי שהוא יבצע את הפעולה הרצויה לנו.

בוחרים בשיטות ו/או בערוצי שיווק שאינם מתאימים למטרות – לכל יעד ומטרה שיווקיים יש את האמצעים המתאימים להשגתם. כך למשל, אם מחפשים להשיק קמפיין מיידי כדי לקדם מבצע שעתיד לרוץ מספר מוגבל של ימים, אין טעם לבחור בקידום אורגני, שלוקח זמן עד שרואים את התוצאות שלו. אך יש בהחלט טעם להשיק קמפיין ממומן, לעשות קמפיין בדוא"ל וקמפיין SMS. אם מעוניינים להשיק מותג חדש, להעלות אותו למודעות וליצור לו מוניטין חיובי ללא לחץ מיוחד של זמן אפשר להשתמש בשיווק תוכן, שיווק וידאו וקידום אורגני במנועי חיפוש וברשתות חברתיות.

בוחרים באנשי מקצוע ללא ידע, ללא הוכחות להצלחה וללא ניסיון – זה קורה בעיקר כאשר מנסים לחסוך בהוצאות, מתוך הלחץ הכלכלי בוחרים במשווקים לפי המחיר ולא על פי איכות התוצאות. התוצאה של זה היא לרוב בזבוז משווע של כסף, כי גם משקיעים כסף במשווקים חסרי ניסיון וגם אין תוצאות. לכן, כדאי מאוד לעיתים להשקיע עוד קצת כסף כדי לקבל תוצאות טובות וביצועים איכותיים.

רוצים להגדיל את התנועה לאתרכם ואת היקף המכירות באמצאות שיווק באינטרנט?
צוות המומחים שלנו בוובסם כאן עבורכם וישמח לעמוד לשירותכם.
וובסם – לדעת שאתם בידיים טובות!

תפריט
נגישות

השאירו פרטים כדי להזניק את העסק שלכם