איך הגדלנו את התנועה האורגנית ב 123% לאתר של אוניברסיטה והעלנו את הלידים ב 60%

  1. ראשי
  2. קידום אורגני
  3. איך הגדלנו את התנועה האורגנית ב 123% לאתר של אוניברסיטה והעלנו את הלידים ב 60%

מאת: ארז פז

חקר המקרה הבא מציג כיצד הגדלנו לאתר של אחת האוניברסיטאות המובילות בישראל את התנועה האורגנית ב 117 אחוז ואת מספר הפניות (לידים) ב 60 אחוז.

עליה בתנועה
רקע:

האתר שייך לאחת האוניברסיטאות המובילות בישראל שכוללת פקולטות בתחומים שונים.

נקודת ההתחלה

בשנה אקדמית (1.10 – 30.9) של שנת 2019 כמות כניסות אורגניות של גולשים עמד על 169,809 ומספר הכניסות (סאשיינים) עמד על 557,227.

מול מה עמדנו והאתגרים להשגת המטרה

קצת לפני תיאור האתגרים, הסבר קצר המתאר את החלק המיועד לקידום אורגני, כדי להבין את סדר הפעולות שנעשו באתר:
האתר מחולק לפי 5 פקולטות ובכל פקולטה יש מחלקות לימוד. בכל מחלקה יש את התארים הרלוונטיים תואר ראשון תואר שני וכו'.

שיפור תוכן ומבנה העמוד בעמודי תואר ראשון ושני

תוכן העמודים בתואר ראשון ושני היה דל במידע משמעותי למועמד הפונטציאלי ובכלל תוכן העמוד היה דל ולא מכיל את הנושאים המהותיים שהגולש מצפה למצוא. לשם כך נעשתה אופטימיזציה לתוכן באופן רוחבי לעמודי התארים, במיוחד עמודי תואר שני שהם "עמודי הכסף" העיקריים והרווחים לאוניברסיטה.
כדי להשיק שיווק דיגיטלי אפקטיבי, נעשה מחקר מתחרים מקיף למתחרים המובילים בכלל הביטויים. לאחר מיצוי המחקר נבנה פורמט מבנה עמוד חדש שרץ בכל עמודי התארים בכלל הפקולטות.
בהמשך לתוכן הדל היו עמודים שלא היו מסודרים לפי פסקאות ולא הכילו כותרות או שהייתה כותרת ארוכה מדי (תגית כותרת H) ,לכן נעשתה אופטימיזציה לכותרות מסוג H1 H2 ואילך.

אופטימיזציה תגיות מטא

תגי המטא Title ו Description היו קצרים, וגרוע מכך ריקים ואפילו לא ממוקדים בביטוי החשוב של העמוד, לשם כך נעשתה אופטימיזציה מקיפה לעמודים החשובים באתר שאותם אנחנו מקדמים.

אופטימיזציה למבנה והיררכיה של האתר

מבנה והיררכיה תקינה בהתאם לצרכי האתר מהווים פרמטר חשוב מאוד בקידום אורגני ובכלל מספקים חווית משתמש טובה יותר לגולש בכך שהוא מוצא נושאים שאותם חיפש בצורה קלה ומהירה.
בנוסף לגולש גם גוגלבוט יוכל להבין על ידי סריקה של האתר, אלו עמודים חשובים ביותר באתר על ידי מבנה היררכי בנוי בהתאם לצרכי הקידום האורגני.
באתר של האוניברסיטה מבנה התפריט היה בעייתי ולא הכיל את הקטגוריה לתואר שני וכדי להגיע לעמוד הייעודי לתואר שני היה צריך הגולש וגוגלבוט לעבור 3 ואפילו 4 עמודים כדי להגיע לקטגוריה חשובה זו.
האופטימיזציה שנעשתה מבחינת מבנה היררכי תקין העונה לצרכי קידום הכנסנו את הקטגוריה המכילה את תואר שני לתפריט הראשי.

אופטימיזציית קישורים פנימיים

קישורים פנימיים הם פקטור משמעותי בקידום אורגני נתחיל בכך שזה נותן לגולש רמז לאן פניו מועדות כאשר הוא עובר לעמוד הבא מאותו קישור ובכך מצפה למצוא תוכן רלוונטי לאחר שלחץ על אותו קישור.
גוגלבוט על ידי קישורים פנימיים "מבין" את האתר בצורה יותר טובה על ידי טקסט מקשר ומבין מה הם העמודים החשובים באתר.

כדי להבין את הכוונה ניתן דוגמא:

בעמודי מחלקה היו קישורים פנימיים לעמודי תואר רלוונטי עם טקסט מקשר שלא הכיל את הביטוי המקודם לאותו עמוד מקושר. למשל במחלקת כלכלה ומנהל עסקים היה קישור לעמוד תואר שני במנהל עסקים שלא הכיל את הביטוי שאותו רצינו לקדם "תואר שני במנהל עסקים" יכול להיות שלגולש הרנדומלי זה היה מובן אותו טקסט אבל לגוגל ממש לא! לכן באותם קישורים פנימיים שלא הכילו את הביטוי המדויק נעשתה אופטימיזציה לטקסט המקשר. כתוצאה מכך גוגל יכל להבין שאותו עמוד מקשר בביטוי תואר שני במנהל עסקים מתקשר לעמוד המקושר לאותו ביטוי הנ"ל.
בנוסף לכך קישורים פנימיים מעבירים "כוח" באתר היה מחסור של קישורים פנימיים בעמודים פוטנציאלים שיכלו להביא את הגולש ואת גוגל לעמודי הכסף שלנו ולשם כך יצרנו עוד קישורים פנימיים שחיזקו את העמודים המקודמים.

אופטימיזציה seo טכנית

קידום אורגני מתבסס גם על נושאים טכניים שהם פרמטר חשוב בתהליך קידום אתרים אורגני.
גוגל סורק את האתרים ולשם כך משקיע משאבים כאשר הוא סורק את האתר הוא רואה קוד לעומת בני האדם. כדי שנקל על עליו נצטרך להגיש לו אתר כמה שיותר אופטימלי מבחינת שגיאות בקוד.
באתר של האוניברסיטה נתקלנו במספר בעיות שאותם פתרנו כגון:

עמודים לא ידידותיים במובייל
עמודים עם תגיות html לא תקינות
תמונות כבדות
עמודים עם שגיאות שרת

אלו חלק מהבעיות שהיו באתר בעמודים חשובים וגם בעמודים פנימיים שלא רלוונטים לקידום.
חשוב להבין אזורי האתר הפחות רלוונטים לקידום הם עדיין חלק מהאתר ולפעמיים גוגל מגיע מאותם עמודים לעמודים המקודמים, אנחנו נרצה שלא יתקל בבעיות בסריקה בדרך כדי שלא יוריד את ציון איכות האתר הכללי ובמיוחד שזה קורה בעמודים החשובים שלנו.

התוצאות

לאחר עבודה ממושכת וקפדנית הגדלנו את התנועה לאתר באופן ניכר
השוואה בין התקופות 1.10.19- 30.9.20 לעומת שנה אקדמית קודמת 1.10.18- 30.9 .19
עלייה כ 123% גולשים לאתר
גולשים חדשים עלייה של 167%
כניסות (סאשיינים) כ 147%


עלייה מדהימה של פניות של מועמדים לאחר

בשנת 2019-2020 כמות הלידים מהתנועה האורגנית עמד על 5515 לעומת שנת 2018-2019 עמד על 3274 .
מה שאומר שכמות הלידים גדלה ב 60 אחוז!

נתונים מתוך מערכת הלידים של האוניברסיטה

לידים 2019-2020

 

 

לידים 2018-2019

תפריט
נגישות

השאירו פרטים כדי להזניק את העסק שלכם