רוצים לדבר? אנחנו כאן





captcha

הנני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים ודיוורים

המדריך האולטימטיבי לפרסום ביוטיוב – איך לעשות זאת צעד אחר צעד

08 מאי המדריך האולטימטיבי לפרסום ביוטיוב – איך לעשות זאת צעד אחר צעד

נכון להיום, יוטיוב אחראית על למעלה מ- 37% מתנועת האינטרנט הניידת ברחבי העולם, ונחשבת לפלטפורמת שיווק עוצמתית ביחס לחברותיה פייסבוק, שאחראית ל- 8.4% מתנועת האינטרנט הניידת ואינסטגרם עם 5.7% בלבד, ולכן אין זה מפתיע, שכל מדריך שיווק באינטרנט אינו פוסח על הפלטפורמה הפופולרית, שהולכת ותופסת נפח גדול יותר מהחיפושים ברשת ומזמן השהייה של המשתמשים.

מאת: רועי בן ארי

כשהמשתמשים צורכים יותר תוכן ביוטיוב מכל אפליקציה אחרת היא הופכת למנוע החיפוש השני בגודלו בעולם וכפועל יוצא לפלטפורמת פרסום סופר יעילה למפרסמים שונים. לכן פרסום ביוטיוב מהווה חלק מהותי מתמהיל שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים ולחברות גדולות כאחד.

המדריך לפרסום ביוטיוב – איך להרוויח יותר ממאמצי השיווק שלך

פרסום וידאו ביוטיוב שונה מפלטפורמות שיווק דיגיטלי ומדיות חברתיות אחרות, בגלל האופן, שבו נספרות תצוגות מפורטות, שאלו סרטונים שנצפו 30 שניות ויותר, ורק עליהן המפרסם משלם. תחת סף החשיפה של 30 שניות, כל חשיפה איננה כרוכה בתשלום.

צעד ראשון – פתיחת חשבון

באופן כללי מודעות של יוטיוב פועלות בעזרת פלטפורמת Google Adsense, כך שלצורך קידום סרטונים יש צורך לפתוח חשבון בפלטפורמה זו ולהיעזר במודל המשלב מילות מפתח עם רשימות שיווק כדי לפרסם תוכן שמתאים לקהל היעד.

צעד שני – בחירת פורמט לפרסום מודעה ראשונה

לבחירת המפרסם, קידום ממומן ביוטיוב נעשה באמצעות 4 פורמטים שונים:

  1. מודעת סרטון באורך 30 שניות לפני סרטון שנבחר על ידי המשתמש, התשלום עבור ההקלקות ולא על מספר הצפיות. המודעה נחשבת לחסכונית, ומשמשת לקמפיינים שמטרתן המרות באתר או הגדלת רשימת מנויים.
  2. מודעת סרטון באורך מלא לפני הצגת סרטון רגיל. המודעה איננה מוגבלת בזמן, אך הצופה רשאי לדלג עליה, והתשלום נעשה עבור כל צפייה. המודעה יעילה ליצירת מודעות למותג, וחשוב ללכוד את תשומת הלב של הצופה ב- 5 השניות הראשונות לקבלת אפקטיביות.
  3. מודעת פגוש, שאורכה 6 שניות בלבד ללא אפשרות לדלג עליה. מודעה זו מתאפיינת ביתרונה בהגברת המודעות למותג.
  4. מודעת תצוגה, שמהווה הימור מוצלח, ומוצגת בצד הימני של מסך המשתמש בעת לחיצה על הקישור. למרות שמודעה זו אינה בולטת ביחס לאחרות, היא מובילה ליחסי המרה גבוהים, כיוון שהמשתמש בוחר להיכנס אליה באופן אקטיבי.

 

צעד שלישי- יצירת סרטון קריאייטיבי

מאחר וזהו הצעד המאתגר ביותר, אספתי את הטיפים שיסייעו לך במשימה באופן יעיל ואפקטיבי:

  • זמן החסד של כל סרטון עומד על 5-8 שניות, במהלכן בוחר המשתמש, האם לדלג על המודעה או להמשיך לצפות בה. הן חייבות להיות מושכות, מרתקות ומסקרנות.
  • כדאי להתמקד בנקודת מפתח אחת, כדי למנוע הצפת מידע.
  • מומלץ לספר סיפור שיעודד את הקהל, אך לוודא שהוא רלוונטי ואקטואלי לזמן פרסום המודעה.

 

צעד רביעי- מעקב אחר המודעה

ברגע שהקמפיין פועל מומלץ לבצע צ'ק אין ולבחון את ביצועי המודעות בכמה פרמטרים:

  • הופעות- כמה משתמשים נחשפו למודעה
  • צפיות- כמה משתמשים האריכו את צפייתם למעלה מ- 30 שניות
  • שיעורי צפייה- איזה אחוז מהנחשפים למודעה צפו בה
  • עלות לקליק- מה ההוצאה עבור כל הקלקה במודעה
  • מחיר לצפייה- מה גובה ההשקעה לכל צפייה למעלה מ- 30 שניות
  • פעולות שנצברו- כמה המרות בוצעו בעקבות המודעה (מנויים שנרשמו, ביקורים באתר, מעורבויות בסרטון וכו')

על מנת לקבל תובנות מעמיקות יותר, יוטיוב ממליץ לקשר את הקמפיינים למודעות גוגל.

רות, סוף

לפרסום ביוטיוב יש את היכולת לשנות את כל אסטרטגיית השיווק בווידאו של העסק שלך, ולכן אין שום סיבה, שזה לא יהפוך להיות בין אפיקי הרכישה העיקריים בתמהיל השיווק שלך.

× How can I help you?