כיצד עושים ניהול דף פייסבוק עסקי כמו המקצוענים – המדריך המקיף

08 מאי כיצד עושים ניהול דף פייסבוק עסקי כמו המקצוענים – המדריך המקיף

ניהול דף פייסבוק עסקי שונה לגמרי מניהול הפרופיל האישי. כך תמדדו הצלחת קמפיינים ברשת החברתית פייסבוק.

מאת: רועי בן ארי

רבים נוטים לחשוב, שאם הם יודעים כיצד לתפעל את הפרופיל שלהם, הם יצליחו לפצח את הקוד של הקידום בפייסבוק לעסקים, ולאורך זמן מה הם מתנסים בקידום שמציעה הרשת החברתית, אך לרוע המזל, גם אם תקציבי השיווק שהם משקיעים מניבים פרי, התשואה נמוכה בהרבה ממה שהם יכלו לקבל.

אהיה כנה ואציין, שפרט לידע נרחב בשיווק דיגיטלי ומדיות חברתיות, נחוצה קודם כל הכרות טובה של כל הפונקציות שמשרתות את המפרסמים בפייסבוק, כי מה שחשוב יותר ממה שאתה מפרסם, הוא הפלטפורמה שבה אתה בוחר לפרסם את התוכן השיווקי שלך, וכשאינך מכיר את הקרקע בה אתה פוסע, אתה עלול ליפול לאשליה שזה עובד, לבזבז את משאבי השיווק שלך, את הזמן שלך ואפילו לפגוע בתדמית העסק שלך.

ניהול דף פייסבוק עסקי – צעד ראשון

על מנת לנהל נכון את דף הפייסבוק חשוב לשאול 2 שאלות מנחות, שמסייעות בהכוונה, מיקוד ובניית אסטרטגייה שיווקית:

  1. מה מטרת הפרסום?
  2. מיהו קהל היעד?

 

צעד שני – מחקר

בתום שלב זה ניגשים לחקור את המתחרים ובוחנים מה וכיצד הם מפרסמים ברשת החברתית בפרט וברשת האינטרנט בכלל. השלב הזה יכול לתת אינדיקציה באשר לפרסומים שעובדים יותר ופחות ולהעניק תמונה כללית באשר למה שקורה בענף אליו העסק שלך משתייך. מומלץ לבחון את המבצעים, אירועי המכירה, המחירים וסוג התוכן שמשווקים למשתמשים (סרטוני וידאו, אינפוגרפיות, מודעות מכירה ועוד).

צעד שלישי – פיתוח

כעת ניתן לגשת לפיתוח הפרופיל העסקי בפייסבוק. בשלב זה יש לדאוג לקאבר אטרקטיבי, מושך ומניע לפעולה, להציג בתמונת הפרופיל את לוגו העסק ולהגדיר את הדף. חשוב למלא את כל הלשוניות בצורה מפורטת ככל האפשר, להרחיב את האודות, לציין את השירותים השונים ודרכי ההתקשרות, שעות הפעילות, כתובת האתר של העסק וכו'.

צעד רביעי – תכנון התוכן

זהו שלב התכל'ס, שבו ניגשים לביצוע חלקו היצירתי והקריאייטיבי של השיווק במדיה החברתית, שהוא בניית התוכן. מומלץ להכין תוכן לפחות שבועיים עד חודש קדימה, ולפרסם באופן תדיר וקבוע, ומומלץ לחלקו באופן הבא:

  • תוכן שמעורר מעורבות (שאלות, סקרים וכדו')- 40%
  • תוכן שמעשיר את המשתמש (טיפים, מדריכים וכדו')- 25%
  • תוכן אודות העסק (שירותים, עדויות חברתיות וכדו')- 30%
  • תוכן שיווקי (אירועי מכירה, מבצעים וכדו')- 5%

 

קידום מודעה – הפן הטכני

על מנת לקדם את המודעה ולהגיע ליותר חשיפות בקרב קהל היעד של העסק שלך, גש אל מרכז המודעות בדף העסקי. לחץ על הלחצן "צור מודעה", ובחר את מטרת הפרסום. בשלב זה תידרש לקבוע את התמונה/ הסרטון/ מיקבץ התמונות שתפרסם יחד עם תקציב הפרסום ומשך הפרסום. כמו כן, בשלב זה תבחר גם את קהל היעד לפי פילוח גיל, סטטוס, תחומי עניין, השכלה, מיגדר, מיקום גיאוגרפי ועוד. בתום הגדרת המודעה לחץ על "קדם פוסט".

קידום מודעה – הפן הסטטיסטי

בפרסום ושיווק ניתן להסיק מסקנות רק לאחר ביצוע הפעולה, ולשם כך פייסבוק מעניק כלים מאוד שימושיים למפרסם, המעניקים נתונים וסטטיסטיקות אודות הצלחת המודעה בקרב המשתמשים. ניתוח הדף בפייסבוק נקרא פייסבוק אנליטיקס, והוא מציג תובנות רבות אודות חשיפות, הקלקות, מעורבות הגולשים ועוד. כל אלו מעניקים אינדיקציה באשר למשתמשים שהפרסום נגע להם, ומאפשר לדייק כל קמפיין בצורה אפקטיבית יותר.

להרוויח 2 ב- 1

הרשת החברתית פייסבוק רכשה לפני מספר שנים את רשת האינסטגרם, מה שהפך את הפלטפורמה ליעילה כפליים למפרסמים. עם חשיפה לפלח שוק נוסף ושילוב תוכן טקסטואלי עם תוכן וויזואלי קידום בפייסבוק ובאינסטגרם משתלב נפלא יחד, ולשם כך פייסבוק מאפשרת קידום מודעה מהאינסטגרם בדף העסקי בפייסבוק. מומלץ לנצל אפשרות זו ולהגיע ליותר חשיפות, מודעות, מעורבות והמרות.

× How can I help you?