מה אם הייתי אומר לכם שאני הולך ללמד אתכם את הסוד הכי גדול להצלחה בקידום אורגני?

מאת: רועי בן ארי

סודות קידום אתרים הם הדבר השמור ביותר בתעשייה וכל מקדם אשר "עולה" על שיטה מוצלחת לרוב שומר את זה לעצמו.

אבל האמת? אין כזה דבר מתכון מושלם לקידום אתרים,

מה שאתם באמת צריכים לדעת זה מה אנשים מחפשים ולמה הם מחפשים את זה.

אין כאן סוד גדול, זהו תחום שכל הזמן נע קדימה ואתם לא אלה אשר קובעים את הכללים, מנוע החיפוש קובע!

מה קובע את הצלחת הקידום האורגני?

ישנם גורמים רבים אשר קובעים את הצלחת הקידום. מומחה לקידום אתרים תמיד ישאף להשתפר ולדעת את כל הפרטים הקטנים בתחום.

נושאים טכנים: כל דבר המשפיע על ביצוע האתר, איך הוא נראה, והאם יכול מנוע החיפוש לסרוק את האתר שלכם. בין שאר הדברים אשר חשובים נמצא : אינדוקס האתר על ידי מנוע החיפוש, סכמה, מהירות האתר, מבנה האתר, מבנה כתובת האתר ועוד דברים רבים נוספים.

קידום באתר עצמו – כאן בא לידי ביטוי מה שאתם כותבים באתר עצמו ומוצג לגולש (טקסט, וידאו, תמונות וכו') ביחד עם אלמנטים אשר גלויים למנועי  החיפוש ( תגי מטה כו')

קידום מחוץ לאתר – כאן מדובר על כל דבר אשר משפיע על אמינות האתר בעיני מנוע החיפוש, הרלוונטיות שלו, ובניית קהל נאמן שחוזר לקרוא את תכניו.

בגדול אני מדבר על: קישורים חיצוניים, קידום דרך סושיאל מדיה, PPC, מאמרים וכו'.

משמעות קידום אורגני באתר אינטרנט?

אז מה זה קידום אורגני? כאשר אנו שומעים את המונח הזה חשוב שתדעו שמדובר בקידום אתרים בצורה לא ממומנת במנועי חיפוש (גוגל הוא השולט היום)אם ניקח לדוגמא חברה לקידום אתרים בגוגל אשר נחשבת בשוק כחברה רצינית אשר מתעסקת בקידום אתרים לעסקים ומקבלת לקוח חדש הרי שהיא תרצה שדבר ראשון האתר יעמוד בכל הכללים אשר מנועי חיפוש מגדירים אותם וחשוב שיוכלו לסרוק את הדפים באתר.

האסטרטגיה של מקדם האתרים צריכה להיות כזו שיצור באז על המוצר או על שם הברנד בעזרת החיפוש על מנת ליצור רלוונטיות לנושא.

אופטימיזציה של תוכן בשביל הגולש

מרוב שאנו עסוקים בלכתוב תכנים כך שמנוע החיפוש יבין כי אנו מדברים על נושא מסויים עם מילות מפתח מסוימות אנו שוכחים לפעמים כי יש אדם אשר קורא לבסוף את המאמר.

אז דבר ראשון, תמיד תעשו אופטימזציה בשביל הגולש, ולא בשביל מנוע החיפוש!

תרשמו תכנים אשר מטרתם לתת ערך לגולש ולא רק כדי שהם יהיו מדורגים גבוה במנוע החיפוש.

כאשר אתם כותבים תכנים הקפידו שהם יתנו ערך מוסף לאנשים. כך על ידי רלוונטיות וגולשים מרוצים שישארו באתר ויקראו את המאמר גם תדורגו גבוה במנועי החיפוש.

תוכן, מילות מפתח והאלגוריתם של גוגל

במהלך השנים האחרונות גוגל עידכן את האלגוריתמים שלו לדירוג אתרים מספר רב של פעמים

וכדי להיות מומחה בקידום אתרים ועם היד על הדופק צריך להתעדכן בשינוי האלגורתמים של גוגל כל פעם מחדש שהרי דבר זה קובע את משמעות הדירוג של האתר ואת סיכוייו להיכנס לעשירייה הראשונה בגוגל.

2 עדכוני האלגוריתמים הכי ידועים שגוגל עדכן במהלך השנים הם : Hummingbird ו- RankBrain.

עדכונים אלו נתנו לגוגל את האפשרות להבין משפטים שלמים ואת החיבור בין המילים כך שהוא מבין את הקונטקסט של המשפט, כך שכמה שמילות מפתח מוכוונות יכולות לעזור כאן, אם תרשמו נושאים אשר מכוונים לנושא מאד מסויים וספציפי תוכלו "לעזור" לגוגל להבין אתכם טוב יותר.

לסיכום:

ישנם גורמים שונים אשר קובעים את הצלחת דירוג האתר, החל מנושאים טכניים, אסטרטגיות קידום אתרים הן באתר והן מחוצה לו, וכלה במהירות האתר. דבר אחד בטוח, גוגל מבין היום טקסט ואת הקשריו טוב מבעבר והאימרה "התוכן הוא המלך" רלוונטית מתמיד.

אם תכתבו תוכן אשר לאו דווקא מתמקד בלכתוב נכון לגוגל אלא אשר מתמקד ביצירת תוכן בעל ערך מוסף לגולשים, ביחד עם עבודת קידום נכונה תגיעו למקומות הגבוהים בגוגל.

בהצלחה!

תפריט
נגישות

השאירו פרטים כדי להזניק את העסק שלכם