טרגוטים וקהלים במערכת הפרסום של פייסבוק

מאת: אור פיאלקוב

כמות הדאטה המטורפת שיש לפייסבוק על המשתמשים שלה מאפשרת למפרסמים לטרגט בצורה מדויקת את המשתמשים אליהם הם מעוניינים לפנות, על ידי שיטות שונות וסוגי קהלים שונים.

במאמר זה סקרנו את רוב סוגי הקהלים הקיימים כדי שתוכלו להשתמש בהם בעת הטרגוט ולקבל תוצאות מדויקות יותר בקמפיינים שאתם מריצים.

אפשרויות פילוח בסיסיות 

אפשרויות פילוח בסיסיות הן האפשרויות בהן אנחנו משתמשים בתדירות הגבוהה ביותר. כמעט ואי אפשר לדמיין מצב בו הקמתם קמפיין ולא השתמשתם בפילוחים האלו, זה תרחיש בעל סיכוי נמוך במיוחד.

  1. מיקום – פייסבוק מאפשרת לכם לטרגט את קהל היעד שלכם לפי מיקום גאוגרפי בו הם מתגוררים. לדוגמא, אם אתם מפרסמים חברת שליחויות, תשתמשו בפילוח זה כדי לטרגט אנשים שגרים באיזורי החלוקה שהחברה עובדת בהם.
  2. דמוגרפיה – פייסבוק נותנת לכם להחליט מה המין של קהל היעד שלכם על מנת שלא תבזבזו את כספי הקמפיין על קהל לא רלוונטי. לדוגמא, אם מדובר בחברת תכשירים היגיינים לנשים, אין טעם לטרגט גברים ולבזבז כסף מיותר על קהל שאינו רלוונטי. במקרה זה, תבחרו רק בנשים ותמקדו את קהל היעד שלכם.
  3. תחומי עניין – מדובר על אפשרות פילוח "בסיסית" מאחר והיא קיימת המון זמן במערכת הפרסום של פייסבוק, אולם זוהי אפשרות פילוח מהטובות שיש לפייסבוק להציע. אפשרות זו מאפשרת לכם לבחור בצורה מדויקת יותר את הקהל שלכם לפי תחומי העניין שלו (מה הוא לומד, מה הוא עושה בזמן הפנוי שלו, האם הוא מתעניין בספורט או באופנה ועוד).

אפשרויות פילוח מתקדמות

אפשרויות אלו הן אפשרויות מתקדמות יותר, הנשענות במידה מסוימת על אפשרויות הפילוח הבסיסיות ועושות שימוש בכלים חדשים יותר של המערכת.

קהל מותאם אישית (Custom Audience)

זהו בעצם שימו  במיילים / טלפונים קיימים ופרסום המודעות שלכם לגולשים האלו בלבד. זוהי האפשרות הכי טובה שיש היום בפייסבוק המציעה 100% דיוק בקהל שנחשף למודעה שלכם. האפשרות הזאת מבטיחה לכם אנשים שהתעניינו בדרך כלשהי בעבר במוצר שלכם.

איך נעשה זאת? קודם כל, נכנס ל Ads Manager:

  • נלחץ על Audiences
  • נלחץ על Create Audience
  • נלחץ על Custom Audience

ניתן לבחור קהל מותאם אישית מכמה אופציות:
מתוך קובץ קיים שלנו שמאגד רשימת מיילים/טלפונים של קהלים מסוימים. לדוגמא, אפשר לבחור קהל מותאם אישית מתוך רשימת התפוצה שלנו ב-MailChimp. היתרון הגדול של הדרך הזו הוא שאתם בעצם מגיעים לקהל שכבר מכיר אתכם, מעוניין לקבל מכם עדכונים ובעצם הסיכוי שהוא יבצע פעולה מסוימת בקמפיין גבוהה יותר מאשר פנייה לקהל "חדש".

טיפים לשימוש בקהל מותאם אישית

* צרו כמה שיותר רשימות
* צרו קמפיין ללקוחות של הלקוח
* בכל שאר הקמפיינים תשללו את הרשימה של הלקוחות

קהל דומה – Lookalike

בשיטה זו, פייסבוק מוצאת קהל דומה לקהל המקורי שלכם. לכן, אם אתם רוצים למצוא אנשים נוספים שעונים להגדרות הקהל המסוים שכבר עובד לכם בצורה טובה בקמפיינים, אתם יכולים וצריכים להשתמש באפשרות הפילוח הזאת כך תוכלו להשיג קהל יעד חדש, אבל דומה.

בכדי ליצור קהל דומה עלינו ללכת על פי שלבים אלו:
1. תחת Audiences
2. נלחץ על Create Audience
3. נלחץ על Lookalike Audience

נמלא את הפרטים בצורה הבאה:
Source – יכול להיות קהל מותאם אישית, עמוד, פיקסל המרות או קהל באתר שלנו WCA –
Country – המדינה שבה נרצה את הקהל הדומה
Size – בחירה בין 1-10% מהקהל יעד במדינה שבחרנו
* מומלץ לא יותר מ-5% (200 אלף בישראל)
* מומלץ ליצור קהל דומה 1% ועוד קהל של 1%-2% וכך הלאה עד  3%

טיפים לשימוש בקהל דומה
* חשוב לטרגט לפי מין, גיל ומיקום
* חשוב שהקהל המקורי יהיה הומוגני ככל האפשר
* הקהל המקורי צריך להיות מעל 1,000 גולשים כדי להגיע לתוצאות מקסימליות

קהל דומה עם תחום עניין

ניתן, ולפעמים אפילו מומלץ, לשלב בין קהל לוקאלייק ל תחום עניין בשביל למקד עוד יותר את הקהל. למשל, תיצרו קהל לוק-א-לייק ותשלבו עם תחום עניין מסוים, למשל אהדה לקבוצת כדורסל מסוימת, על מנת למכור כרטיסים למשחקים הקרובים. על ידי הטרגוט הזה, תייצרו קהל שלא מכיר אתכם, אבל מאחר והתבססתם על תחום עניין שקשור למוצר הנמכר – הסיכויים שפגעתם במטרה גבוה מאוד.

רימרקטינג בפייסבוק

אם אתם מבקרים באתר או בדף מסוים באתר, המותג שאותו ביקרתם יכול להציג לכם מודעות הקשורות לביקורכם בפייסבוק. תהליך רימרקטינג, בקצרה, הוא כזה: אתם מבקרים באתר או בדף מסוים באתר, המותג שאותו ביקרתם יכול להציג לכם מודעות הקשורות לביקורכם במקומות אחרים. במקרה של פייסבוק, פירוש הדבר הוא שפייסבוק יכול להציג לכם מודעות הרלוונטיות להתנהגות הגלישה שלכם באינטרנט.

בפייסבוק אפשר לבנות כמה סוגים של קהלי רימרקטינג:

  • Anyone who visits your website – כל מי שביקר באתר (לפי זמנים)
  • People who visit specific web pages – אנשים שביקרו בדף מסוים
  • People visiting specific web pages but not others – אנשים שביקרו בדף מסוים, אבל לא בדפים אחרים
  • People who haven't visited in a certain amount of time -אנשים שלא ביקרו באתר בזמן מסוים
  • Custom Combination – שילובים בין החוקים

טיפים לשימוש בקהל רימרקטינג 

  • תיצרו כמה וכמה שילובים של קהלים מהאתר שלכם, כאשר לא כולם זהים, לא כולם ממירים אותו הדבר ולא על כולם אתם מוכנים לשלם מחיר דומה.
  • תיצרו את הקהלים לפי שלבי ההתקדמות באתר: דף נחיתה, דף תודה וכו'
  • זכרו כי השימוש בקהל רימרקטינג WCA הוא כלי מעולה לאתרי מכירות / לידים

רימרקטינג מתקדם בפייסבוק – Enhancements WCA

פייסבוק הרחיבו את יצירת הקהלים לרימרקטינג עם כלים מתקדמים לפי הפעילות באתר של הגולשים. כך, תוכלו ליצור שילובים מעניינים שישרתו אתכם יותר. תוכלו לטרגט אנשים לפי כמות הפעמים שהגולש היה באתר, מיקוד לפי מכשיר הגולש (דסקטופ, מובייל או גם וגם), כמות הזמן שהגולש ביקר באתר ותדירות הכניסות שלו.

לדוגמא: ניתן לטרגט משתמש שביקר בבלוג שלכם יותר מפעם אחת בחודש האחרון / ביקר בדף הנחיתה יותר מפעמיים בחודש האחרון.

מעבר לכך, אתם יכולים לבצע הכללה ואי הכללה:

הכוונה היא שאתם יכולים ליצור שילובים מותאמים של אנשים שביקרו בדף מסוים באתר, אבל לא ביקרו בדף אחר. גם האפשרות הזאת מצמצמת לכם את כמות האנשים ויוצרת דיוק גבוה יותר באנשים אליהם אתם מנסים להגיע.

רימרקטינג למעורבות – Engagement audiences

במידה ותבחרו באפשרות זו, תוכלו לבצע רימרקטינג על אנשים שביצעו איזושהי פעולת מעורבות בעמוד / מודעות לידים / וידאו / מודעות קנבס. 

רימרקטינג לצפיות וידאו – מאפשר לנו לטרגט משתמשים שצפו ב3 שניות / 10 שניות / 25% מהסרטון / 50% מהסרטון / 75% מהסרטון / 95% מהסרטון

רימרקטינג למודעות לידים – כל מי שפתח את הסרטון / מי שלא שלח את הטופס / מי שפתח את הטופס ושלח את הסרטון

רימרקטינג למעורבות בעמוד – כל מי שעשה מעורבות בעמוד / כל מי שביקר בעמוד / כל מי שהיה מעורב עם אחד הפוסטים / כל מי שהקליק על כפתור קריאה לפעולה בעמוד / מי ששלח הודעה לעמוד / כל מי ששמר את העמוד או אחד הפוסטים 

רימרקטינג למעורבות בעמוד אינסטגרם – כל מי שעשה מעורבות בעמוד/ כל מי שביקר בעמוד/ כל מי שהיה מעורב עם אחד הפוסטים/ כל מי שהקליק על כפתור קריאה לפעולה בעמוד/ מי ששלח הודעה לעמוד/ כל מי ששמר את העמוד או אחד הפוסטים.

סיכום

במאמר זה עברנו על סוגי הקהלים שניתן לטרגט במערכת הפרסום של פייסבוק. חלקם בסיסיים ושימושיים בכל קמפיין, כמו תחומי עניין וחלקם כלים מתקדמים יותר שמיועדים לקמפיינים ספציפיים כמו רימרקטינג WCA. אנחנו ממליצים לכם להתנסות בכל הכלים. רבים אומרים שמגוון רחב מדי של כלים יכול לגרום לנו ללכת לאיבוד, אבל אם תעשו זאת בחוכמה ותבינו כיצד כל אפשרות טרגוט תורמת לכם – התוצאות יגדלו בהתאם ואתם ורק תרוויחו, מניסיון.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בנושא פרסום בפייסבוק ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. 

הבעלים של EasyCloudאחסון אתרים, חברה שמנגישה את עולם אחסון אתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.

אור פיאלקוב

 

המאמר עזר לך, את/ה מוזמן לשתף
שיתוף ב facebook

מאמרים נוספים

Call Now Button073-222-3700
נגישות