קישורים פנימיים: ההבדל בין SEO טוב למעולה

  1. ראשי
  2. קידום אורגני
  3. קישורים פנימיים: ההבדל בין SEO טוב למעולה


קידום אתרים אורגני לא הופך להיות קל עם חלוף הזמן, ורף הדרישות לקיבוע אתר בדף הראשון בגוגל רק עולה והולך. אפילו מומחה השיווק ניל פאטל טען באפריל 2016, שבאותה השקעה באתר חדש היה מצליח להביא פי 5 יותר טראפיק אורגני לפני 5 שנים, לעומת היום.

מאת: עמית אדלר

אז אם בכל זאת יש אפשרות לשפר את ה-SEO ולהגיע להישגים יפים במינימום מאמץ, לא ניקח?

ברור שכן.

ברוכים הבאים לעולמם של הקישורים הפנימיים. אחת מהשיטות היעילות ביותר לביצוע קמפיין אורגני יעיל ונושא תוצאות, ובאמת בלי מאמץ עילאי או חריג. השיטה פשוטה מאוד: בכל עמוד קיים או חדש באתר, ודאו שאתם מקשרים חזרה לעמוד/ים שאותו/ם אתם רוצים לקדם.

כדי שזה יהיה הכי יעיל שאפשר, הקישורים צריכים לצאת בעיקר מגוף התוכן ולא רק מאלמנטים Site wide כמו תפריטים, וידג'טים וכן הלאה. קישורים אדיטוריאליים מקבלים חשיבות גדולה יותר מקישורי רוחב.


בגדול יש שני סוגים עיקריים של קישורים פנימיים:

1. קישורים המחברים בין עמודים שונים באתר עצמו.
2. קישורים המוציאים את המשתמש אל אתר/ים אחר/ים.

בניגוד למה שנהוג לחשוב – שרק הקישורים הפנימיים הם החשובים, ואפשר לזנוח את הקישורים היוצאים – התיאוריה והפרקטיקה מעידות אחרת. שני הסוגים חשובים מאוד לכל קמפיין SEO; כל סוג מטעמיו השונים, שעליהם נעמוד מייד.

links1

מה התועלת בקישורים פנימיים בין עמודי האתר?

יצירת היררכיה נכונה – ככל שיש יותר קישורים אל עמוד מסוים באתר, כך אותו עמוד מקבל משנה חשיבות. בצורה כזו אומרים לגוגל "אלו העמודים הכי חשובים לנו, תן עליהם פוש".

חיזוק מיקומים בגוגל – בהמשך ישיר לסעיף הקודם, קישורים פנימיים בין דפי האתר תורמים משמעותית למיקומים האורגניים. אומנם זה לא חד משמעי, כי כל אתר מושפע מסט אחר של פרמטרים, אבל בגדול יש קורלציה יפה בין שני הגורמים הללו.

האצת תדירות הסריקה והאינדוקס בגוגל – קישורים פנימיים מאפשרים לגוגל להגיע ליותר עמודים באתר, מגדילים את מכסת תקציב הזחילה של האתר ומאותתים לגוגל שיש טעם לשוב שנית במהרה לסריקות נוספות.

שיפור חוויית משתמש באתר – קישורים מאפשרים גם למשתמשים להגיע לעמודים נוספים, ובכך להעלות את זמן השהייה ואת כמות הדפים הנצפים, וכן להקטין את אחוז הנטישה. כל אלו הם פרמטרים חשובים של שביעות רצון, המשפיעים על הקידום. כמובן שרצוי לקשר מנושא מסוים אל נושא רלוונטי לו.


אז תכלס, איך מוודאים שיש לכם קישורים פנימיים כמו שצריך?

אפשר פשוט לעבור עמוד-עמוד באתר, לבדוק את התוכן ולוודא שיש קישורים מגוף הטקסט אל עמודים עיקריים וחשובים באתר (בהתאם לעמודים שאותם אנו רוצים לקדם). כל עוד מדובר באתר קטן או בינוני, אין שום בעיה לבצע זאת ידנית. אבל אם מדובר באתרים גדולים יותר, התהליך הידני הופך להיות סיזיפי ומעיק.

לכן, במקום לעבור ידנית על כל עמודי האתר, פשוט משתמשים בפרמטר site בגוגל יחד עם ביטוי רלוונטי כלשהו. כך נקבל במכה אחת את כל העמודים הכוללים את הביטוי, ונוכל להחליט האם להוציא מהם קישורים (או שכבר יש בהם קישורים ואין צורך להוסיף).

כבר יצא לנו לראות כמה מקרים, בהם שינוי והוספה של קישורים פנימיים שיפרו מיקומים בגוגל בצורה משמעותית. כמובן שכל מקרה לגופו וזה יכול להיות תלוי בעשרות גורמים אחרים, אבל השורה התחתונה היא – אל תרשו לעצמכם לוותר על הפלא הזה.

מה התועלת בקישורים יוצאים אל אתרים אחרים?

גם קישורים יוצאים הם סוג של קישורים פנימיים, אבל במקום להעביר את המשתמש בין דפי האתר – הם מוציאים אותו לאתר אחר.

למה זה טוב לנו?

אחד המדדים בהם גוגל משתמש נקרא Trust Rank – כלומר כמה אמין העמוד או הדומיין המדוברים. הרעיון מאחורי השיטה הוא שאתרים איכותיים ואמינים, מקשרים אל אתרים איכותיים ואמינים אחרים, ולא אל אתרי פח.

איך גוגל מוודא דבר כזה?

הוא משתמש ברשימה מוכנה מראש של האתרים הכי איכותיים (Seed Pages), שעל פיהם "יישק דבר" כנהוג לומר. רשימה זו נבדקה על ידי אנשי גוגל, והיא מייצגת את האיכות והאמינות הגבוהות ביותר שאפשר להגיע אליהן. כל מה שמתרחק מאותו סוג של אתרים, יקבל פחות Trust Rank.

אם אתר CNN קישר ישירות לאתר שלי, משמע שקיבלתי קישור ישיר מאתר בעל TR גבוה מאוד – וה-TR שלי מושפע מכך לטובה. אבל אם הקישור שקיבלתי מגיע מאתר A שקיבל מאתר B, שקיבל אף הוא מאתר C ורק העשירי ברשימה היה זה שקיבל ישירות מאתר CNN – ה- TR מידלדל בדרכו אליי מכיוון שלא קיבלתי קישור ישיר. כך בערך פועל גם מדד הפייג' ראנק.

הערת אגב – בניגוד למה שנהוג לחשוב, גוגל מתייחס יותר לפרמטרים נקודתיים בעמוד ספציפי, ונותן פחות חשיבות לפרמטרים רוחביים (אם כי יש מצבים בהם מדדי רוחב כן נכנסים לתחשיב). אחד מהפרמטרים הללו הוא Page Authority, שלטענת גוגל נקבע נקודתית פר-עמוד מסוים, וזאת על מנת שמדדי רוחב לא יטו את התוצאות. אבל מילים לחוד ומעשים לחוד, כי בפועל ניתן לראות עד היום עמודים גרועים שמתברגים גבוה, רק בגלל שהם יושבים בדומיין חזק.


פועל יוצא מכל זה הוא שאם תקשרו אל אתרים רלוונטיים אחרים, אתם מגדילים את מדדי האמינות והרלוונטיות שלכם – הן אצל גוגל והן אצל המשתמשים. הודות לכך, משתפרים גם המיקומים האורגניים בגוגל.

בכל עמוד קיים או חדש באתר, ודאו שיש כמה קישורים יוצאים אל מקורות רלוונטיים, בהתאם לנושא הנדון בעמוד. אל תשכחו שכל קישור יוצא לאתר חיצוני צריך להיפתח בחלון חדש, על מנת שהמשתמש יישאר באתר שלכם ולא יברח לחלוטין לאתר האחר.

כמובן שחשוב לזכור, שגם פה אסור להגזים יתר על המידה. יותר מדי קישורים בגוף התוכן עלולים להעיק על חוויית המשתמש. למשל, קישור בכל שורה זה כבר מוגזם; קישור בכל פסקה עד שתי פסקאות, זה כבר יותר סביר. הוסיפו קישורים בהתאם להקשרים השונים בטקסט, היכן שנדמה לכם שהם עשויים לתרום לקידום ו/או למשתמש.

בהצלחה.

תפריט
נגישות