טיפים לבניית חנויות וירטואליות
בדומה לפתיחת חנות פיזית, גם בניית חנות וירטואלית הוא הליך שחייב להתבצע בצורה מוקפדת, תוך מתן דגש על פרמטרים כגון: חוויית המשתמש, מסרים שיווקיים והתאמת העיצוב לקהל היעד. אז לגבי השאלה איך בונים את החנות הווירטואלית המושלמת, להלן מספר טיפים אשר בכוחם להרכיב עבורכם את התשובה המלאה.
הבינו מה אתם רוצים
הדרך אל הקמת חנות אינטרנט עם חוויית משתמש איכותית, עוברת בהבנת מלוא הדרישות והצרכים מאותה החנות. הליך התכנון המקדים, מצריך חשיבה משותפת של בעל האתר / העסק עם בוני אתרים ומאפייני האתר, לצורך אפיון מקיף של החנות. ביחד, הם אמורים להגיע להבנה מעמיקה הנוגעת למטרות החנות, לזהות את קהל הלקוחות הפוטנציאלי, לבצע חקר שוק, לגבש רעיונות על דרכים לבלוט על פני המתחרים ולבסוף – לקבל החלטות לגבי המסרים השיווקיים אותם החנות אמורה להעביר לגולשים.
כאן צריך להחליט אילו קטגוריות יהיו באתר, היכן "יעמדו" המוצרים ואיך יהיה ניתן לרכוש אותן בצורה שתהיה ברורה לגולש.
שימת דגש על יצירת ממשק משתמש
מאחורי בניית חנות וירטואלית עומדת מטרה אשר משותפת לכלל בעלי החנויות – להביא כמה שיותר גולשים לחנות, ולגרום להם להישאר בה מספיק זמן על מנת לגרום להם לבצע פעולה כמו רכישה. מהסיבה הזאת, חשוב עוד בשלב התכנון המקדים, לשים דגש על יצירת ממשק משתמש שהינו ידידותי ונוח לגולשים – כאן חשוב להיות מודעים, שמספר שניות בודדות, זה הזמן שלוקח לגולש להחליט האם להישאר באתר על מנת לבצע פעולות, או לצאת ממנו.
יצירת ממשק משתמש ידידותי, תאפשר לגולש להתמצא ב-flow הרכישה – זאת אומרת, להבין בדיוק באיזה שלב הוא נמצא כעת ואילו פעולות נדרשות ממנו כדי להגיע לסיום הרכישה. תהליך זה אמור להיות ידידותי ופשוט, כך שהגולש יבצע את אותה הרכישה גם בעתיד.
בחירת תמונות ברורות ומרשימות
בדומה לקונים בחנות פיזית, גם הגולשים בחנות וירטואלית מצפים לסוג כלשהו של חוויית רכישה. מעבר לעיצוב מרשים, ולהקפדה על ממשק שהינו ידידותי למשתמש, חשוב גם לשים דגש על בחירת תמונות המוצרים אשר יופיעו באתר. יש לזכור, כי התמונות מהוות כדרך המרכזית באמצעות הגולשים יכולים להכיר את המוצרים – בעיקר במקרים בהם מדובר במוצרים ייחודיים, או מוצרים שאינם מוכרים.
מהסיבה הזאת, חשוב לשים דגש על בחירת התמונות, כאשר ניתן לקבל תמונות כאלו מהיצרנים של המוצרים, או להזמין צלם מקצועי על מנת שיצלם את המוצרים בצורה הטובה והברורה ביותר.
לא להזניח את התוכן
אחרי שדאגתם לתמונות איכותיות, חשוב שתדאגו לשים דגש גם על התוכן – התוכן חייב לתאר בצורה ברורה ועניינית את המוצרים, כאשר מצד אחד חשוב לא להחסיר פרטים, ומצד שני גם לא להגזים – בכדי לא לשעמם את הגולשים, או לגרום להם לפספס את הפרטים החשובים. כמובן, שחשוב לדאוג להעביר מסרים שיווקיים ולקרוא לפעולה.
מומלץ גם ליצור אזורי תוכן שונים באתר כמו מדריכי קנייה, מילון מונחים או שאלות ותשובות – תוכן שיהיה רלבנטי ויעורר אמינות אצל הגולש באתר.
התחרות בעולם המסחר הווירטואלי גדלה והולכת, אך יחד עם זאת שימת דגש על כל הפרמטרים החשובים, בזכותם ניתן ליצור חוויית משתמש בחנות וירטואלית, תאפשר לכם לצלוח את התחרות, ואף להוביל בה.