פי 10 יותר חשיפה בפייסבוק: כך תעשו זאת ב-3 צעדים
טווח ההגעה האורגני הממוצע בפייסבוק הוא אחוזים בודדים מקהל אוהדי העמוד. בדיוק כמו גוגל, פייסבוק עושה הכול כדי לאלץ את בעלי העסקים והמפרסמים לשלם כסף כדי להגדיל את החשיפה. אבל מסתבר שיש דרך לפצח את השיטה ולהגיע לפחות ל-20% חשיפה (Reach).
מאת: עמית אדלר
איך עושים את זה? הכול במדריך שלפניכם.
מה זה Reach בפייסבוק?
"טווח הגעה" או "חשיפה" היא כמות האנשים שאליהם ניתן להגיע ללא תשלום, כאשר מעלים פוסטים בדף הפייסבוק (לא בפרופיל אישי, ראוי לחדד). כמנהלי הדף, תוכלו לראות את מדד החשיפה בכל פוסט שהעליתם – בתחתית הפוסט:
טווח הגעה מעיד על כל מי שנחשף לפוסט, בין אם הוא עשה לייק לדף הפייסבוק שאתם מנהלים ובין אם לא. בכל פעם שמישהו עושה לייק לפוסט, מגיב עליו או משתף אותו – הוא/היא מגדילים את הסיכויים לקבלת חשיפה גבוהה יותר עבור הפוסט המדובר. מסיבה זו טווח ההגעה בהחלט יכול לחרוג הרבה מעבר למספר האוהדים והעוקבים בדף עצמו.
כך תגדילו את ה- Reach האורגני שלכם פי 10
כולנו מכירים ואוהבים את אופציית הפרסום בתשלום בפייסבוק, אבל כדי להגדיל את החשיפה האורגנית דווקא – היצמדו לשלושת הכללים הבאים:
העלו בעיקר תמונות וסרטונים.
העלו תמונות שיעוררו תגובה ומעורבות.
השתמשו באינסטגרם.
כעת נרחיב אודות כל אחד מהסעיפים.
1. העלו בעיקר תמונות וסרטונים
לכאורה זה נשמע ברור מאליו, עד כדי שלא צריך לומר זאת כלל. אבל יש כאן חידוד שצריך לתת עליו את הדעת – משום שרוב האנשים מעלים תמונות וסרטונים שנמצאים במקור חיצוני לפייסבוק.
בפייסבוק ניתן להעלות כמה סוגים של תכנים, אבל ראוי לזכור שהאלגוריתם נותן עדיפות לסוגים מסוימים של תכנים, הרבה יותר מאשר לסוגים אחרים. אם נסדר אותם לפי חשיבות בסדר עולה, הסוגים יהיו:
טקסט או טקסט עם קישור (ללא תצוגה מקדימה).
קישור עם תצוגה מקדימה.
שיתוף פוסטים של אנשים אחרים.
תמונה עם טקסט או תמונה עם טקסט וקישור.
וידאו עם טקסט או וידאו עם טקסט וקישור.
וידאו בזמן אמת (פייסבוק לייב).
אגב – הוספה של האשטג לכל אחת מהאפשרויות יכולה לעתים לתרום לחשיפה. עשו ניסויים בדף הפייסבוק שלכם, כדי לבדוק האם האשטגים אכן תורמים לחשיפה ואילו סוגים שלהם עושים זאת ביעילות.
כפי שצוין קודם לכן, עדכונים הכוללים טקסט בלבד יהיו בעלי אחוז החשיפה הנמוך ביותר (פחות מ-0.5%), ואילו פייסבוק לייב יקבל את אחוזי החשיפה הגבוהים ביותר, בייחוד אם מדובר בסרטון של יותר מ-10 דקות.
למרות זאת, רוב העסקים ומנהלי הדפים בפייסבוק משתמשים בקישור חיצוני עם תצוגה מקדימה (כלומר מדביקים קישור שיוצר תצוגה של תמונה, כותרת ותקציר, ולעתים גם של המקור ושם הכותב):
תוכן שמוציא את המשתמש מחוץ לפייסבוק יקבל גם הוא דירוג נמוך יותר; לכן פייסבוק תמיד יעדיף תכנים שיושבים בפייסבוק. בנוסף, המשתמשים עצמם מעדיפים לראות תמונה שתעורר בהם משהו (הומור, למשל) או לצפות בסרטון מעניין.
בני אדם הם יצורים ויזואליים שמעבדים תכנים אופטיים במהירות גבוהה פי 60,000 מתוכן טקסטואלי, ולכן גם מגיבים טוב יותר לתמונות ולסרטונים.
זה לא אומר שמעתה והלאה לא נשתף קישורים בפוסטים שלנו, אבל רצוי לעשות זאת בדרך מסוימת כדי לא לאבד מהחשיפה האורגנית. תמיד תזכרו שפייסבוק מעדיף להשאיר את המשתמשים בפייסבוק, ומכאן נגזרות הפעולות שיש לבצע:
1. לפני שאתם משתפים את הקישור, העלו קודם כל את התמונה הרלוונטית.
2. רק לאחר שהתמונה עלתה, הוסיפו טקסט תיאורי כלשהו והוסיפו את הקישור למקור.
זכרו, אם תדביקו קודם את הקישור בתיבת הסטטוס – אתם אוטומטית תיצרו מצב של תצוגה מקדימה עם אחוזי חשיפה נמוכים יותר. אז נכון שזה דורש כמה שניות יותר של השקעה (קודם תמונה, רק אחר כך קישור), אבל אם רוצים להגדיל את אחוזי החשיפה האורגנית בפייסבוק – זהו כלל אצבע שאסור לפסוח עליו.
כך זה נראה:
מה קורה אם אין לכם תמונה בשלוף?
פשוט מאוד – ניגשים למאגרי תמונות חינמיים כמו pixabay למשל, מוצאים תמונה רלוונטית ומעלים אותה לדף. המשקיעים שביניכם יכולים ליצור תמונה באיכות גבוהה גם באמצעות אתר Canva. כמו כן אם הקישור החיצוני שאתם משתפים מוביל לאתר / תוכן שלכם, רצוי מאוד לוודא שגם בכל פיסת תוכן באתר תהיה לפחות תמונה רלוונטית אחת. כפי שציינו למעלה, אנחנו קודם כל יצורים ויזואליים ורק אחר כך טקסטואליים.
אותם דברים שנאמרו לגבי תמונות, נכונים שבעתיים כשמדובר בסרטונים בפייסבוק. האלגוריתם תמיד יעדיף וידאו שהעליתם ישירות לפוסט, מאשר קישור יוטיוב עם תצוגה מקדימה שבעצם דומה לתצוגה המקדימה של כל קישור אחר.
סרטוני לייב מקבלים עדיפות עליונה מבחינת חשיפה, ומגיעים עם כמה אפשרויות נוספות באמתחתם:
העוקבים שלכם מקבלים הודעה שאתם מצלמים לייב בזמן אמת.
השידור החי יופיע בראש הפיד של מרבית העוקבים.
השידור החי יופיע גם במפת שידורי הלייב של פייסבוק.
עם סיום הלייב הסרטון יופיע בדף ויקבל עדיפות מבחינת חשיפה.
2. העלו תמונות שיעוררו תגובה ומעורבות
הרבה מהשיווק המתבצע כיום הוא שיווק באמצעות תוכן (Content Marketing), ומשווקי פייסבוק אינם שונים מבחינה זו. הם רוצים ליצור כמה שיותר אינטראקציה עם העוקבים של הדף, ולשתף איתם את התוכן החדש והעדכני ביותר.
אבל, רוב משתמשי פייסבוק לא מתעניינים בתוכן החדש והעדכני שלנו. כאשר הם רואים בפיד שלהם קישור לתוכן חיצוני כלשהו, הם צריכים לנחש על סמך הניצב מול עיניהם האם שווה להשקיע את הזמן כדי לצרוך את פיסת התוכן האמורה.
זו הסיבה שרוב האנשים מתעלמים מרוב התכנים המוצעים להם בפיד ופשוט ממשיכים לגלול.
הם מחפשים משהו קצר ולעניין, שלא ייאלץ אותם לטרוח יותר מדי.
אם רוב התוכן שאתם משתפים בפייסבוק הוא קישורים לאתרים חיצוניים (אפילו אם האתרים שלכם), אתם מציעים לעוקבים שלכם רק סוג אחד של תוכן, ולא מאפשרים להם להגיב לסוגים נוספים שיכולים לעורר אינטראקציה מיידית יותר.
ייתכן שחלק מהעוקבים שלכם לא רוצים לקרוא מאמרים ואין להם סבלנות להתעמק בתוכן ארוך. השתדלו לגוון בסוגי התכנים שאתם משתפים, ובעיקר שימו דגש על תמונות שיעוררו לייקים, תגובות ושיתופים. תמונות הומוריסטיות עובדות מצוין, כדוגמת ממים (Memes), ציטוטים ידועים המוגשים בפורמט ויזואלי או אפילו כמה טיפים קצרים.
עשו לכם הרגל ליצור ולשתף תמונה אחת או שתיים נהדרות בכל יום, ותצליחו להשיג הערכה גדולה יותר של העוקבים, שיצפו לתמונות הייחודיות שלכם ויגיבו בהתאם. כמו כן האלגוריתם של פייסבוק ישים לב לגידול במעורבות המשתמשים, ויציג יותר פוסטים שלכם למשתמשים המעורבים לצד משתמשים נוספים בדף.
ביצוע שני הטיפים העיקריים הללו מדי יום (העלאת תמונות וסרטונים Native + תמונות שמעוררות מעורבות), יחזיר לחיים אפילו את דפי הפייסבוק השוממים ביותר תוך כמה שבועות.
3. השתמשו באינסטגרם
מכיוון שפייסבוק רכשה את אינסטגרם כבר ב-2012, האלגוריתם של פייסבוק נותן משקל אפילו גדול יותר לתמונות המשותפות מתוך אינסטגרם.
אומנם זה בהכרח גורר יותר התעסקות, מכיוון שקודם צריך להעלות את התמונה לאינסטה; אבל אם פייסבוק יגדיל את החשיפה האורגנית בצורה משמעותית בהשוואה לתמונות אחרות – זה בהחלט שווה את הזמן.
כמובן לא לשכוח להפעיל באינסטגרם את אופציית השיתוף לפייסבוק, כדי שכל תמונה תשותף אוטומטית גם לדף שלכם, וכן לא לשכוח לחבר בין דף הפייסבוק (לא הפרופיל האישי) לחשבון האינסטגרם של המותג.
בצורה כזו אתם מרוויחים שלוש פעמים במכה אחת:
חשיפה לקהל היושב באינסטגרם.
חשיפה לקהל היושב בפייסבוק.
הגדלת החשיפה בפייסבוק.
בהצלחה!
המאמר תורגם ונערך מאתר The Social Media Hat