8 דרכים לשיווק דיגיטלי ומדיות החברתיות שיעזרו לכם להגיע אל קהל היעד שלכם
מחפשים דרכים להעלות את המודעות למותג שלכם באמצעות שיווק דיגיטלי ומדיות חברתיות? אספתי 8 טיפים שיסייעו לכם להגיע אל קהל היעד שלכם ולבנות קהילה של עוקבים נאמנים.
מאת: רועי בן ארי
להיות אותנטים
מעל לכל, מותגים צריכים לשאוף להיות אותנטים. הצרכנים מוכיחים שוב ושוב, שהם לא רק פתוחים לתכני מדיה חברתית ממותגים, הם גם מברכים על נוכחות המותג בתנאי שהתוכן המפורסם רלוונטי עבורם ולא משבש את חווייתם.
נתונים סטטיסטים מצביעים על כך שהמשתמשים במדיות החברתיות שמחים להישאר מחוברים ולצרוך תוכן אודות מגמות עתידיות וחדשות עדכניות או לקבל תוכן בעל ערך. חוויית המשתמשים יכולה להשתפר פלאים אם תקפידו על חוויית המדיה החברתית לפי הכלל הזה, ותסייע לכם להיחשף לקהלים חדשים.
להיות מדוייקים
ההבנה כיצד אנשים מנצלים את נוכחות המדיה החברתית שלהם יכולה לעזור לכם למנף את מאמצי השיווק שלכם. ייתכן שמשתמשים לא ירצו לראות מודעה של משקה קל בעת גלילת התמונות מהטיול של חברם לרשת, אך במקומה מודעת חברת תעופה תשתלב בצורה מדוייקת ונכונה.
שיווק דיגיטלי נכון נעשה באמצעות קמפיין שמכיל כמה מודעות, כשלכל אחת מהן הגדרות חשיפה ואופטימיזציה ספיציפיות, המאפשרות להגיע למספר קהלים במקביל.
להיות קונטקסטואלים
כמו תמיד, ההקשר הוא המפתח ללכידת המשתמש. לא כל אינטראקציות התקשורת החברתית הן דומות, ומשתמשים יכולים להשתמש במדיות השונות באופנים שונים. ייתכן שבמדיה אחת הם יחפשו אחר חדשות ובידור, ואילו במדיה אחרת יתעניינו בידע טכני או יחפשו השראה.
בעוד שגישת המיקוד הנוכחית מעריכה את נטישות המשתמשים על סמך הפעילות והאינטרסים של הרשת שלהם בכללותה, קביעת האופן שבו משתמשים מתייחסים לצמתים ספציפיים ברשת תאפשר למותגים להגיע למשתמשים כאשר והיכן הם יהיו פתוחים ביותר לשיווק התוכן המדובר.
להיות אמינים
הבידול הוא קריטי בבניית אמינות בקרב המשתמשים. מחקר של מכון העיתונות האמריקני הראה כי משתמשים מעמידים משקל רב יותר למי שמשתף את התוכן מאשר למקור שממנו התוכן הגיע.
משתמשי מדיה חברתית, במיוחד אלו שבקבוצת הגיל 13 עד 24, נוהגים לשתף באופן פעיל וידברו על תוכן שהם מעורבים בו. מותגים יכולים לעשות שימוש בתופעה זו כדי להפיץ את התוכן שלהם, אבל רק במידה ומשתפי התוכן נתפסים כאמינים על ידי חברי הרשת שלהם.
להיות נגישים
מותגים צריכים לבנות קהל של חסידים פעילים ואמינים שיסייעו להפיץ תוכן ממותג למעריצים נאמנים משלהם. מעבר לפרסום תוכן המעניין ונכון לתדמית שלהם, המותגים יכולים להשיג זאת על ידי הפיכתם לנגישים יותר לצרכנים.
העברת הודעות מיידיות יכולה להיות כלי רב עוצמה לענות על שאלות הצרכנים, להגיב לתלונות ולבנות קשרים אינטימיים יותר עם העוקבים. על ידי תגובה באופן מיידי יותר אישי למשתמשים, מותגים יכולים להעצים את המשתמשים ולבנות איתם מערכת יחסים חזקה ויציבה.
להיות עקביים
הגורם החשוב ביותר שקובע את הצלחת המותג בעולם המדיה החברתית הוא עקביות והתמדה. בין השאר, משמעות הדבר היא היענות למשוב המשתמש ופעילות אקטיבית לשיפור הנוכחות החברתית של המדיה החברתית שלהם.
במקביל, מותגים צריכים להחזיק באקדחים שלופים בכל עת. על פי סקר חברתי של Sprout נמצא שכ- 60% מהמשתמשים צריכים לקיים אינטראקציה עם תוכן בין שתיים לארבע פעמים לפני ביצוע פעולה. הפקה מתמדת של תוכן איכותי תשמור על המשתמשים, ותביא מעורבותם בתוכן לתוצאות ממשיות.
להיות תחת זכוכית המגדלת
מותגים לעתים קרובות מדי לא מצליחים להשקיע בבדיקות כדי להבין את האפקטיביות של הפרסום שלהם במדיה החברתית. קל להמציא תירוצים למה לא לעשות זאת: "ההשקעה לכל מודעה קטנה מדי", "אני מקבל ערכים מהפלטפורמה", או "אין לנו זמן" הם הנפוצים ביותר.
זו טעות. ללא אימות עצמאי שהמודעות משיגות את מטרותיהן המותג אינו יכול להיות בטוח שהוא עשה את זה נכון. בדומה לקידום אתרים בגוגל, גם כשעוסקים ברשתות החברתיות נדרשת עבודת מחקר מעמיקה באשר לאפקטיביות המודעות, וירידה לפרטים יכולה לאומנם להיות עבודת נמלים, אך היא שווה את המאמץ.
להשתמש במיומנויות הקשבה
מותגים מצליחים מאזינים באופן פעיל למשתמשי מדיה חברתית ומגיבים ברצינות לצרכים ולאינטרסים שלהם. מעל 75% מהמשתמשים בסקר Sprout מדווחים על רכישת מוצר לאחר אינטראקציה עם תוכן שיווקי על פלטפורמת מדיה חברתית.
בעוד מותגים רבים נאבקים כדי להגיע לצרכנים באמצעות מדיה חברתית, הם יכולים להתגבר על התנגדויות שהם חווים על ידי פתיחת האוזניים שלהם .
שיווק דיגיטלי ומדיות חברתיות – השילוב המנצח
המדיה החברתית תפסה חזק את קהל הגולשים, שהוא בערך רוב רובו של אוכלוסיית הכדור, ושיווק דיגיטלי חכם חייב לכלול את הרשתות החברתיות בתמהיל השיווק של כל עסק. קידום עסקים בכמה מדיות יכול לתפוס כמה סוגים של קהלים ואני תמיד ממליץ להתאים לכל עסק את המדיה שמתאימה לו. באופן כללי, מרבית העסקים לא מוותרים על קידום בפייסבוק ובאינסטגרם, אבל עולם המדיות החברתיות התרחב כל כך ששווה לבחון פלטפורמות נוספות כמו טוויטר, לינקדאין, פינטרסט ועוד.