10 מיתוסים שצריך לשבור בקידום אתרים אורגני

מאת: נתן ליכטר

קידום אתרים אורגני אינו מדע מדויק. למרות שבחלק מהנושאים קיים קונצנזוס, בחלקים אחרים של מתודת ה-SEO תמצאו חילוקי דעות. יחד עם זאת, הגיע הזמן ל'נפץ' כמה מיתוסים השגורים בעולם הקידום האורגני כבר יותר מידיי שנים. הכתבה מיועדת למקצוענים, אז סליחה אם אינה מובנת בחלקה ל'אנשים מהשורה'.

הגדרת כותרת ראשית בעמוד כ H1 היא קריטית לגוגל

לא נכון. לזחלן של גוגל לא ממש אכפת איך תגדירו את הכותרת הראשית שלכם. אם תסמנו או לא תסמנו אותה ב H1 – לא על זה יקום ויפול הקידום. היו לי לא מעט מקרים של אתרים שקיבלתי במקומות טובים ולא הייתה להם כותרת H1. וכוונתי היא שאכן שהייתה קיימת כותרת ראשית בעמוד, הכותרת הגדולה ביותר, אבל היא לא הייתה מוגדרת בקוד בתור כותרת H1. מה שכן חשוב זה לדאוג שלכל עמוד תהיה כותרת ראשית גדולה יותר מבחינת גודל גופן משאר כותרות העמוד. הדבר חייב להיות ניכר לעין לטובת חווית המשתמש. הזחלן של גוגל מבין דרך הקוד, בין אם זו כותרת עם גופן גדול ובין אם זו כותרת שמוגדרת כ-H1, שמדובר בכותרת ראשית. אז למה בכל זאת מקדמי אתרים, כולל אני, מתעקשים תמיד על H1, האמנם זה בגללשזו הדרך הפשוטה והקלה ביותר להגדיר כותרות כראשיות במקום לעצב עם הגופן?. כאשר שג'ון מולר נשאל מה עמדת גוגל לגבי כותרות H1, הוא אמר שהן שימושיות אבל לא קריטיות.

 אי אפשר לקדם אתר בלי קישורים

לא מדויק! בניית קישורים הינה תהליך חשוב המקל ומאיץ את הקידום, אבל זה ממש לא נכון לחשוב שאי אפשר לקדם אתר מבלי לבנות קישורים. אפשר ועוד איך. אמנם זה יהיה קשה מאוד בזירות עם רמה תחרותית גבוהה, אבל לא מדובר במשימה בלתי אפשרית. בתחילת דרכי, כשבקושי היו לי לקוחות, נאלצתי לקדם אתר ללא החלפות קישורים. מה עשיתי? כתבתי המון. וכשאני אומר המון אני מתכוון ל-10 מאמרים כל חודש לאתר. אפשר לקדם אתר ללא קישורים, אבל מה שצריך לעשות הוא לפצות על החסר בכמות גדולה מאוד של תוכן איכותי בתדירות של לפחות 2 מאמרים חדשים בשבוע. האם זה אומר שאתם יכולים להפסיק לבנות קישורים ולעבור רק להזמנת תוכן? ממש לא ממליץ לעשות זאת אלא לפעול בשיטה זו במקרה כשבאמת אין לכם אופציה לבנות קישורים. אגב, כמו שגוגל אומרים בעצמם, אם יש לכם תוכן איכותי מאוד, הקישורים יבנו אליו באופן טבעי. הפרקטיקה מלמדת שהמודל ההיברידי (גם וגם) תמיד עדיף.

 בניית קישורים מאותו שרת, עם אותה כתובת IP  לא טובה לקידום אתרים

ממש לא! חברת בניית אתרים מסוימת מאחסנת את כל האתרים שהיא בונה ללקוחות שלה במקום אחד, כך שלכולם יש את אותה כתובת IP. קיימות גם רשתות של מקומונים שמאחסנת את האתרים שלה באותו האופן. מקדמי אתרים רבים יבנו קישור רק מאתר אחד בלבד של רשת המקומונים או ירצו קישור רק מאחד האתרים של אותו בית תוכנה מחשש, שבמקרה הטוב, אם לא יהיה עונש אלגוריתמי, גוגל פשוט לא יתייחס לקישור. על פי הניסיון, עניין ה-IP שולי בעיני גוגל ומה שיותר חשוב הוא שיהיה גיוון בדומיינים המקשרים. כמובן, שאם תבססו את כל או רוב מוחלט של הקישורים שלכם לאתר מאותו IP, , זה עלול להוביל לעונש אלגוריתמי בעקבות חשד לבניית קישורים 'מלאכותיים', אבל אין לכם מה לפחד מלבנות קישור מכמה מקומונים של אותה רשת או מכמה אתרים של אותה חברת בניית אתרים. על פי נסיוני, ועשיתי את זה מספיק פעמים, לא נגרם שום נזק לקידום. להיפך, קישורי המקומונים חיזקו את הקידום. צריך להסתכל על בניית הקישורים כעניין הוליסטי, תוך הקפדה שבסך הכול יהיה לכם מגוון גדול של דומיינים מקשרים.

 מפת אתר לגולש צריכה להכיל את כל קישורי האתר

זה ממש לא ישפר את קידום האתר שלכם. את גוגל מעניינת יותר מפת ה xml ולא מפת האתר לגולש. אין שום סיבה בכלל לשלב מפת אתר לגולש, במסגרת קידום אורגני, זה מיותר ומתאים יותר לשנות ה 90. מה גם ששילוב כל קישורי האתר במפת האתר לגולש והפיכת המפה לדף אחד ארוך בפני עצמו, זה בזבוז זמן ומשאבים. מה כן כדאי להקפיד לעשות? פוטר עם הקישורים החשובים ביותר כמו קטגוריות, מאמרים שיש לכם אינטרס לקדם ועמודי שירות.

 קישורי פורומים טובים לקידום

ממש לא! בכל פעם שאני רואה אתר בתחום כלשהו שמגיע לעמוד הראשון ואני מגלה במסגרת מחקר המתחרים שיש לו קישורי פורומים, ברור לי שהאתר הזה יעוף מהעמוד הראשון. זה רק עניין של זמן. עד עכשיו, בכל פעם שראיתי שמקדם של אתר כלשהו עשה את זה בצורה מסיבית , כלומר עם עשרות קישורי פורומים בחודש, קרה בדיוק מה שחשבתי. הוא עף מהדף הראשון ולא חזר אליו לעולם. סביר להניח שמי שמקדם אותו, לא מבין שהוא יורה לעצמו ברגל. מומלץ לבדוק את פרופיל הקישורים הנכנסים לאתר שלכם כדי לראות אם במקרה אחד המתחרים שלכם בנה לכם קישורי ספאם מהסוג הזה. לצערי זה עדיין קורה. במקרה וזה מה שקרה, ניתן לנטרל את זה דרך הכלי להתנערות מקישורים בסרץ' קונסול.

כדאי לדעת: אני לא טוען שאם גולשים בנו באופן טבעי קישורים לאתר שלכם דרך פורום אתם צריכים לנטרל אותם. טבעי זה עדיין בריא. כמו כן, פורומים הם דבר שהולך ונכחד מהעולם ע"י קהילות פייסבוק. פורומים שנשארו רלוונטים הם בעיקר בתחומי הרפואה או תחומים אחרים בהם המשתמשים רוצים להישאר אנונימיים. בעלי פורומים רבים מבינים שאנשים עלולים להשתמש לרעה בפלטפורמה כדי להוציא קישורים ספאמיים. לכן בלא מעט מקרים, הם מגדירים אוטומטית תגית No Follow על כל קישור יוצא מהפורום, כך שאין לקישורים האלה ממש כח.

 לקידום אתרים ממומן יש השפעה על הקידום האורגני

ובכן, זה מיתוס שהוא נכון למחצה בלבד. מה לא נכון? אין שום השפעה על המיקומים האורגנים שלכם לטובה או לרעה בין אם אתם מנהלים קמפיין ממומן או לא. על מה כן יכול להשפיע הקמפיין הממומן? על הכניסות האורגניות שלכם. יכול להיות מאוד שאם יש לכם קמפיין אינטנסיבי של PPC, והוא ממש מוצלח, הרבה יותר אנשים יכנסו למודעות הממומנות מאשר לתוצאות האורגניות. כלומר – שכרכם ייצא בהפסד מסוים.

 דומיין אנונימי ו/או כזה שמחודש רק שנה קדימה פוגע בקידום

בטענה (הטפשית) הזאת נתקלתי כבר כמה פעמים. אתם ממש לא חייבים לשים את השם שלכם ברישום דומיין, אתם יכולים לעשות רישום אנונימי או לבקש רשות מהבן של השכנה לרשום את השם שלו כבעל הדומיין. זה לא משנה. אין שום השפעה לחיוב אם תחדשו את הדומיין שלכם לכמה שנים קדימה או תחדשו אותו כל שנה – זה לא מעניין את האלגוריתם של גוגל. מה שחשוב זה לדאוג לאתר אמין, איכותי ובעל כל הסיגנלים שהופכים אותו לאתר סמכותי.

 אסור לבנות קישורים על אנקור טקסט מדויק

מרוב עדכוני אלגוריתמים, אנשים כבר לא רואים את תוצאות החיפוש. אם תבנו את הקישורים שלכם רק עם טקסט עוגן מדויק בתוך האתר וגם מחוץ לאתר זה עלול להזיק לכם, אבל אם תמנעו לגמרי מטקסט עוגן מדויק – זה לא ממש יהיה בריא לקידום האתר. חשוב להקפיד על טקסט מדויק מידי פעם, ברמה של שליש מסך הקישורים הנכנסים לאתר שלכם מידי חודש. בונים 6 קישורים לאתר כל חודש? הקפידו ש 2 מהם יהיו על ביטוי מקודם בצורה נקיה.

 הוצאת קישורים מהאתר למקורות חיצוניים מחלישה את האתר

גם פה מדובר בשטות מוחלטת. למעשה ישנה חשיבות להוצאת קישורים מהאתר למקורות סמכותיים במיוחד אם מדובר באתרי רפואה או פיננסים. כך תוכלו לחזק את סמכותיות האתר. קישורים מהאתר לא מבריחים גולשים, אלא להפך תורמים לחוויית המשתמש ומעשירים את הידע שלו. הוציאו קישורים מהאתר באופן טבעי שמעשיר את חווית הגלישה. אם תהפכו את האתר שלכם לחוות קישורים זה כבר יכול להזיק ולכן אין צורך להוציא מכל מאמר קישור.

  גוגל קורא את המיילים שלכם ויודע מתי אתם מחליפים קישורים (מלאכותית?)

בוודאי שמתם לב שישנם מקדמי אתרים שלא משתמשים במייל של העסק שלהם להחלפת קישורים או ב Gmail, אלא במייל של יאהו או אפילו משהו יותר מיושן – הוטמייל. למה? הם חושבים שגוגל קורא את המיילים שלהם ולכן עלול להעניש על החלפת קישורים. זה ממש לא נכון, ואם זה היה נכון, תוצאות החיפוש כיום היו נראות אחרת לגמרי.

המאמר עזר לך, את/ה מוזמן לשתף
שיתוף ב facebook

מאמרים נוספים

Call Now Button
נגישות