קידום אתרים

הנושאים המרכזיים של העמוד
  • 75% מהחיפושים באינטרנט, נעשים בגוגל
  • בשנה האחרונה נעשו בגוגל כ2.3 טריליון חיפושים (עם ט׳ - טריליון)
  • חמשת המקומות הראשונים בגוגל זוכים ל67% מכלל הכניסות (בתחומם)
  • 91% מהעמודים בגוגל שאינם נחשפים - לא מקבלים קישורים (עוד על זה בהמשך)
  • 70% מכלל הצרכנים עושים מחקר שוק אינטרנטי לפני ששוקלים לרכוש

הגיע הזמן להצמיח את העסק שלך

מה זה קידום אתרים אורגני באינטרנט?

קידום אתרים (או SEO באנגלית שמשמעו Search Engine Optimization) הוא שיטה להגדלת הכניסות וההכנסות באתר, מהתוצאות האורגניות של מנועי חיפוש דוגמת גוגל, בינג, יאהו ועוד.

"קידום אורגני", או בשמו הפופולרי "קידום אתרים", הוא תהליך שמטרתו לשפר את מיקום אתרכם בתוצאות הרגילות (הלא ממומנות) של מנועי החיפוש המובילים. זהו בעצם פרסום אתרים בגוגל בצורה שמבליטה אותם ואת העסק העומד מאחוריהם.

בקידום אורגני אתרכם מופיע בתוצאות הרגילות (אורגניות) של גוגל, וגוגל אינה גובה תשלום עבור ההופעה בתוצאות אלו; זאת בניגוד לקישורים הממומנים, או "פרסום בגוגל", עליהם גובה גוגל "תשלום פר לחיצה".

אז איך עובד קידום אורגני?

האלגוריתם של גוגל הוא שקובע את מיקום התוצאות בגוגל,  הוא כמובן סודי ושמור, אך הניסיון ושלל מחקרים מראים כי מדובר במאות פרמטרים הכוללים תוכן איכותי ומתעדכן, בניית קישורים ואזכורי-מותג, הקפדה על קוד תקין וזמני טעינה מהירים, התאמה לניידים ועוד.

 גוגל מבצע מאות בדיקות על כל אתר ועמוד שהוא מאנדקס, וכך מחליט באיזה מיקום יופיע האתר / העמוד במנוע החיפוש. בכל פעם שאנו מקלידים שאילתה בגוגל, הוא ניגש לאינדקס, מארגן את העמודים הכי רלוונטיים לחיפוש שבוצע (בהתאם לפרמטרים באלגוריתם) ומציג אותם בסדר חשיבות יורד

העבודה שלנו? לדאוג שהאתר שלכם יהיה מעל כל השאר בין כל הקריטריונים שחשובים עבור גוגל, הן בצד הטכני והן בצד הלקוח אשר צורך את תכני האתר.

איך עושים קידום אתרים אורגני יעיל בגוגל?

הליך העבודה

ניתוח האתר

בשלב הראשון – אתר שמגיע אלינו, עובר ניתוח לב פתוח. אנו מנתחים את מצב האתר ומייצרים מיפוי מדוקדק של הבעיות הטכניות, התכנים באתר, כמות הטראפיק והלידים, נק׳ תורפה מול מתחרים, פרופיל הקישורים כל זה ועוד על מנת לייצר תמונת מצב שתאפשר לנו ליצור בהמשך אסטרטגיה מנצחת.

ביצוע מחקרי שוק

השלב השני הוא ביצוע מחקר מילות מפתח, השם אולי מפוצץ אבל בפועל אנו מחפשים את אותם הביטויים אשר הלקוחות הפוטנציאלים שלכם מחפשים ודואגים למקד את האתר שלכם סביב אותם ביטויים (או מילות מפתח). בשלב השני אנו מבצעים מחקר מתחרים+תחרות על מנת להבין את רמת התחרות בשוק וכן בשביל להבין את רמת המשאבים וכמות העבודה הנדרשת על מנת לצמצם את הפער אל מול המתחרים.

קביעת אסטרטגיה ותכנית עבודה
לאחר שגזרנו מסקנות ממחקרי השוק ומבדיקת מצב האתר, הבנו את היקף העבודה ועכשיו הגיע הזמן לקבוע אסטרטגיה ותכנית עבודה. אנחנו  מייצרים אסטרטגיה בשיתוף עם הלקוח ולאחר מכן דואגים לייצר תכנית עבודה חצי שנתית על מנת לעמוד ביעדים ולדאוג ששום דבר לא התפספס.
גם הלקוחות יכולים לעקוב אחר תכנית העבודה ולראות בכל שלב באמצעות הדוחות, היכן אנחנו ואת האימפקט מתוך העבודה.
תוכן וקישורים

תשאלו כל מקדם seo, למה צריך קישורים וכל אחד יענה: ״אי אפשר לקדם אתר בלי תוכן וקישורים״
הסיבה? קישורים יוצרים סמכותיות ואמינות בעיני גוגל – מה זה אומר בכלל? ומה הקשר לתוכן?

כשגוגל רואה שאתר מכובד ורציני בתחומו מקשר אל האתר שלי (נניח בצורת לינק מתוך מאמר) הוא מבין כי לאתר שלי מידת מה של סמכות או אמינות באותו נושא ועל כן, מאז ומתמיד תוכן וקישורים היו חלק בלתי נפרד מעולם הSEO.

לפרקטיקה של הוספת קישורים חיצוניים לאתר, קוראים, איך לא – בניית פרופיל קישורים והוא אחד מן הפקטורים שבלעדיהם לא ניתן להתקדם באופן מהותי.
אנחנו נעבוד על לייצר תוכן איכותי ורלוונטי עבור האתר שלך, כזה שהקוראים יחפשו ויהנו לקרוא ובמקביל נדאג לקישורים מאתרים אחרים על מנת לחזק את סמכותיות ואמינות האתר.

אופטימיזציה שוטפת
מבלי להיכנס יותר מדי לפרטים הטכניים, חלק מעבודת המקדם היא לדאוג לאופטימיזציה לאתר.
מה זה אומר? שיפור ביצועי האתר מבחינת זמני הטעינה,  שיפור נגישות האתר לבוט של גוגל לצורך סריקה יעילה של האתר, ביצוע התאמות לקוד, הוספה ועריכה של תגיות מטא, טיפול בהפניות, עמודי שגיאות ועוד ועוד
שקיפות מלאה
שקיפות מלאה היא ערך עליון בוובסם. המקדמים שלנו זמינים עבורכם לכל שאלה/הסבר/מענות או טענות במייל או בטלפון ואנו רואים בקשר שלכם חלק בלתי נפרד מההצלחה, כאמור הצלחה שלנו – הצלחה שלכם!
כמו כן אנו גאים מאוד בדוחות חודשיים (המפורטים) אותם אנו מוציאים, כמה מפורטים? כ-5 עמודים שיספרו לכם על מצב האתר שלכם, כמות הלידים והתנועה בהשוואה לשנה שעברה ולחוש הקודם וכמובן שמפרטים כל פעולה שנעשתה והרציונל שעומד מאחוריה.

אז מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?

קידום ממומן הוא כלי חשוב ועוצמתי בארסנל השיווק הדיגיטלי, אבל עמו באים גם חסרונות: בקידום אורגני לא תשלמו לפי קליקים (ולא לאף גורם חיצוני): אם התחלתם לקדם את האתר היום ובעוד חצי שנה מספר הקליקים יעלו, עדיין תשלמו את אותו הסכום בקידום אורגני לא תשלמו לאף גורם חיצוני: לעומת קידום ממומן, לא תצטרכו להוסיף ולשלם סכומים נכבדים בנוסף לריטיינר שלכם עבור גוגל/פייסבוק/אאוטבריין וכו׳

 התשלום הוא נטו על שעות העבודה (בהתאם לצרכים: גודל האתר והיקף העבודה) בקידום אורגני התוצאות שלכם יופיעו 24/7 בתוצאות החיפוש: לעומת קידום ממומן בהם הם מופיעים רק ל4 שעות במהלך היום

שכנעתם אותי, אז למה דווקא בWebsem?

אנחנו יודעים, יש המון חברות בחוץ, כולם טוענות לכתר…והאמת? יש הרבה מצוינים, אבל גם הרבה שלא ממש.
וובסם הוקמה ב2006 מה שהופך אותה לאחת מחברות השיווק הדיגיטלי הוותיקות בארץ.
במהלך 14 שנות קיום החברה שמרנו תמיד על סטנדרט גבוה ומקצועי בכל אחד מהענפים השייכים לעץ הנקרא ״שיווק דיגיטלי״.
הצוות שלנו הוא מהמקצועיים בארץ, אנו עובדים עם מיטב הכלים המתקדמים בשוק ודואגים (באובססיביות) להתעדכן על הנעשה בתחום – אם ע״י השתתפות בכנסים והשתלמויות או בקורסים פנימיים שאנו לוקחים בתוך החברה.
אנחנו דוגלים בשקיפות מול הלקוח, מעבירים דוחות פעילות חודשיים ומפורטים ותמיד זמינים ללקוחות שלנו בכל נושא (וכמעט בכל שעה).

שאלות נפוצות

כל תהליך SEO משלב בתוכו מספר רבדים, ומתוך כך נגזר מספר השעות שיש להשקיע בקידום האתר. כל אתר מתנהג ומגיב בצורה אחרת לקידום אורגני, ולפיכך התמחור יכול להשתנות בהתאם. בדרך כלל קידום אתרים מקצועי עולה כמה אלפי שקלים בחודש.

קידום אתרים אורגני הוא שילוב של ידע טכני לצד הבנה שיווקית ויצירתיות. אם אתם רוצים לקדם אתר בבעלותכם, פנו לגורם מקצועי בעל ניסיון אמיתי מהשטח (רצוי לפחות כמה שנים).
קידום אתרים מקצועי משמעו הפעלת כל האמצעים לשיפור הטראפיק המגיע מתוצאות החיפוש של גוגל ושל מנועי החיפוש המובילים; זאת על-ידי מתודולוגיית עבודה שפיתחנו במהלך השנים לצד טכניקות קידום ייחודיות לנו. קידום אתרים אורגני הוא תחום מורכב, שדורש ניסיון מוכח בתחום ועבודה לפי כללי האתיקה הנוקשים של גוגל.

זוהי שאלה נפוצה שהתשובה עליה תלויה בכמה גורמים: מצב האתר – אם האתר כבר קודם בעבר, או יש לו כבר מיקומים הוא יהיה משמעותית קל יותר לקידום, כמו כן מצבו הטכני – האם יש צורך בהקמת תשתית לקידום? האם יש צורך לבצע שינויים באתר? כל אלה פקטורים אשר עלולים להאריך את משך הזמן עד לקבלת תוצאות רמת התחרותיות של השוק – כל שוק מתנהג אחרת ויש בו שחקנים ברמות שונות, תחומים מסוימים יותר תחרותיים מאחרים ודורשים יותר עבודה, מה שיכול להאריך את הזמן עד לקבלת תוצאות. תקציב הלקוח – מתוך התקציב נגזר היקף שעות הפעילות, אנו נדאג להמליץ לכם על היקף שעות פעילות בהתאם למצב האתר והעבודה הנדרשת.
אז נכון, אין תשובה חד משמעית אבל ניתן לומר בבטחון שבפחות מחצי שנה – קשה לצפות לתוצאות משמעותיות, בדרך כלל אנחנו מדברים על חצי שנה – שנה על מנת להתחיל לראות ביטויים במקומות טובים ולראות עלייה בכמות הטראפיק והלידים.

אתם מוזמנים לפנות אלינו בכל עת ונשמח להעמיד לרשותכם איש מקצוע שיענה על כל שאלה; לא רק בקידום אורגני אלא גם בשיווק דיגיטלי.
קידום אורגני חובבני עלול לגרום נזק בלתי הפיך ולחשיפה נמוכה של אתרך. רוצה לקחת את הסיכון?
מאמרים בנושא קידום אתרים ניתן למצוא בבלוג שלנו

מאמרים בנושא קידום אתרים

נגישות